Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

alu kola na 308, jaké hoddnoty ET?


allienman23

Recommended Posts

zdravim, sháním na zimu nějaká alu kola 16ti palcová na 308 SW, která by mi do konce roku měla snad dorazit. Jaké hodnoty ET mohu na ní mít ? Většina kol od značky dezent co se mi líbí tak mají ET 48, co jsem koukal tak origo Peugeot Quart 16 mají ET 44. Nikde ale nemohu najít jaké hodnoty ET lze na auto dát. (větší i menší) A zase nechci aby byla kola uplně utopená, nejraději bych stejnou hodnotu ale to se nedělá asi. 48 je ještě v pohodě, ale spíše jestli třeba jdou i opačně hodnoty, tzn. 40, 33 atd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha tak je možné že už to bude tak i tady i kdyz stejně jsme se pri objednavce bavili i o 17" a prodejce nic proti tomu nerikal. Ale jestli je to opravdu jak pises tak ale verim ze půjde hlavne o palce ale ta ET hodnota nebude podstatna,to by si snad nemohl objednat nic jineho nez original kola, ta snad jedina maji stejnou hodnotu. Jinak dezent,dotz atd,všechna maji vyssi nebo nizsi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechci Ti kazit radost. Ale o to jde těm evropským panákům nejvíc. Oni tlačí fabriku k tomu aby auto/auta měla co nejmenší nějakou tu stopu "smradu " za sebou jinak musí fabrika platit odpustky. A fabrika aby ty odpustky nemusela platit a hlavně aby nemusela platit pro jeden typ svojeho auta x homologačních procesů tak auto homologuje s jedním jediným rozměrem kol. To že dříve byli taky v techničáku napsaný jedny kola ale když jsi koupil kola s typovým listem tak se dali dopsat do techničáku tak to už u tady těch aut nepůjde protože homologace a podstatě když by Ti ty kola dopsali tak by se dostali do sporu s tou homologací a mohlo by je to stát velký peníze takže to asi těžko půjde. Nevím no ale asi i výrobci alternativních kol se budou muset přizpůsobit a dělat kola v rozměrech který budou použitelný na tady těch vozech.  A samozřejmě že tohle všechno se v odborném světě ví takže ty problémy které se řeší teď jsou si myslím jen začátkem toho co přijde později. Protože až se masově začnou užívat auta s homologací jednoho rozměru kol tak bude jednoduché pro policajta jen mrknout a dostat Tě za jiný než schválený kola to samý bude pro pojišťovnu sranda otočit na tom že auto nesplňovalo podmínky provozu a tudíž zkrátit nebo odmítnout plnění v případě nehody jen proto že jsi si na auto dal kola který nejsou uniformní jako mají všichni ostatní. A ty problémy  s jinýma kolama ty už reálně existujou osobně vím o třech vozech který při změně majitele neprošli EK na STK jen proto že na autě byli širší pneu než jsou schválený pro daný auto a protože se to fotí a v rámci EK je předepsaná i kontrola správnosti rozměru kol tak se pod to nikdo z techniků nepodepíše. 

Ale co se týče té homologace tak ta se samozřejmě netýká jen kol. Ale ty jsou teď takové jakože nejviditelnější. Ale to se týká i celkových výbav vozů však si vem že kolem r. 2000 se dalo sehnat např. Berlingo v x konfiguracích jedny šoupačky a vzadu dvoukřídlý dveře, jedny šoupačky a vzadu nahoru výklopný dveře a to samý i s tím že byli šoupačky na obou stranách nebo nemělo šoupačky žádné u každé té varianty byli rozdílné hmotnosti dnes by to museli každé homologovat extra. Nebo jak to dělají třeba u mercedesu protože se k té homologaci počítá váha " plně nastrojeného " vozu a z té se pak ty stopy" smradu " vypočítávají tak do modelů kam se vejde 80 litrová nádrž dají jen 42 litrů protože je to ušetřených xx kg z váhy vozu. A Ty pak máš auto které žere 8 litrů a u pumpy s tím stojíš každý den protože to má malou nádrž. 

Obávám se že nám kteří se nespokojí s autem tak jak vyjede z fabriky a chceme ho trochu odlišit od těch co maj auta jen pro dopravu z bodu " A " do bodu " B "  nezbyde než své mnohdy letité plechové miláčky držet při životě dokud to půjde. I když si nedělám iluze o tom že evropský panák časem nevymyslí směrnici že se budou smět používat auta jen do určitého věku všude a ne jen ve vybraných a histerií poznamenaných městech a státech. 

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bude nejlepší počkat až auto vyzvednu, počkat co je v TP a pak řešit a doufat že v tu dobu nebude námraza a sníh 😄

 

Je fakt že u současné 308 co mám,tak v TP je u 16" psáno vždy ET jen 44 a až třeba u 18" a jiného rozměrů pneu je psané ET 48...takže něco na tom ohledně toho dodržení všech hodnot asi bude...no při nejhorším to jen nechám z letních přezout na zimní a kola řešit až na jaře. Ale kupovat origo, to se mi moc nechce teda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, to si taky myslím, že to půjde. To si klidně oběham a koukal jsem na kola Dezent od Alcaru, kde mají konfigurátor a i jsem je kontaktoval a pry v konfiguratoru mají kola co přímo splňují homologaci na auto. Takže podle mě tohle musí normálně jít, nechat si vystavit typovy list,jit na stk a na evidenci a hotovo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Dnes jsem řešil nabídku nového P308 GT,všechno super,ale kola 18 et 48 (nelze zvolit 17,která bych radši),prodejce neví jestli bude v TP zapsán jiný rozměr disků,-asi ne.Na zimu radši plecháče a menší.Ještě Váš názor P1,6hdi vs 1,5hdi,zdál se mi hlučnější a těch 12 kw navíc oproti p 2008 nic moc.Děkuji.J.

Upraveno uživatelem jaturn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...