Jump to content
t0m@s

"Silent Hunter" 3.0 V6 152kW Sedan // druhý väčší servis

Recommended Posts

Predchádzajúca V6: https://www.peugeot-club.com/topic/100636-lucifer-aka-silent-killer-30-v6-140kw-sedan-po-viac-ako-4-rokoch-a-70000km-off/

 

Tak, znova ahojte :) kúpil som svoju štvrtú 406 v poradí (pomaly by som sa mal nechať vyšetriť, aj keď na Čakoma ešte nemám :DPo štyroch rokoch používania V6 140kw, som presedlal na V6 152kW. Info o možnom predaji sa ku mne dostalo čistou náhodou, takže v priebehu týždňa od prijatia infa som auto išiel aj obzrieť, a hneď som ho aj zobral, nakoľko vtedy som už veľmi uvažoval, čo robiť so starším autom - či ho dať dokopy, alebo ho pustiť. 

Malé predstavenie auta: 
406 3.0i V6 152kW, FullMUX
Auto vyšlo z výroby 13.11.2001.
Farba ETHC - Cossack Grey / Gris Chateau - metalíza (nepomíliť si z EZDC - Hades Grey! )
Najazdené 238.550 km. 
Pomerne dobrá výbava, v podstate presne rovnaká ako predchádzajúce, + ESP&ASR, čiže okrem JBL audio systému, Siemens monochrome navigácie, a strešného okna všetko (automat nerátam :D ) Vozidlo bolo dovezené na SK v roku 2008. 

Prvé dojmy - oproti 140kw je toto "nemé" auto, zvuk to má len pri vyšších otáčkach. Výkon ešte nič moc, 140kw sa mi zdá živšie, no je to zapríčinené zásahom do vozidla - príčiny vysvetlím neskôr :)

Pár plánov v hlave mám, no najprv treba porobiť základné veci. Auto viac stálo ako sa hýbalo, za rok, ktorý prešiel od predchádzajúcej EK/STK auto najazdilo 2000 km. Brzdy vzadu KO (aj ručná), vytečený jeden zadný tlmič, pár vecí nefunkčných, klepoce silenblok motora/ramena, za studena má auto trošku zvuk diesla, .... nič čo by sa našťastie nedalo vyriešiť. Odlepenie nápisu na zadku je tiež v pláne :D

Pripájam pár foto:
IMG-20190727-153603.jpg IMG-20190727-160442.jpg IMG-20190824-124059.jpg
IMG-20190804-090613.jpg IMG-20190804-090700.jpg IMG-20190804-094324.jpg IMG-20190804-094738.jpg IMG-20190907-141126.jpg 

Auto som prehlásil, vybavili sa ŠPZ hodiace sa ku autu ;)
IMG-20190826-105833.jpg

Pár vecí sa už vymenilo / opravilo, onedlho budem tému znova aktualizovať :) chcel som len predstaviť vozítko ;)

 

Edited by t0m@s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte, 

Pridávam prvý "malý" changelog:

V prvom rade, poprehadzovalo sa pár vecí zo staršej V6 (ako som spomínal v druhom vlákne, vybral som aj všetky "extra" veci, tieto sa postupom času dostanú do tohoto vozítka):
interiér: 
- výduchy v šedej farbe, pôvodom z coupé
- všetky stĺpiky v čiernej koži
- LED tretie brzdové svetlo
- JBL reprosústava
technika:
- predné tlmiče
- predné pružiny Eibach -30mm 
- horné uloženie
- predné kotúče & doštičky
- rozpera
- 17" Hockenheim

Foto z výmeny:
IMG-20190908-113645.jpg

Výška pred-po, vidno na fľaške oleja:
IMG-20190908-113750.jpg IMG-20190908-171149.jpg 

Zohnal som si trošku nezvyčajnejšie budíky, origo biele, takže som nahradil aj tie:
IMG-20190824-124441.jpg IMG-20190824-170422.jpg IMG-20190826-062415-1.jpg
pre mňa krása na n-tú  😊

Interiér - porovnanie pred a po:
IMG-20190824-184943.jpg
Mám ešte v poličke pripravené chrómové kľučky, časom sa nahodia aj tie.


"Nové časti" nepochádzajúce zo starej V6:
spravil sa aj prvý menší servis:
- výmena silentbloku motora, pôvodný bol z roku 99. Nový pre V6 sa zohnať, žiaľ, už nedá ani OEM Peugeot ani druhovýroba, takže sa namontoval silent pre 2.2HDi - aspoň sa dodržalo, že to je hydraulické uloženie, a nie "obyč." guma/kov. Foto starého hovoria za všetko 😄
- dali sme dole olejovú vaňu, prečistila sa, špiny bolo dosť. Vyčistilo sa aj sacie sitko, a hurá, zvuk diesla pri studenom motore pominul 🙂
- výmena vzduchového filtra
- o pár dní neskôr aj výmena horného silentbloku (starý bol rozheganý, a v deň výmeny sme nemali druhý po ruke)
IMG-20190907-170128.jpg IMG-20190907-181445.jpg IMG-20190907-182307.jpg IMG-20190907-184112.jpg  IMG-20190907-171321.jpg IMG-20190907-170731.jpg IMG-20190907-173249.jpg IMG-20190929-144342.jpg

Pár dní dozadu som vymenil sadu BSI+ECU. Prečo? Pretože auto bolo vo Francúzku ukradnuté, no našlo sa. Od vtedy bola v aute jednotka motora ECU s vyradeným imobilizérom zo staršej V6 (ešte semiMUX, nie fullMUX), toto spôsobovalo pár komplikácií. Na prvý pohľad to vyzeralo, že nefunkčný je iba tempomat.
Avšak z dôvodu, že BSI a ECU medzi sebou normálne komunikovať nevedeli (pri semiMUX prebieha komunikácia medzi ECU+BSI cez VAN, fullMUX cez CAN) sa naskytlo viac problémov. Voľnobeh bol stále zvýšený, či už bolo auto studené či teplé. ECU bola plná nezmazateľných chýb, od polohy klapky pedálu, cez škrtiacu klapku, teplotné snímače oleja a vody, až po snímač tlaku v sacom potrubí. Motorové ECU nevedelo nič o rýchlosti (fullMUX nemá rýchlostný snímač na prevodovke, info putuje od jednotky ABS/ESP po CAN do ECU) a ani o prevodovom stupni - dôvod nefunkčnosti tempomatu;klíma regulovala teplotu ako sa jej chcelo-5minút normálne, potom 5minút kúrenie na plné pecky (predpokladám nemala info o teplote motora). Samozrejme naštartovať sa auto dalo aj skrutkovačom. 
Zohnal som teda sadu BSI+ECU+kľúč+spínačka. Výmena prebehla hladko, set mal menej najazdených km ako auto, takže zostali aj pôvodné kilometre. Spínačku som zatiaľ nemenil (aby som nemal iné kľúče ku dverám a iné do zapaľovania), no tá, ktorá v aute je momentálne, nesie tiež známky poškodenia od krádeže. 
Po výmene tempomat šlape ako má, teplota v kabíne sa reguluje normálne, na pocit sa mi zdá, že auto aj lepšie ide (avšak bol som s ním zatiaľ iba v meste), a voľnobeh je krásne nízky ako má byť, keď sa auto zahreje. Snáď pôjde dole aj trošku spotreba, aj keď tá mi nikdy nevadila. Ako bonus mám aj krajší kľúč diaľkového, a motorovú jednotku bez závad 🙂
received-2093215024117732.jpg IMG-20190923-204410.jpg IMG-20190923-204523.jpg IMG-20190923-204532.jpg 

Plány na nasledujúci zásah - zadné brzdy, zadné tlmiče, predné ramená (predpokladáme že klepoce silent ramena, no ešte je to pod určením). Vidíme sa 😉👋
IMG-20190908-165758.jpg

Edited by t0m@s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj ahoj :)
opäť sa hlásim s menším pokrokom a menšou údržbou ktorou si Hunter prešiel, akcia trvala približne 3 dni. Pôvodné plány s tlmičmi sa posunuli na neskôr, "presedlali" sme radšej na motorovú časť, kde boli polámané hadičky odvetrávania a časť nahradená normálnou polievacou hadicou, respektíve spravila sa zadná náprava čo sa týka bŕzd. Pôvodne plánovaný víkend sa natiahol na 3 dni z dôvodu nečakaného objednávania súčiastok do plusu.
1.jpg

- rozvodová sada (Continental) + vodné čerpadlo (OEM Peugeot)
2.jpg 3-1.jpg 3-2.jpg 

- 6 x Bosch sviečky + 3 x Valeo indukčné cievky (3 ostali zn.Delphi od predchádzajúceho majiteľa), samozrejme vyčistená klapka ako aj pretesnená + pretesnené nasávanie
4.jpg 5.jpg 6.jpg 

- nový uzáver olejového hrdla (OEM Peugeot)
7.jpg

- nová hadica odvetrávania (OEM Peugeot)
- nové predné silenbloky pre obe predné ramená
10.jpg 8-1.jpg 8-2.jpg 9.jpg 

- obe predné nové brzdové hadice
11.jpg 12.jpg 

- nové zadné brzdové štíty (JP PARTS), obe strany
- nové ložiská zadných kolies (FAG), obe strany
- nové lanká ručnej brzdy, obe strany
- nové obloženie ručnej brzdy (BREMBO) + sada na upevnenie (DELPHI), obe strany
- nové zadné brzdové kotúče (TEXTAR), obe strany
- nové zadné brzdové strmene (FTE-TEXTAR), obe strany - toto bola časť, s ktorou sa nerátalo, no zadné strmene boli tak zahnité, že sme s nimi nevedeli robiť prakticky nič.
- nová zadná brzdová trubka (OEM Peugeot), pravá strana
- nové brzdové obloženie (TEXTAR) upevňovacou sadou (ATE), obe strany
- a samozrejme nová brzdová kvapalina DOT4 v celom systéme.
13.jpg 14.jpg 15.jpg 16.jpg 17.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg 21.jpg 

Investícia - súčiastky: ~950 EUR
Počas zákroku sme z auta odstránili nápis "FORES" ako aj nálepky 3.0 V6 z tesca.
22.jpg IMG-20191130-103956.jpg

Moja veľká vďaka patrí, opäť, tej najlepšej garáži (minimálne) na Slovensku, priatelia moji, ešte raz vďaka za pekný víkend a perfektnú prácu, plus samozrejme za časť súčiastok a náhradné auto (Killer, starý kamarát :) )

Ďalší projekt sa očakávane začína v januári 2020, pripravujeme sa na nejakú miernu úpravu a znova nejaké malé opravy, nakoľko z prednej nápravy sa stále ozýva buchot pri silnejšej akcelerácií a pri intenzívnejšom brzdení. Minuli sa však všetky možnosti, čo búchať môže, zostáva asi jedine samotné riadenie (ktoré už niekto menil, nakoľko riadenie nepochádza z V6, a tým pádom auto momentálne nemá premenlivý posilovač) :) Ako omrvinku na pripravovaný projekt tu nechám túto fotku :D 
IMG-20191129-080431.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...