Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nádobka s aktivním uhlím - sháním


Ceeper

Recommended Posts

Ahojte,

 

potýkám se s problémem vadné nádobky s aktivním uhlím ( 1505ZV ), kterou mi potvrdily už dva servisy. Nádobku je tedy třeba vyměnit, ale kupovat novou originál Pažouťáckou za 2500Kč se mi uplně nechce a jinde není k sehnání.

Nemáte někdo doma k dispozici tuhle věcičku za řekněme výhodnější cenovku?

 

Díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to nezkoušel, ale pokud nádobku odpojím a přemostím nádobku spojením hadic vstup/výstup a nechám zachovalý elektroventil (tak, aby jednotka mohla dále přepouštet páry z nádrže do sání), tak jednotka nemůže poznat jestli tam to uhlí ještě je nebo ne. Není mě znám mechanismus, jak by jednotka poznala, že tam není uhlí/málo ´účinné atd. při zachování těsnosti systému. Na emisích/lambdě to nemůže být při tak malém množství být znát. Každopádně bych to nechal ve funkčním stavu, aby jednotka mohla přepouštět páry z nádrže do sání. Odpojené nikam to být nemůže, protože by nedržel volnoběh atd.

Co píše jednotka za závadu- chybový kód? Je nádobka prasklá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jak je nádobka poškozená netuším, ale projevovalo se to tím způsobem, že (hlavně když byla vedra, ale v menší míře pořád) v autě hrozně smrděl benzín a při otevření nádrže vyfoukly ven výpary. Ale vyfoukly fakt pod tlakem, to bylo jako otevření petflašky s limonádou a bylo slyšet, jak nádrž lupe po uvolnění tlaku. Proto hádám, že je někde něco ucpanýho?

Auto ale žádnou chybu nikde nerozpoznalo a vesele jezdilo. V servisu mi nádobku odpojili s tím, že auto bude řvát, ale ničemu to škodit nebude. Jestli nic ničemu neškodí nevím, auto řve Antipolution Fault a svítí kontrolka motoru, ale jinak jezdí normálně a nikde nic nesmrdí a nádrž nefouká... (jen teda vedra polevila, takže možná může jít o kombinaci).

To je asi vše, co o nádobce vím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Ceeper napsal:

Ale vyfoukly fakt pod tlakem, to bylo jako otevření petflašky s limonádou a bylo slyšet, jak nádrž lupe po uvolnění tlaku.

Tohle nemůže být.... Nádrž musí být spojena s atmosférickým tlakem.... Bez ohledu na nádobku s aktivním uhlím, protože ventil odsávání z této nádobky otevře jen při určitém jízdním režimu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto ma zaujalo, za celý čas čo mám toto auto (poctivých 303t km za 17 rokov) som nezaregistroval, že by mi nádrž pri otvorení fúkla, podľa mňa to nemôže byť normálny stav, skôr by som povedal, že nebezpečný. Pravda, ani som nikdy necítil v kabíne benzín, s výnimkou, keď mám bandasku v kufru 😄, to už ma viac trápi ten puch po mokrých dňoch, ktorý tiež nesignalizuje nič dobré.

Matne si spomínam, nemá nádrž nejaký odvzdušňovací ventil, ktorý zvykne robiť problémy pri tankovaní doplna, nasilu, teda že to tam tlačím, aj keď pištoľ už vypína?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...