Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

5008 1,5 BlueHDI MAN


pap13

Recommended Posts

@forumikus

Takže ve výsledku než jsi najel prvních 10000 km tak jsi bych 2x na servisce s výměnou fitlrů a oleje. Tak to mi přijde docela hodně finančně náročné, když si uvědomím kolik chtějí za litr oleje v servise. O takovém zkrácení servisního itervalu jsem nikde nečetl ani prodejce me na takovou možnost neupozornil.. sám se právě divil, že to ukazuje takhle bzry a prý se s tím ještě nesetkal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 1 měsíc později...

Tak mám najeto 7500km. S autem zatím žádný problém, jede krásně. Průměrnou spotřebu od pořízení ukazuje palubní počítač 6,2 litrů. Je fakt, že od 5000 km auto už moc nešetřm a rychlostních limitů se moc nedržím. Když jsem jel Praha - Brno a zpět po D1 tak spotřeba byla 6,7 litrů, ale v pravém pruhu jsem se nedržel skoro vůbec. Jakmile se rychlost přehoupne nad 120km/h tak si motor začně brát.... Co mě trochu zarazilo je objem nádržzky na ostřikovací kapalinu cca 2 litry, na to že kapalina dochází nic neupozorní tak ji mohli alspoň z tohoto důvodu udělat větší. Neustálý boj s Peugeot App jsem vzdal.. i když po tom, co jsem v mobilu nastavil vývojařské ladění USB tak se to hodně zlepšilo. 

Svezení je prostě krásné, nelituji peněz za to auto. Jiný než malý volant už nikdy nechci!

No a minulý týden manželka udělala objednávka na 2008 tak budeme mít na jaře přírůstek. Bude také ve výbavě Allure + něco navíc s motorem 1,2 Puretech 130k, na který jsem hodně zvědavý. Když jsem ji viděl poprvé naživo tak se mi líbila víc než 5008 a oranžová barva ji moc sluší. Za mě se jim 2008 hodně povedla, zvažovali jsme i 208, ale 2008 byla láska na první pohled. U 5008 to byl sňatek z rozumu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To fakt nemá signalizaci hladiny kapaliny pro ostřikovače? Mi prodejce tvrdil že má, ale ještě jsem neměl možnost ověřit.

S autem jsem taky nadmíru spokojen, ale občas objevím takové divné věci, nad kterými musím nechápavě kroutit hlavou. Např. proč si nemůžu nastavit, abych viděl průměrnou spotřebu a dojezd na jedné obrazovce. Místo toho tam musí být čas start/stop systému, který pokaždé stejně vypínám. Uvítal bych větší personalizaci přístrojového štítu. Ale pocit z jízdy a interiéru je super. Hlavně EAT8 je parádní, otec má teď nového superba s 7DSG a ta dvojspojka je teda příšerná.

 

Upraveno uživatelem Fangluin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak asi nastal problém, auto mi samovolně zkracuje servisní interval co se týče proběhu kilometrů. Po třech měsích od koupě nového auta  a cca 6000 km palubní počítač zahlásil 900 km nebo 9 měsíců do servisní prohídky.  Na to jsem navštívil prodejce, kde auto prohídli a vynulovali servisní interval. Nyní tj. po po 6 měsících a cca 10000 km mi opět hlásí 1500 km do servisní prohlídky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže na auto je podľa Peugeot Service boxu vystavený opravný postup keď hlási skrátený interval. Toto som absolvoval minulý týždeň. Netreba sa nechať odbiť servisom že len vynulujú servisný interval. Mne pre programovali riadiacu jednotku nastavili napevno 30 tisic interval a ZDARMA vymenili olej do motora. Mam tiež 1,5 BlueHDi EAT8. Tento servisný postup musia dodržať aj s výmenou oleja. Prvý servis som absolvoval pri 9500km za olej som si zaplatil. Tiež hlásilo výmenu skôr už pri 7000km. Teraz mam 16000km a výmenu hlásilo už pri 13000km. 

Aj mne najprv každý hovoril, že auto si skráti sám interval keď ma zlú kvalitu oleja a jazdím krátke trasy. To nám chce Peugeot povedať že s autom nemôžem každý deň absolvovať 3km jazdu po meste na nákup do Kauflandu? A každých 3000km meniť olej? Ano človek by s tým problém nemal keby v servise nechceli 105 euro za 4 litre oleja. 

Upraveno uživatelem forumikus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyssie si napisal "Momentálne mám na aute 12 tisíc km a auto už interval neskracuje. Odpočitava normálne od 30 tisic km."

Teraz si napisal "Teraz mam 16000km a výmenu hlásilo už pri 13000km."

Tzn. pri 12 000 km, cize po najazdeni 2400 km od vymeny oleja, ktoru si robil pri 9 600 km, Ti auto hlasilo zostavajuci najazd do servisu 27 600 km a o 1 000 km neskor Ti zrazu hlasilo zostavajuci najazd do servisu 0 km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pre info. Pozeral som fotky z dovolenky + fotky kde skrátilo auto interval. 27.7.2019 som začínal ráno jazdu s autom na tachometri 5552. O 12:00 už v Chorvátsku auto skrátilo servisný interval na tachometri 6433km. Svietil servisný kľúč. Viem že po príjazde domov svietil stále servisný kľúč km 7777. Pri 8287km pisalo už servisní lhuta prekročena o 1600km. Pri 9500 či 9600km neviem presne musím pozrieť doma do knižky už som bol v mínuse to viem naisto píše to ako servisní lhuta prekročena o xxx km. Vymenil sa olej všetky filtre. Jazdil som Odpočítavalo normálne. Vravím ok asi sa malo jazdilo. V 3 servisoch ma ubezpečovali, že mám múdre auto a auto vie kedy chce ísť na servis. V jeden deň keď som sadol do auta nabehol servisný kľúč a skrátil interval. To bolo pri cca 13000km.  Pri odovzdávaní auta do Peugeotu mi hlásilo dojazd 200km alebo 7.mesiac. Na aute bolo necelých 16000km. Peugeot to uznal ako záručnú chybu. Je nato vydaný technologický opravný postup pre programovanie RJ s výmenou oleja zdarma. 

Upraveno uživatelem forumikus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem vyzvedl auto v servise. Olej mi nemenili z odůvodněním, že jeho kvalita dle diagnostiky odpovídá probehu kilometrů (10500km) a tudíž by servisu nebyl uhrazen, jako oprava v rámci záruky. Řdící jednotku přeprogramovali na správné hodnoty servisního intervavalu tj. 12 m nebo 30000km tj. v mém případě  nastavili 19500km nebo 6 m do servisní prohlídky. Po uejtí cca 60 km palutbní počítač hlásí servisní interval 15300km nebo 9 m do servisní prohlídky. Takže závada opět naskočila.... fakt jsem z toho zklamaný... servis slíbil, že bude kontaktovat výrobce pro další postup...tak uvidím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím že problém je v tom že nevyměnili olej. Protože pokud by tam dali čerství olej tak to bude fungovat. Protože fabrika ví proč na tu svolávačku nastavila technologický postup jaký nastavili ale tenhle servis ten technologický postup nedodržel. Podle mě má ten počítač potíž s tím algoritmem podle kterého vypočítává kilometry a čas do výměny. A proto fabrika chce aby se vyměnil olej a přehrál se ten počítač a ne že se podle nějakého technika dopočte kolik km chybí do výměny a to se do toho auta diagnostikou přepíše. A zákazníkovy se řekne že diagnostika kvalitu oleje vyhodnotila jako odpovídající proběhu.. to by museli vzít vzorek oleje a ten odvézt do laboratoře a tam ho nechat otestovat. Nevěř tomu že auto pozná jaká je kvalita oleje který je v motoru auto samo vyhodnocuje " kvalitu " oleje ale ne tím že "očuchává" olej ale vyhodnocuje provozní podmínky toho vozu tj. počítá starty u těch startů počítá jak dlouho to auto jede na jedno nastartování počítá jak dlouho jede v režimu " studeného motoru" jak dlouho jede auto v dálničním zápřahu atd. A podle toho se pak vypočítávají ty hodnoty které pak počítač pouští na displej. Výš jaký má být postup nápravy toho problému tak trvej na tom aby byl dodržen. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové klid.. je na to oficiální postup od Peugeotu a nelze s ním nic dělat, avšak v tomto případě zřejmě došlo k chybě ;) 

Pokud se rozsvítí servisní interval tak:

Kontrola 1: naředění oleje.. pokud je pod určitou hranici - kontrola 2, pokud nad, olej se mění 

K2: stáří vozu: Pod 6 měsíců - kontrola 3, pokud nad olej, se mění

K3: pokud je najeto méně než 6 tis km - postup 2, pokud víc olej se mění

 

Pokud se mění olej, mění se i interval na statických 10 až 30 tisíc dle míry naředění..

Postup 2 je jen změnit interval a neměnit olej.

 

Pokud se olej mění a má vůz najeto více než 10 tis, tak olej hradí zákazník (do 10 tis km Peugeot) ..

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

ano je to přesně tak jak napsal @ChouLu.

Bohužel jsem se s výměnou oleje nevlezl do jejich tabulek, co se týče nájezdu km. V listopadu jsem měl najeto pod 6000 km a nyní přez 10000 km. Každopádně upravili řídící jednotku a nastavili správné hodnoty do servisní prohlídky tj. v mém případě 19500 km nebo 6 m. Po ujetí cca 30 km se ovšem závada projevila znovu, počítadlo ukázalo 15200 km nebo 9 m !! Dnes tedy jedu opět do servisu, vozidlo napíchnou na diagnostiku a pošlou k řešení technické pomoci Peugeot. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...