Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 307 1.6hdi 80kw 2006 Antipollution fault


Henry37

Recommended Posts

Zdravím všechny.

Potřeboval bych poradit ohledně problému, který se objeví na palubním počítači a to je antipollution fault s tím přichází i kontrolka motoru.

Před dvěma měsíci auto černě hulilo z výfuku, turbo jak kdyby netáhlo a vypadalo to, že jedu celou dobu v nouzáku.

Týden zpátky bylo auto v servise, mechanik udělal repas turba, vyměnil egr ventil, krabici sání vzduchu jelikož v něm byla prasklina, vyměnil rozvody s tím i olejový filtr a olej.

Auto již nečoudí, ale když sešlápnu pedál tak se opět objevil antipollution fault a auto občas cukne jako kdyby vynechal válec.

Taky se stane, že při sešlápnutí pedálu auto nejede mezi 90-105km/h a pak najednou zase dobrý...

V hlavě mám myšlenky už jen okolo FAP nebo vstřikách.

Četl jsem něco o tom, že to může způsobovat vzduchově neuzavřený prostor a do systému jde vzduch odněkud odkud by neměl, nebo cokoliv spojené s motorem. 

Tento týden zajedu na origo diagnostiku a pokusím se napsat kód chyby.

Kdyby měl někdo s tímto problémem zkušenost budu rád za radu nebo příčinu tohoto problému, aby se to mohlo zkontrolovat 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

trochu ozivim tema i kdyz se sesterskym modelem
1.6 HDi 80kW FAP - uz pres rok je problem s regeneracema - nejak jsme si na to zvykli ze je problem a auto jezdilo
ted nas ceka STK a jak napotvoru odeslo turbo - ulomila se vrtulka vyfukove casti

dnes po kompletnim rozebrani olejove vzduchove i vyfukove casti zacinam mit neblahy tuseni ze by se problem nestal kdyby nebyla zanedbana udrzba a nebylo tam milion neoriginalnich dilu

vezmu to poporade
1) odvod oleje z turba - hadice uplne degradovana kousky gumy v sacim kosi v oleji proste vsude
2) sitko ve sroubu - je nutne zlo - stane se neco kdyz tam nebude ?
3) neoriginalni FAP asi 2 roky stary (dle faktury) po profouknuti vzduchem z toho chvilema litaly stribrne castecky keramicke castecky a kousky neceho - bude FAP fungovat i bez "katalizatoru?"
4) zhavici svicky pristup - inzenyr by potreboval dostat pres drzku

a ted vlastne ten hlavni dotaz
muze byt neorigo filtr kvalitni a funkcni ? muze byt funkcni i kdyz tam "kus" chybi ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli je to znacka JMJ, tak nebude funkcni, ani kdyby byl cely, novy a neposkozeny 😛

Jestli se ten FAP zacal drolit, tak je ted ucpanej a proto se ti pri prilis velkem protitlaku prehralo turbo a prdla osicka. Tady je kazda rada draha a oprava bude jeste drazsi. Ted by to chtelo komplet rozebrat a vycistit celej mazaci okruh, tzn. novy saci kos, nove olejove trubky k a od turba vc. sroubu (to sitko tam byt nemusi) no a hlavne dat funkcni FAP. Otazka, jak je na tom zbytek auta a zda se to vyplati

a jestli budes menit i zhavicky, tak to je nejlepsi sundat celej egr i s potrubim a sundat komplet to plastove sani a vycistit i to, pokud nemas egr zaslepenej, nebudes se stacit divit, co uvnitr najdes :( kdysi jsem tu daval fotky meho sani, ktere bylo zuzene tak na polovinu prurezu karbonovymi usadami. Pak to nema dost vzduchu, vic to huli, vic se ucpava FAP ... proste pro motor sebevrazednej zacarovanej kruh

Upraveno uživatelem Ferry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žhavičky zrovna u 1.6 jsou častý problém :( Není měsíc aby jsme nějakou nezalomili.. ale mám člověka co je to schopen vytáhnout na 307 přímo na autě pokud zalomíš jen špičku.

FAP ucpanej a je po něm ;) Bez debat.. origo dneska stojí okolo 10-12 tis, tak není co řešit...

S turbem komplet sací koš, obě mazací trubky, duté šrouby, podložky.. vše nutné nové. Sítko už se dávat do bloku nesmí 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to teda C4
mazani ciste profouknute
gumova hadice prepadu je nachystana nova - kousky te stare prave ve vane a sitku
hodinu sem dloubal kousky ze sitka (plastovej bazmekt a sitko nastesti ciste)
sroub se sitkem profouknutej cistej ale asi ho vymenim
FAP netusim ale je to jeden kus svary jak od 10 leteho cinskeho klucika
EGR je v planu zitra ale sundavat to teplovodni cosi se mi fakt kvuli zhavkam sundavat nechce nechce - hold to musim zvladnout i bez toho

auto ma 246 tisic 15 let - neprijde mi ze by byl problemovy kastle je v pohode prece jen zinkova kastle ze :P

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teplovodni vymenik egru jsem jen oddalil, stale pripojenej na hadicich, a uz mi pak neprekazel. Jednu zhavku jsem zalomil (hned tu prvni, ostatni uz jsem pak opatrne sroubova,l vzdy pul otocky ven, celou otocku zpatky, a sly cely), nastesti jsem ji pak vytahnul tak, ze jsem vsunul dirou po vstriku magnet na tycce do valce, zaklepnul spicku zhavky dovnitr a ona se na magnet napoprve chytla a sla ven, ale to bylo asi vic stesti, nez rozumu :D 

a jak to vypada kolem vstriku ? neni tam pripecena cerna hmota ? to bych pak rovnou doporucoval komplet pretesneni. S tim novym Fapem, turbem a potrebnym matrosem bys do toho vrazil tech 20-25 a mohlo by to jezdit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...