t0m@s Odesláno 21. září 2019 Sdílet Odesláno 21. září 2019 (upraveno) Predchádzajúca V6: https://www.peugeot-club.com/topic/100636-lucifer-aka-silent-killer-30-v6-140kw-sedan-po-viac-ako-4-rokoch-a-70000km-off/ Tak, znova ahojte kúpil som svoju štvrtú 406 v poradí (pomaly by som sa mal nechať vyšetriť, aj keď na Čakoma ešte nemám ) Po štyroch rokoch používania V6 140kw, som presedlal na V6 152kW. Info o možnom predaji sa ku mne dostalo čistou náhodou, takže v priebehu týždňa od prijatia infa som auto išiel aj obzrieť, a hneď som ho aj zobral, nakoľko vtedy som už veľmi uvažoval, čo robiť so starším autom - či ho dať dokopy, alebo ho pustiť. Malé predstavenie auta: 406 3.0i V6 152kW, FullMUX Auto vyšlo z výroby 13.11.2001. Farba ETHC - Cossack Grey / Gris Chateau - metalíza (nepomíliť si z EZDC - Hades Grey! ) Najazdené 238.550 km. Pomerne dobrá výbava, v podstate presne rovnaká ako predchádzajúce, + ESP&ASR, čiže okrem JBL audio systému, Siemens monochrome navigácie, a strešného okna všetko (automat nerátam ) Vozidlo bolo dovezené na SK v roku 2008. Prvé dojmy - oproti 140kw je toto "nemé" auto, zvuk to má len pri vyšších otáčkach. Výkon ešte nič moc, 140kw sa mi zdá živšie, no je to zapríčinené zásahom do vozidla - príčiny vysvetlím neskôr Pár plánov v hlave mám, no najprv treba porobiť základné veci. Auto viac stálo ako sa hýbalo, za rok, ktorý prešiel od predchádzajúcej EK/STK auto najazdilo 2000 km. Brzdy vzadu KO (aj ručná), vytečený jeden zadný tlmič, pár vecí nefunkčných, klepoce silenblok motora/ramena, za studena má auto trošku zvuk diesla, .... nič čo by sa našťastie nedalo vyriešiť. Odlepenie nápisu na zadku je tiež v pláne Pripájam pár foto: Auto som prehlásil, vybavili sa ŠPZ hodiace sa ku autu Pár vecí sa už vymenilo / opravilo, onedlho budem tému znova aktualizovať chcel som len predstaviť vozítko Upraveno 18. září 2020 uživatelem t0m@s oprava linku čakom, sharpers, misho.1709 a 2 další ohodnotil 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 29. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 29. září 2019 (upraveno) Ahojte, Pridávam prvý "malý" changelog: V prvom rade, poprehadzovalo sa pár vecí zo staršej V6 (ako som spomínal v druhom vlákne, vybral som aj všetky "extra" veci, tieto sa postupom času dostanú do tohoto vozítka): interiér: - výduchy v šedej farbe, pôvodom z coupé - všetky stĺpiky v čiernej koži - LED tretie brzdové svetlo - JBL reprosústava technika: - predné tlmiče - predné pružiny Eibach -30mm - horné uloženie - predné kotúče & doštičky - rozpera - 17" Hockenheim Foto z výmeny: Výška pred-po, vidno na fľaške oleja: Zohnal som si trošku nezvyčajnejšie budíky, origo biele, takže som nahradil aj tie: pre mňa krása na n-tú Interiér - porovnanie pred a po: Mám ešte v poličke pripravené chrómové kľučky, časom sa nahodia aj tie. "Nové časti" nepochádzajúce zo starej V6: spravil sa aj prvý menší servis: - výmena silentbloku motora, pôvodný bol z roku 99. Nový pre V6 sa zohnať, žiaľ, už nedá ani OEM Peugeot ani druhovýroba, takže sa namontoval silent pre 2.2HDi - aspoň sa dodržalo, že to je hydraulické uloženie, a nie "obyč." guma/kov. Foto starého hovoria za všetko - dali sme dole olejovú vaňu, prečistila sa, špiny bolo dosť. Vyčistilo sa aj sacie sitko, a hurá, zvuk diesla pri studenom motore pominul - výmena vzduchového filtra - o pár dní neskôr aj výmena horného silentbloku (starý bol rozheganý, a v deň výmeny sme nemali druhý po ruke) Pár dní dozadu som vymenil sadu BSI+ECU. Prečo? Pretože auto bolo vo Francúzku ukradnuté, no našlo sa. Od vtedy bola v aute jednotka motora ECU s vyradeným imobilizérom zo staršej V6 (ešte semiMUX, nie fullMUX), toto spôsobovalo pár komplikácií. Na prvý pohľad to vyzeralo, že nefunkčný je iba tempomat. Avšak z dôvodu, že BSI a ECU medzi sebou normálne komunikovať nevedeli (pri semiMUX prebieha komunikácia medzi ECU+BSI cez VAN, fullMUX cez CAN) sa naskytlo viac problémov. Voľnobeh bol stále zvýšený, či už bolo auto studené či teplé. ECU bola plná nezmazateľných chýb, od polohy klapky pedálu, cez škrtiacu klapku, teplotné snímače oleja a vody, až po snímač tlaku v sacom potrubí. Motorové ECU nevedelo nič o rýchlosti (fullMUX nemá rýchlostný snímač na prevodovke, info putuje od jednotky ABS/ESP po CAN do ECU) a ani o prevodovom stupni - dôvod nefunkčnosti tempomatu;klíma regulovala teplotu ako sa jej chcelo-5minút normálne, potom 5minút kúrenie na plné pecky (predpokladám nemala info o teplote motora). Samozrejme naštartovať sa auto dalo aj skrutkovačom. Zohnal som teda sadu BSI+ECU+kľúč+spínačka. Výmena prebehla hladko, set mal menej najazdených km ako auto, takže zostali aj pôvodné kilometre. Spínačku som zatiaľ nemenil (aby som nemal iné kľúče ku dverám a iné do zapaľovania), no tá, ktorá v aute je momentálne, nesie tiež známky poškodenia od krádeže. Po výmene tempomat šlape ako má, teplota v kabíne sa reguluje normálne, na pocit sa mi zdá, že auto aj lepšie ide (avšak bol som s ním zatiaľ iba v meste), a voľnobeh je krásne nízky ako má byť, keď sa auto zahreje. Snáď pôjde dole aj trošku spotreba, aj keď tá mi nikdy nevadila. Ako bonus mám aj krajší kľúč diaľkového, a motorovú jednotku bez závad Plány na nasledujúci zásah - zadné brzdy, zadné tlmiče, predné ramená (predpokladáme že klepoce silent ramena, no ešte je to pod určením). Vidíme sa Upraveno 29. září 2019 uživatelem t0m@s brixtr, sharpers a Pepito ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 3. prosinec 2019 Autor Sdílet Odesláno 3. prosinec 2019 Ahoj ahoj :) opäť sa hlásim s menším pokrokom a menšou údržbou ktorou si Hunter prešiel, akcia trvala približne 3 dni. Pôvodné plány s tlmičmi sa posunuli na neskôr, "presedlali" sme radšej na motorovú časť, kde boli polámané hadičky odvetrávania a časť nahradená normálnou polievacou hadicou, respektíve spravila sa zadná náprava čo sa týka bŕzd. Pôvodne plánovaný víkend sa natiahol na 3 dni z dôvodu nečakaného objednávania súčiastok do plusu. - rozvodová sada (Continental) + vodné čerpadlo (OEM Peugeot) - 6 x Bosch sviečky + 3 x Valeo indukčné cievky (3 ostali zn.Delphi od predchádzajúceho majiteľa), samozrejme vyčistená klapka ako aj pretesnená + pretesnené nasávanie - nový uzáver olejového hrdla (OEM Peugeot) - nová hadica odvetrávania (OEM Peugeot) - nové predné silenbloky pre obe predné ramená - obe predné nové brzdové hadice - nové zadné brzdové štíty (JP PARTS), obe strany - nové ložiská zadných kolies (FAG), obe strany - nové lanká ručnej brzdy, obe strany - nové obloženie ručnej brzdy (BREMBO) + sada na upevnenie (DELPHI), obe strany - nové zadné brzdové kotúče (TEXTAR), obe strany - nové zadné brzdové strmene (FTE-TEXTAR), obe strany - toto bola časť, s ktorou sa nerátalo, no zadné strmene boli tak zahnité, že sme s nimi nevedeli robiť prakticky nič. - nová zadná brzdová trubka (OEM Peugeot), pravá strana - nové brzdové obloženie (TEXTAR) upevňovacou sadou (ATE), obe strany - a samozrejme nová brzdová kvapalina DOT4 v celom systéme. Investícia - súčiastky: ~950 EUR Počas zákroku sme z auta odstránili nápis "FORES" ako aj nálepky 3.0 V6 z tesca. Moja veľká vďaka patrí, opäť, tej najlepšej garáži (minimálne) na Slovensku, priatelia moji, ešte raz vďaka za pekný víkend a perfektnú prácu, plus samozrejme za časť súčiastok a náhradné auto (Killer, starý kamarát :) ) Ďalší projekt sa očakávane začína v januári 2020, pripravujeme sa na nejakú miernu úpravu a znova nejaké malé opravy, nakoľko z prednej nápravy sa stále ozýva buchot pri silnejšej akcelerácií a pri intenzívnejšom brzdení. Minuli sa však všetky možnosti, čo búchať môže, zostáva asi jedine samotné riadenie (ktoré už niekto menil, nakoľko riadenie nepochádza z V6, a tým pádom auto momentálne nemá premenlivý posilovač) :) Ako omrvinku na pripravovaný projekt tu nechám túto fotku :D Print, sharpers, OK406 a 4 další ohodnotil 7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 1. duben 2020 Autor Sdílet Odesláno 1. duben 2020 Ahoj ahoj klubáci prikladám novinky vozítka v časovom postupe Vo februári som vymenil ľavé predné svetlo za použité Bosch (DEPO ani TYC som nechcel). Svetlo bolo na jednom rohu lepené alebo rozleptané. Parabola v svetle stála nakrivo, výsledný efekt bol ten, že ľavé predné svetlo vrhalo lúč ďiaľkového svetla bližšie, ako lúč stretávacieho. Efekt - v noci bolo nič vidieť. Svetlo bolo v peknom stave, pozorné oko si rozdiel všimne, ale nič extrémne. Prišiel aj adaptér na ovládanie aftermarket rádia páčkou pri volante, nainštaloval sa aj ten. Sony-čko sa teraz raduje diaľkovému ovládaniu aj na tomto vozítku (mal som to vyriešené na každej 406 s vymeneným rádiom, chýba to keď si na to človek zvykne ) Ďalšie veci, čo robili, už na FB stránke sú, na fórum som sa dostal však až teraz. Veľa fotiek, žiaľ, nemám, bol to "hustý" víkend a na fotky nejako nezostalo času. Začiatkom marca sme mali dlhý víkend. Pár vecí ktorých bolo potrebné sa dotknúť sú vyriešené, a ako extra sme vymenili pôvodnú ML5T prevodovku za dávnejšie kúpenú 6 rýchlostnú ML6C. Kompletný zoznam a informácie: - nové zadné tlmiče SACHS + SASIC uloženie tlmičov (rovnaké tlmiče, ako sa dali aj dopredu) - zadné pružiny EIBACH ProKit + nové uloženie pružín OEM - nové zadné tyčky zbiehavosti LEMFORDER, s novými excentrickými skrutkami - vymenené riadenie za druhé, používané. Prečo? Riadneie v aute bolo už menené, avšak niekto sa netrafil, a riadenie nebolo variabilné. Ako extra riadenie klepalo. Zohnal som používané v skvelom stave, aj s funkčným SERVOTRONIC-om, takže riadenie je teraz perfekné - nové čapy riadenia LEMFORDER - nová stredná časť a zadný tlmič výfuku, POLMO & WALKER (starý bol deravý) - použitá ML6C prevodovka, zo 407 coupe 3.0i V6 155 kw. Celkom vzácnosť, keďže manuálna 6 stupňová V6 benzín bola len v 407 coupe (nie sedan a ani break). - samozrejme nová sada spojky (LUK REPSET, ale VALEO komponenty), nový silentblok prevodovky, nové simeringy na diferenciál k poloosiam, vymenená kulisa radenia, a keďže poloosy boli vonku, vymenil sa aj spodný silentblok motora, a do prevodovky sa nalial nový prevodový olej. Celý zákrok bola v podstate "straight swap" akcia, keďže prevodovka pochádza z benzínu V6 s rovnakým blokom. Komplikácie spôsobila konzola na upevnenie prevodovky, keďže konzola ML5T sa úplne líši od ML5C (a teda ak ML6C). Konzoly nie sú rovnaké pre každú kombináciu motora a prevodovky, takže sme museli nájsť konzolu presne z V6 ML5C manual 406. Konzoly závisia od dĺžky samotného bloku motora, a tým aj montážnej polohy prevodovky. Trošku sme cestovali, ale konzolu sme úspešne zohnali. Ďalším rozdielom je potrubie ktoré sa nachádza medzi dvoma pracovnými valcami spojky - súvisí to s montážnou konzolou kvôli inému tvaru. Použili sme potrubie z 2.2 HDi s ML5C prevodovkou, toto síce nebola priama výmena, museli sme vyriešiť upevnenie potrubia, ale bola to najrýchlejšia a najlepšia možnosť ako to vyriešiť. Zhrnutie: s autom som spokojný, konečne to začína byť technicky dokonalé. Prevodovka - na rýchlo sa zdá, že konečný pomer je takmer rovnaký. Už mám tabuľku s rýchlosťou/prevodovým stupňom/rpm pre starú prevodovku, zostavím aj tabuľku pre túto prevodovku, aby som poskytol tie najpresnejšie info. Ľutovať však každopádne neľutujem, ak inak nie, jedná sa o fakt raritný build a povedzme, že teraz už aj raritné autičko čo sa týka 406-tiek. Spravila sa samozrejme aj geometria na záver zákroku. Toť zatiaľ vše, hlásim sa znova neskôr a držte si zdravie pri sebe, v tejto krásnej situácií Almanil, trucker1245, radim.1008 a 3 další ohodnotil 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Almanil Odesláno 2. duben 2020 Sdílet Odesláno 2. duben 2020 To je fakt dobrá práce, zajímalo by mě jak si spokojený s 6-kvaltem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 12. září 2020 Autor Sdílet Odesláno 12. září 2020 Zdravím klubákov, po dlhšom čase znova pridávam menšie-väčšie updaty v chronologickom postupe: - prebehla výmena zapaľovača, origo mal roztopený držiak na žiarovku, a zapaľovač nesietil. Náhrada z Číny za pár eur, zatiaľ to vypadá fajn. - "repas" ovládača okien, origo už klasicky vynechával. Náhrada tiež z Číny (modrý plošák), na pohľad dobrá kvalita, niektoré časti vyriešené lepšie ako origo. Uvidíme ako veľmi to bude trvácne, ale mám dobrý pocit, čínske ovládače som už používal v predošlej V6, a tie boli horšej kvality. Dodnes fungujú - malý detail, nálepky V6 na blatníky. Origo logá na aute neboli. Pravý blatník je pomačkaný, a pokým nebude druhý, origo V6 logá som na auto trepať nechcel. Design loga inak pochádza z Jaguaru, a podobal sa na OEM najviac zo všetkých čínskych náhrad. - doaktivovaná malá funkcia, možno známa majiteľom VAG-u, nastaviteľné upozornenie na prekročenie zvolenej rýchlosti. Funkciu v živote nevyužijem, ale je to také malé extra, ktorú nemá aktivovanú na 406-tke mnoho ľudí... - výmena oleja a filtra po 9000 km, klasicky Total Quartz 9000 5W40 + Bosch filter. - v predchádzajúcom vozítku som tiež mal nahodenú hudbu, subwoofer sa konečne dostal aj do tohoto auta. DB drag z toho nebude, no nebol to ani cieľ. Crunch GTi2100 (bridge 200W RMS) + DTS-12 (300W RMS) + Ground Zero GZPK 10XLC-II. Spolu s JBL reproduktormi ktoré som menil skôr, a rádiu s výstupným výkonom 4x100W MAX (približne 4x40-45W RMS) to hudba o trošku lepšia - spojazdnená klimatizácia. Prebehla výmena chladiča klímy, originálny bol prehnitý. Objednal sa NRF chladič (čierny). Jednou cestou sa vymenila aj hadica medzi sušičom a chladičom, hadica je originál Peugeot, druhovýroba neexistuje. Cena v autorizáku 70 eur, no mal som šťastie, a novú hadicu som zohnal v Česku za 30 EUR vrátane dopravy domov. Po výmene klíma hneď aj "zvákuovaná" a naplnená chladivom, a konečne chladíme. Dúfajme že to tak aj dlho zostane (klop-klop). - výmena kľučiek za chrómové, ktoré som mal v poličke pripravené viac ako rok. - jednou cestou sa vymenili aj vložky zámkov komplet s kľúčovou sadou. Znovu malé prečo - ako som spomínal skôr, auto bolo raz kradnuté. Spínačka bola úplne bez polôh, respektíve jediný kľúč, ktorý bol k autu, sa v jednej pozícií aj zasekával. Ešte skoršie sa mi podarilo zohnať celú sadu zámkov z auta, z ktorého pochádzala aj BSI a ECU - spínačka, zámky do dverí, kufrový zámok, aj zámok skrinky pred spolujazdcom. Prebehla teda aj táto výmena, a momentálne mám dva origo kľúče k autu. Video snáď ukazuje rozdiel https://youtu.be/tvmmfCYdQjg - ako zaujímavosť sa zistilo, že šoférove dvere boli menené v autorizáku s použitím OEM dielu. - čistenie klimatizácie ozónom + navoňanie, respektíve výmena peľového filtra - biely LED pásik do kufra. Takisto som ho mal inštalovaný aj do predchádzajúcich 406-tiek, v noci toho veľa človek s tou originálnou "sviečkou" nevidí. Takto je to o stupeň lepšie. zatiaľ všetko, čaká nás STK+EK (končí 20.09.2020), dúfajme že prejdeme bez závad, keď sa toho už toľko investovalo - aj energia, aj peniaze. Ďalej prebehne snáď výmena pravého predného blatníka (skrčený), lakovanie krytu nádrže, lakovanie originálneho krídla ktoré mám ešte doma, lakovanie a následná výmena ramienok stieračov (auto dostane ramienka z novších 406-tiek, iný tvar), ďalšia výmena BSI jednotky (nie kvôli chybe, skôr kvôli mojej zanietenosti ) Snáď všetko, ozvem sa znova neskôr sharpers, čakom a brixtr ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 12. září 2020 Autor Sdílet Odesláno 12. září 2020 V 2. 4. 2020 at 10:52, Almanil napsal: To je fakt dobrá práce, zajímalo by mě jak si spokojený s 6-kvaltem. 6 kvalt spokojnosť. Ono keďže tá prevodovka je zo 407 coupe, konečný prevodový pomer je totožný, nekonalo sa teda zmenšenie otáčok pri rovnakom tempe. Len je to lepšie rozhádzané, takže to má trošku lepší odpich, predpokladám inak, že kvôli váhe 407 coupé to bol aj ich cieľ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 12. září 2020 Sdílet Odesláno 12. září 2020 Ze zvědavosti, jak nastavíš tu rychlost? Ne že bych to někdy využil, ale na 307 to mám povolený a po tom, co se dostanu do kolonky programming jak máš ty mi páčka reaguje pouze na quit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 12. září 2020 Autor Sdílet Odesláno 12. září 2020 Keď máš zobrazený text Programming, musíš tlačidlo na páčke podržať (ako keď resetuješ palubák). Nedostaneš žiadne potvrdenie, ani nič. Len keď prekročíš rýchlosť: Neviem však ako s aktiváciou na 307. Pri 406 treba v BSI aktivovať funkciu takisto (a nie je to funkcia pri prekročení rýchlosti, tá zjape z reflexu nad 120-to je pre arabské krajiny), ale voliteľné upozornenie pri prekročení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 15. říjen 2020 Autor Sdílet Odesláno 15. říjen 2020 Ahoj Ďalšie updaty a zmeny: - STK & EK v pohode zvládnutá - nakúpili sa veci ako predpríprava na výmenu karosárskych dielov. Origo zadný znak + 2x origo V6 nálepky na blatníky lakovanie a výmena: - dvierka veka nádrže (auto kúpené z čiernou fóliou a smrtkou na dvierkach, fólia zlepená, dvierka strieborné ) - pravý predný blatník. Ten na aute bol preliačený. Lakoval sa originálny použitý blatník v peknom stave. Počas výmeny sa opatrila malá korózia pod blatníkom. - po výmene blatníka, lepenie originálneho V6 loga na obe strany - mal som ešte k dispozícií kufrové dvere s originálnym krídlom, no v červenej farbe. Prelakovali sa ako dvere tak aj krídlo, takže konečne mám aj na tomto aute origo spoiler, za mňa naj, čo sa môže na 406 dať - samozrejme kufor sa nahadzoval s novým logom. Je dobre vidieť rozdiel čínsky VS origo, originálny má "3D" efekt tým, že polka leva má tmavší odtieň - ramienka stieračov boli klasicky zhrdzavené a olúpané. Kamarát rozoberal 406 na diely, ktorá bola tiež MUX, avšak po určitom dátume výroby montovali iné ramienko stierača na stranu spolujazdca (všimnú si len úplne zainteresovaný ). Nalakovali sa teda tie z rozoberaného auta, a momentálne to vyzerá o dosť lepšie - a tento týždeň sme oslávili "štvrťmelóna" Snáď narýchlo všetko, čo ma napadne. Mám už pripravenú novšiu BSI jednotku do auta, ešte som sa nedokopal ku tomu, aby som do nej naklonoval tú z auta. Bude vedieť o pár viditeľných drobností viac. Ďalej by som ešte neskôr rád vymenil všetky štyri mechanizmy zámkov, rozdiel bol, tak isto, ako pri ramienkach stieračov, od určitého dátumu výroby. Nakoľko mám veľmi skorý MUX, zámky sú v podstate totožné so semiMUX-om, a sú pri otváraní/zatváraní o dosť hlučnejšie, ako tie z novších MUX-ov. Je to podstatne elegantnejší zvuk. Čo sa týka technickej stránky veci - myslím že auto je v dobrej kondícií, zostáva ešte vymeniť napínak klinového remeňa, momentálny je trošku pridrhnutý. Karoséria si vyžaduje ešte dva zákroky - pravý zadný blatník je oškretý od brány predchádzajúceho majiteľa, a z ľavého prahu sa odlupuje farba, aj keď prah je ešte v dobrom stave, chcem to zachrániť ešte pred tým, ako bude potrebná výmena prahu. Riešia sa popri tom aj iné drobnosti, ako čas pustí, projektuje sa implementácia C displeja z 206MUX (kde sa LCDčka nerozpúšťali)-tu prebieha 3D dizajnovanie krytu, nakoľko displej z 206 je trošku iný, respektíve dumám nad riešením automatického príklopu spätných, či už po uzamknutí alebo po vypnutí zapaľovania (na MUX-e to nie je také jednoduché, ako na semiMUX-e, nakoľko tu nie je osobitná jednotka na riadenie príklopu). Takisto som sa ešte nedokopal ku nainštalovaniu modulu automatického vyťahovania okien po uzavretí, ktorý som mal aj v predchádzajúcom aute. Každopádne sa budem hlásiť s ďalšími novinkami aktuálny stav na polahodenie očka: Almanil, brixtr, OK406 a 4 další ohodnotil 7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 17. říjen 2020 Sdílet Odesláno 17. říjen 2020 Opravdu moc dobře se 406 věnuješ. Jistě je to tvá láska na celý život. Tato barva 406 sluší i originál zadní spoiler. t0m@s ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 17. říjen 2020 Autor Sdílet Odesláno 17. říjen 2020 Diky. Láska no to auto sa aj tak poďakuje keď sa o to človek stará, 406-tky sú v tomto dobré. A začína to byť aj trošku fakt rarita v takejto kombinácií. Tá farba je pekná, ale červená Lucifer z predošlej V6-tky mi chýba, tá sa mi zdala krajšia sharpers a OK406 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sharpers Odesláno 18. říjen 2020 Sdílet Odesláno 18. říjen 2020 Tohle se tak fajně čte a sleduje dobrá práce Těším se až začnu pracovat na té mojí v6, ale asi to potrvá než tě doženu t0m@s a OK406 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 20. říjen 2020 Autor Sdílet Odesláno 20. říjen 2020 Snáď namiesto 407 si zohnal 406 v6 ? Predpokladám v kombíku, aby sa zmestil aj kočík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sharpers Odesláno 20. říjen 2020 Sdílet Odesláno 20. říjen 2020 406 V6 už mám skoro rok Čeká u garáže na renovaci Sice te´d mám i 407 V6 ale to je náhoda, vzal jsem ji na díly Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 20. říjen 2020 Autor Sdílet Odesláno 20. říjen 2020 Aháá, fakt, Printová bývalka. teraz už vidím. V práci som nevidel tému To auto bolo v peknom stave, potrebuje to fakt takú renováciu? sharpers ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 26. listopad 2020 Autor Sdílet Odesláno 26. listopad 2020 Ahoj ahoj, minulý víkend prebehla spomínaná výmena zámkov, takže som došiel aj sem, aby som sa pochválil a zožal aj kritiku (na niektorých fórach ma už napádali, či som bol schopný obetovať do takéhoto zákroku svoj vlastný čas podľa svojho vlastného uváženia ) Prikladám video:https://youtu.be/0XDzGLP8x54 Snáď sa tento víkend konečne dokopem aj ku výmene BSI jednotky za novšiu, aby som mal aj automatické uzamykanie po rozjazde - zaujímavo - pri dosiahnutí rýchlosti 12 km/h. sharpers a VojtouNerCZ ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 20. únor 2022 Autor Sdílet Odesláno 20. únor 2022 (upraveno) Ako tak pozerám, viac ako rok neaktivita z mojej strany Covid, práca, aj univerzita spôsobili výpadky v mojom živote ale auto ešte samozrejme žije, aj keď od okamihu, čo som fotil 250.000 km (október 2020), je momentálne na aute natočených necelých 256.000. Počas r. 2021 auto viac stálo ako išlo kvôli pandémií a uzatváraniam. Od posledného príspevku sa však pár drobností predsalen udialo, posr.lo aj porobilo, takže znova prichádza zhrnutie - December 2020: naklonoval som BSI, jednotka sa vymenila za novšiu verziu. Displej zobrazuje o pár hlášok viac (napr. AUTOMATIC WIPING ACTIVE, alebo pri zabudnutí kľúča/svetiel v zapaľovaní už nie len piští, ale aj ukáže KEY REMINDER alebo SIDE LIGHTS REMINDER), respektíve, má konečne zmysel aktivovať automatické uzamykanie pri rozjazde, nakoľko BSI už vie, čo s tým, teda po dosiahnutí 12 kmh sa auto uzamkne. Aktivácia cez diagnostiku je možná pri každej verzií MUX BSI, avšak reálne ju vie spracovať len predposledná a posledná verzia BSI (po roku 2002). Mám pripravené aj videá, avšak od vtedy som sa nedokopal ku zloženiu videií do jedného, snáď sa tak niekedy stane... - Január 2021: ešte v strede decembra sa zistil únik oleja pri VVT ventiloch cez ich konektor. Ventily sa vymenili za iné, použité, a bol kľud (až do neskoršieho dátumu, čítaj ďalej) - Apríl 2021: naliaty ProTec Oxicat pre "prečistenie" lambda a katu, neviem, či to malo nejaký reálny efekt, ako placebo sa však javil trošku živší motor - Jún 2021: po dlhšom lamentovaní a obzeraní sa mi podarilo zohnať celkovo ťažšie zohnateľné, originálne 16" Ouragan elektróny pre 406 (ET20). Týchto Ouraganou je v 16" verzií hafo, avšak zvyčajne s ET28 z 206, a to na 406 nesadne. Ouragany sa inak vyrábali aj v 15" (406,206) a 14" verzií (206, 14" mal tuším názov Nimrod). - Júl 2021: jeden z dvoch predných ventilátorov sa rozhodol, že svoje fungovanie dá najavo prekrásnym pišťaním a vidávaním rôznorodých zvukov na vábenie iných ventilátorov nežného pohlavia. Kúpil sa čisto nový ventilátor zn. Nissens. Samotný ventilátor má o pár lopatiek menej, no prietok vzduchu je rovnaký, problémy s chladením nenastali, a dúfam, že ďalších pár rokov bude kľud. Pôvodný zvuk: https://youtu.be/5U8GpnWxiK4 Takisto v júli sa menili poloosy. Pravá predná triasla, a kĺb na ľavej strane praskal. Zohnali sa použité poloosy, na ktoré sa dali nové vonkajšie kĺby SKF a nové termoplastové manžety. Jednou cestou sa vymenili aj spodné čapy za nové Lemfordery. August 2021: dve malé drobnosti, nahodený cúvací senzor (už na tretiu moju 406-tku) a vymenené zadné vzpery kufra, ktoré už neplnili svoju funkciu. Povedzme, od roku 2001 by som sa bol unavil aj ja Október 2021: znova drobnosť v podobe audia. Po predchádzajúcej výmene výšok za JBL, ktoré však mali dve "membrány" (osobitne stredy, a osobitne výšky), som si dostatočne nedomyslel všetky vlastnosti pôvodného JBL audia. Kvôli potrebnému miestu v kufri sa na chvíľu vyhodil sub, a na Sony rádiu sa vypla funkcia rezania hĺbok (HPF) pre predné repro. Stredné membrány v pôvodných JBL "vyhoreli", nakoľko dostali aj nízke frekvencie. Pri origo JBL zosíku je výstup už rezaný o hĺbky, a na samotnom výškači je bipolárny kondenzátor pre orezanie aj stredov pre samotné výškové membrány. Nahradil som teda dočasne výškače za pôvodné Harmany, aby sa dala hudba počúvať, a neskôr som dokúpil ďalšie JBL, tentoraz však "iba" s výškovou membránou (pôvodom zo 607/407 v zadných dverách), kde majú na sebe takisto kondenzátor ako HPF. Zvuk je niekde v strede medzi origo Harmanmy a "lepšími" JBL-kami, takto však určite čosi vydržia. Na foto Harman vs. "slabšie" JBL. Február 2022: po zhone skúškového obdobia, po Vianočných sviatkoch prežitých v karanténe s pozitývnym testom a bez pachu, prišlo na mesiac-dva k menšiemu poľaveniu, takže sme aspoň nejakú drobnosť s kamarátmi na aute spravili. Podarilo sa mi nechať vyrobiť nové tesnenia na plastové veká. Kto má alebo mal čo-to dočinenia s novšími V6-tkami vie, že plastové veká sú hrôôôza (doteraz nechápem, prečo to tam vôbec pchali, na staršom 140kW motore boli všetky veká hliníkové, a stačilo ich pretesniť silikónom na to určeným, pri 152/155kW však zo 4 viek je na prednej hlave valcov plastové veko výfukovej strany, na zadnej plastové veko nasávacej strany - vzadu teda olej tečie priamo ku sviečkam, v predu na kryt zvodov, a pretesnenie plastových viek silikónom stačí tak na mesiac). Osobitné tesnenie sa inak kúpiť v Peugeote nedá, dá sa kúpiť aj s vekami v cene okolo 200EUR/veko. Tesnenie sa tiež dosť zle zháňa, ale podarilo sa (pár som ich objednal aj pre iných V6-tkarov, celkovo 13 kompletov ). Bolo vidno, že niekto už všetky štyri veká tlmil silikónom. Hliníkové veká nepúšťali, avšak plasty už tiekli, dúfam ale, že takto s tesneniami bude na čas kľud. Cestov sa znovu objavilo pretekanie oleja na jednom VVT ventile cez konektor... Takisto február - do výbavy som si zohnal ďalší skvost, prišiel z Holandska. Originálny doplnok v perfektnom stave - Nefačiarska sada, ktorá sa ako nová v tých rokoch v Peugeote predávala za 21€. Teraz je ich pomerne dosť málo, cenu radšej nechcite vedieť... chvíľu v aute určite pobudne, no je možné, že sa zabalí a hodí do poličky medzi ostatné diely pre 406 namiesto popolníka je v podstate celý priestor využitý ako úložný. Zatiaľ vše, dúfam, že som nič nevynechal... V septembri ma čaká STK/EK, avšak riešim problém z nezapísaným ťažným... v roku 2008 pri dovoze na kontrole originality už na aute bolo, zapísané však nebolo, a dodatočný zápis sa "len tak klasicky" vykonať nedá. Ťažné je francúzske, na Slovensku/v CZ túto značku však nikdy nikto nedistribuoval. Mám typové schválenie od výrobcu, s tým mi ho však nezapíšu. Potvrdenie o montáži nemá zmysel, nakoľko kontrolujú, či firma, ktorá papier vystavila, môže danú značku montovať, avšak nakoľko sa oficiálne Boisnier nikdy nepredával, nemôžu ho ani montovať... takže možno pôjde ťažné dole. Je však skvelé, že až do teraz ťažné nikoho nes.alo, až teraz.... a odporúčanie pána pracujúceho na DI, citujem, "treba to zakryť, aby to nebolo na STK vidno". Rada za sto zlatých. Na záver - ako klasicky, trošku na pokochanie očka... Upraveno 20. únor 2022 uživatelem t0m@s OK406, radim.1008, Almanil a 3 další ohodnotil 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 13. březen 2022 Autor Sdílet Odesláno 13. březen 2022 Tak, ďalšie skvosty do zbierky... - C-displej pôvodne pre modely s navigáciou. Tie displeje sú dosť známe v negatívnom slova zmysle ich závadami. Mám ich v poličke 4, teraz prišiel piaty. Pointa je, že sa ešte nerozpúšťa. Pásikavosť by sa mala dať opraviť, budem každopádne mať nejaké tie pokusy. Za 24 eur však dobrý kauf, a "funguje dokým funguje" - originálna kožená stredová konzola. Lebo kože nie je nikdy dosť Už sa to začína rysovať, je to skoro "fplnke" A ani som sa nepochválil, prišli už dávnejšie. Síce so 406-tkou to nemá veľa spoločné, ale predsa... ElektronikCZ, VojtouNerCZ, OK406 a 6 další ohodnotil 9 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.