Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

LPG problém při přepnutí za nízkých teplot


Milkinson

Recommended Posts

Zdravím,

Peugeot 307sw 1.6 system Solaris + vstřikovače Hany (5 let od montáže)

teplota sepnutí LPG 45°, sekvence zapojení válců 10s

Během léta LPG funguje naprosto skvěle, jakmile se ale teploty stáhnou pod cca 10° přepnutí je nemožné. Na benzín jezdí auto bezproblémově.

Po přepnutí na LPG (je jedno jestli má motor 45° nebo 80°) zakolísají otáčky, motor škubne a na palubovce se objeví kontrolka engine, motor nejde plynule, musím zastavit,

vcípnout motor a po chvilce znovu nastartovat. Po této "akci" již přepnutí na LPG proběhne většinou správně a auto i v mrazech na LPG jezdí dobře.

Dříve motor po přepnutí vcípnul, proto se nastavila sekvence na 10s aby to "odsral" jen jeden válec.

Tento problém mám od samého začátku, akorát, že dříve to nebylo tak hrozné/časté. Mě to připadá, že tam ten plyn v první chvíli vůbec nejde.

Servis LK auto Skalice: měněny filtry, kontrola mapy, čištění pístku (asi v reduktoru) od vosku co je prej v zimním LPG

Nic z toho mi nepomáhá a mě už nebaví tam jen nechávat peníze.

Nesetkal jste se někdo s něčím podobným, nemáte tip co by to mohlo způsobovat?

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo ti to v tom Lk servisu dělal??jméno technika?přestavěli mi tam 4auta

S120

3xPeugeot 406 a nikdy nebyl větší problém,a když se vyskytl tak ho technik hned napoprvé vyresil...

Jsou tam jen 2 co LPG umí p.Fiser a p.Tyls ten už je možná v důchodu....

To LPG ti tam montovali?

U všech aut mám přepnutí max.25° a nikdy problém...

Upraveno uživatelem Charlie 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LPG montovali tam. Jestli dobře počítám, tak se na tom v průměru už 3 servisáci vystřídali. Přepnutí 25° ? tak to seš na tom dobře.

Mě se to z počátku (když jsem měl nastaveno 30°) chovalo tak, že se to na LPG přeplo OK, ale často se mi stávalo (v prvních 5 minutách po přepnutí), že mi při sešlápnutí spojky otáčky

podjeli pod volnoběh a auto vcíplo (hlavně se to stávalo na křižovatkách). Proto se zvedala teplota až na 45°. Ale to mi vůbec nevadí, to je to poslední.

Pokaždý, když tam přijedu a řeknu co to děla, tak to skončí: filtry vyměněny, LPG seřízeno, (jednou jsme jeli cca 8km s napojeným PC, vše při běhu vypadá OK) a za pár dní s tím skáču zas jak koza.

Tam je prostě problém ihned po přepnutí (v zimě) , jakmile se to chytne, tak už to jede bezvadně.

Je blbý, že jsem za to vyplázl 25 litrů a ještě jsem nezažil normální sezónu.

Upraveno uživatelem Milkinson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Že to tam dělali 3manici ,to je pěkný....

Chtěj aby to dělal pan Fischer nebo p.Tyls...pred opravou jim přesně specifikuje co to dělá,auto tam nech přes noc ať se jim to ráno ukáže, půjčí ti náhradní auto.... zalepené vstriky....? pokud se ohřeje a pak jede tak to vypadá na ty vstriky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S podobnými projevy jsem měl problémy, když jsem koupil svoje auto již předělané na LPG (tenkrát dva roky v autě). Jak bylo hodně pod nulou a auto se zahřívalo rychleji např jízdou po dálnici, tak to po přepnutí na LPG vůbec nejelo, ať jsem šlapal na plyn jak jsem chtěl. Musel jsem přepnout na benzín a jet další km a zkoušet to, než se chytly postupně všechny válce. Pak jsem na radu jednoho zdejšího člena přes diag zapnul tzv rozcvičení LPG vstřiků, které začnou cvakat naprázdno asi minutu předtím, než dojde k přepnutí na LPG a bylo po problému. 

Když jsem s tím byl ještě předtím v servisu, tak mě chystal na výměnu nebo minimálně vyčištění vstřiků + nejlépe výměnu celého systému LPG, protože Magic od HL propan je to nejhorší, co může být a bla bla. V té době byl systém v autě asi dva roky... a nakonec to vyřešila banalita. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahoj!

Podle mě častý zimní problém. vstřikovač jsou po 5 letech zralé na repas, nebo výměnu, navíc zjevně zapatlané parafínem a bordelem z nekvalitního LPG. I přes filtraci kapalné a plynné fáze se tam parafín dostane. V provozu jsem to nejdříve řešil přídavnou ohřívací lištou pod vstřiky, takže se ohřály dřív než došlo k jejich aktivaci, parafín povolil a šli hned všechny najednou, bez výpadků zapalování. Když mi ale odešla ta ohřívací lišta, rozhodl jsem se přemístit lištu se vstřikama do míst, kde se předehřívá od tepla motoru. Ostatně při prohlížení instalací LPG na stejných vozech, je zřejmé, že každá dílna montuje vstřiky někam jinam, někteří na stěnu motorového prostoru, jindy na konzolu k hlavě motoru, nebo sání či zapalovací modul. 

Jako zásadní vidím prevenci a to je netankovat LPG tam, kde mám podezření, na "špinavé" LPG. V okolí například ČL lze vysledovat čerpací stanice, kde u jedné, při roční výměně filtru plynné fáze je vložka filtru stále poměrně použitelná a u druhé, kde filtrační vložka je po půl roce tak ucpaná, že omezuje citelně průchod plynu a auto nejede. Zajel jsem jí ukázat i na tu benzínku, s otazem odkud berou to LPG a zda je to normální. Odpovědi jsem se nedočkal.

Změnil bych čerpací stanici, vyměnil, vyčistil vstřiky, případně bych instalaci předělal tak, aby lišta s vstřiky byla předehřívána teplem od motoru.

 

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik může být distributorů LPG, kteří čerpacím stanicím dodávají? Někde jsem četl, že rozdíly v kvalitě LPG už nejsou tak propastné, jako kdysi.... Ale to jsem ještě jezdil na jiná paliva, takže jsem byl bez zkušeností....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 12. 2019 at 13:56, mjtwister napsal:

...zapnul tzv rozcvičení LPG vstřiků, které začnou cvakat naprázdno asi minutu předtím, než dojde k přepnutí na LPG a bylo po problému. 

Zhruba po 40-50 tis. km se u mého auta objevil podobný problém a servis také udělal to, že nastavil zapnutí vstřiků na plyn naprázdno, aby se "zahřáli". Jinak jsem měl montáž také v LK Auto a montáž v pohodě. Problém jsem řešil až po této době, ale to byl prostě "provozní" problém, který nesouvisel s kvalitou jejich práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. 

V okolí mám cca 5 čerpacích stanic, každá jiný dodavatel. U třech je propastný rozdíl v nájezdu na nádrž, plnící tlak podle manometrů na stojanech je cca stejný. 

Když jedeme přes Německo a Holandsko, tak změna po čerpání LPG tam je postřehnutelná i laikům. Auto je tišší, výkonější, celkově kultivovanější, zároveň ostřeji reaguje na změnu polohy pedálu plynu. Pokud tedy korekce dávky paliva v ŘJ LPG a motoru jsou nastaveny na domácí LPG, je jasné, že zahraniční LPG má jiné složení, je kvalitnější.

Prováděl jsem test, 1/2 roku vždy stejná čerpací stanice, pak výměna fitrů LPG. Ze třech byl filtr tak přijatelně zalepen parafínem, trošku mastný, ale filtrační materiál byl stále ve stavu plnit funkci klidně dalších 1/2 roku a měl také původní nažloutlou barvu, byť jiného odstínu. Ze dvou stanic byl ale navíc zanešen vysloveně tmavou mazlavou látkou, místy tvořící hrudky ve více jak milimetrových nánosech, jeden byl i tvarově deformován, zjevně od toho, jak byl ucpán a působil na něj tlak a podtlak.

Přeci jen LPG ČOI nekontroluje tak často.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shodou okolností jsem před hodinou náhodou tankoval u MOL v Bílině a tak nějak se mi zdálo, že to jede vo fous lépe.... Teda poslední třetinu 40km trasy....

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plyn tankuji z 80% u stejné benzinky (plyn je tuším HUNSGAS), ze začátku jsem se vždy zajímal jak jsou filtry ucpané a pokažde byly OK. Teď v Lednu si v LK vyjednám servis a dám vědět zda to zabralo...

Upraveno uživatelem Milkinson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak sem napíšu nějaké nové poznatky. Ad předehřev vsřikovačů: toto mi bylo rozmluveno. Při tomto úkonu se totiž vstřiky náhodně aktivují a problém je, že se do válců spolu s benzínem dostane i plyn který se nachází v hadici mezi lištou a reduktorem. Což může vést k poškození motoru. Lištu a vstřikovače jsme čistili, jelikož byly pěkně zalepené vosk/dehet apod. Pravděpodobný problém je v prvním vstřikovači (po vyčištění nechtěl vůbec naskočit) ale problém může být i jinde - kabely, jednotka apod. Nejlepší na tom je, že vstřikovače již nemají a muselo by se to měnit komplet. Tj. výsledek: auto jezdí na plyn skvěle, ale v teplotě pod 5° se nepřepne (ani po vyčištění, ikdyž musím říci, že se to dost zlepšilo a někdy to funguje....). Budu shánět vstřikovač (už jsem ho na ebay našel) a až ho budu mít, tak si ho nechám vyměnit......

Upraveno uživatelem Milkinson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Tak já jsem podobné problémy řešil od začátku montáže LPG a v zimě mi pomohl jen Tectane přidávány do LPG pri čerpání nádrže. Má ho ale jen jedna pumpa poblíž FM LPG Škapa. Po cca 120000 km jsem musel měnit vstřiky pro opotřebení a od té doby je klid. Přípravek na čištění LPG systému je i např na Motora.cz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...