Jump to content
luky30

Laděná koncovka výfuku na HDi

Recommended Posts

Ahoj,

Někdo mě nejspíš ihned sjede, co to mám za debilní dotaz, ale stejně:

Co udělá tahle laděná koncovka se zvukem na 1.6 HDi 66kw?

https://tuning.autodoplnky.cz/vyfuky-ulter-sport/uni-koncovky-vyfuku-dvojite-ladene-montaz-na-sponu/ulter-koncovka-vyfuku-uni-dvojita-ladena-kulata-s134996173

Můj předpoklad je, že víceméně nic, ale ptám se, abych pak nebyl překvapený. Jde mi primárně o vzhled, mám P308 SW první generace a nějaké kosmetické úpravy jsem udělal a nad tímhle uvažuji dále. Je mi jasný, že pokud bych chtěl výkon a zvuk, řešení je "od turba holá trubka až dozadu", což v tenhle moment není to, co chci.

Díkes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neumíš číst?

Jasně píšu, že tu koncovku chci pouze z kosmetických důvodů.

Nevím proč do toho pleteš emise, když se pouze upraví zakončení origo koncovky a na sponu upevní tahle. Jediná část výfuku nebude chybět.

 

Myslel jsem, že urýpaní zamindrákování shazovači jsou jen na FB, ale koukám, že nemá cenu se ptát ani tady už.

Edited by luky30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Největší problém bude to tam dostat. 100% to nevím, ale předpokládám, že SW na tom bude s umístěním koncového tlumiče podobně, jako krátká verze a ta má koncovku ohnutou dolů a osa vyústění z tlumiče je hodně nad spodní hranou nárazníku. Takže by se tam muselo udělat nějaké "kolínko" a nebo řezat do nárazníku :myslim  Navíc si myslím, že by to vzhledu nepomohlo, ale spíš mu to ublížilo :nevim 
Já ale nejsem zastáncem těchto "úprav", takže můj pohled na věc může (je) zkreslený :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 18. 9. 2019 at 16:10, mmartinkovic napsal:

Myslel som tu rúru čo by dal namiesto výfuku 🙂🙂🙂

Já nevím človeče.... Kdyby to napsal německy nebo španělsky tak neřeknu .... Ale takhle ... CITUJI:

Je mi jasný, že pokud bych chtěl výkon a zvuk, řešení je "od turba holá trubka až dozadu", což v tenhle moment není to, co chci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při označení laděná koncovka výfuku se mi chce 😭, že to mohl někdo tak pojmenovat. Snad tomu nikdo nemůže uvěřit, že to něco udělá se zvukem. Na druhou stranu vzhled zádi vozu to ovlivnit může.

Já si myslím, že výfuk u vozů se spalovacím motorem má být. Někdy si automobilky hrají na to, že auto nevypouští žádné spaliny a tak výfuk schovají. Je to případ i stávající verze modelu PEUGEOT 208. Já jsem to vyřešil montáží koncovky kdy jsem vykrojil kousek ozdobné černé lišty nárazníku. Pro posouzení i vůz bez výfuku    

IMG_1470.JPG

IMG_1476.JPG

IMG_1472.JPG

IMG_1475.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

No přesně o takovýhle výsledek mi jde. 

Mohl bys prosím trochu nastínit postup jak si to vyřízl a začistil? Díky moc.

 

Edited by Radek Hurvajz
Necituj těsně předchazející příspěvek!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JVT    U našeho Citrona 1.6 VTI je to tak taky... Výfuk schovaný a stočený dolů... Auto působí jak nějakej smradlavej dýzl 🙄  Ale manželku asi k úpravě nepřesvědčím, důležitá je funkčnost a spolehlivost, méně pak vzhled.

Share this post


Link to post
Share on other sites

luky30 - nevim jak JVT ale kdyz ja sem si delal vyfuk u C4 tak sem tu listu sundal - v miste kde sem chtel sem si naznacil otvor vyriznul nahrubo pilkou - u vyfukare do te diry nechal zavarit koncovku ( mirna geometrie byt musela)
a doma sem pak pilnikem doladil otvor
na obrazkach ma jeste na hrane nejake gumove tesneni - to ja nemel

 


Fotografie2031.jpg?ver=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, trochu nastíním jak to vypadá, když máte výfuk dolů a na tom koncovku. Byl to jen experiment, hned to šlo dolů. Takže asi takto na 307 sw :) nejlepší nechat u výfukáře na tlumič udělat rovný vývod a pak díru do nárazníku a zakitovat, no. 

Screenshot_20190924-132728.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

luky30

Neber to osobně, ale ptát se co musíš udělat aby jsi vyřízl kus plastového nárazníku znamená, že asi nejsi moc manuálně zručný. To vůbec nemyslím špatně každý jsme jiný. Tobě třeba jdou cizí jazyky a já je nesvedu. Jde o to aby jsi se poté nemusel stydět za to co jsi vytvořil. Já jsem se do montáže koncovky s vyříznutím otvoru nepustil dříve než jsem nesehnal lemovku, která ohraničuje vyříznutý otvor. Pak jsem si změřil jaké rozměry koncovka musí mít aby se na délku vešla a z venku to vypadalo dobře. ( už jsem viděl i koncovky o průměru 15 cm 🙄 ) Následuje uříznutí, většinou ohnutého konce výfuku. Jak se říká raději třikrát měř než jednou řež. Poté jsem si zezadu na nárazníku naznačil velikost potřebného výřezu. Postupně a po kouskách jsem nárazník vystřihoval. Použil jsem klempířské pákové nůžky na plech. Když říkám, že je potřeba třikrát měřit u zkracování trubky výfuku tak u řezání nárazníku je to potřeba měřit šestkrát 😀 Tady se už zpět nic přilepit nedá. Celkovému začištění jsem použil zalamovací nůž. Po nasazení lemovky už je potřeba jen připevnit koncovku. Už jsem to řešil jak přivařením (foto P 206 SW ) tak i stažením objímkou. ( foto P 208 ). Použitá lemovka začistí vytvořený otvor a případně vyrovná mírné nerovnosti. Lemovka, kterou jsem použil, je podobná té jako máme na těsnění dveří. Tímto se toto těsnění připevňuje do dveřního otvoru. Je to vlastně ohebné ocelové U obalené plastem. Jak se to přesně jmenuje nevím,  ale používá se to pro olemování ostrých okrajů plechů. Co já vím tak existují minimálně dva rozměry: Na P 206 SW jsem použil ten menší a na P 208 ten větší. Tento popis je jen orientační. Nemám snahu někomu vnucovat můj postup. Na vyříznutí nárazníku lze požít i elektrické nářadí. Jen musíš mít v garáži proud a to já nemám. 

 

 

        

SW 01.JPG

koncovka.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc pekne udelane, nikdy jsem to nedělal, jinak bych se tak blbě neptal. Nicméně kdybych skončil u toho ze jsem to nikdy nedělal, tak bych si nikdy nevyměnil olej, nerozebral kat, neprolisoval vanu, nevymenil všechny brzdy, nenastrikal trmeny, nevymenil filtry, nevylestil auto a mohl bych pokračovat se vsim, co jsem nikdy nedělal a nakonec se to povedlo. Díky za postup. Tohle je bohužel jedna z těch věci, který když pokazis, tak už moc nenapravis. Ja tam hlavně nemám listu a ještě k tomu mám tažné, tudíž je cely nárazník už tak mírně deformovány. Ale moc díky za inspiraci.

 

 

B2E69E42-0ED2-44F5-AE05-61D398AD5AA5.jpeg

8710F176-0FA5-4FE9-A989-5956DEF62DD8.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malá otázka: moje tažné na 308 (mám demontovatelnou kouli bez nářadí) má pod nárazníkem napříč auta traverzu. Nebude vadit výřezu na výfuk nebo to výškově vychází?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to by se muselo vyměřit přímo na autě i s novou koncovkou, z tlumiče výfuku nemusí jít ven přímá trubka, dá se udělat i koleno, které koncovku sníží, aby se nedotýkala té traverzy--otázkou je, jak to bude pak vypadat...,proto je třeba to vyměřit a pak nechat posoudit majitelem, je to normální postup tam, kde tyto úpravy dělají

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapci chlapci

pokud chcete řešit takové věci jako je dodatečná montáž koncovky výfuku na svém voze tak navrhuji toto řešení.

Varianta jedna: lehnou za auto a podívat se po nárazník zda to půjde nebo ne a pustit se do toho sám

Varianta dvě: nechat si to udělat od odborníka

Varianta tři: nechat to tak jak to je

Chtít tady popis této montáže na všechny varianty vozů PEUGEOT je asi neřešitelné.

Edited by JVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...