Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Přehřívání motoru při zátěži


L.U.K.A.S.S.S

Recommended Posts

Ahoj,

pročetl jsem jen ze zvědavosti téma a mám brouka v hlavě ...:myslim  doteď jsem to neřešil ale raději se zeptám...

V lednu jsem měl problém s prasklým okruhem chlazení motoru, vadný díl vyměněný, dána nová chladící kapalina a nový termostat. V dubnu vyměněný chladič klimatizace a doplněná klima .... no a nevím od kdy, ale od někdy se mi teplota motoru po zahřátí drží na první čárce za devadesátkou, když to jde skoro ke druhé čárce za devadesátkou, tak začně chladit a ručička klesne na nebo k devadesátce.

Dal bych ruku do ohně, že před uvedenými zásahy se teplota motoru nikdy neblížila ani k devadesáti a byla asi jak je na obrázku. Má tohle cenu nějak řešit, ten posun teplot, když se to vždy uchladí? Téměř po každé jízdě ať s klimou nebo bez, při různých venkovních teplotách, vždy když doma zaparkuju a vypnu motor, tak se mi potichu točí sahara. Tohle v minulosti nedělalo.

Taky jsem zkoušel nastartovat motor a podívat se na saharu - netočí. Jakmile pustím klimu, tak točí - to je jak jsem tady vyčetl OK. Je to OK nebo něco nechat zkontrolovat? Auto bude muset stejně do servisu, protože mám zvětšující se dírku v poslední části výfuku a už to začíná být slyšet :roll

Díky za rady

DSC_0556.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Milhausekkk pokud to vše funguje tak se v tom nehrab. Řekl bych že do té výměny jsi tam měl termostat který otevíral dřív nebo byl pootevřený pořád a proto jsi na budíku nic nepozoroval. 

@L.U.K.A.S.S.S jestli myslíš tu žlutou tak to by opravdu měla být kontrolka deaktivace předního airbagu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

....Ahoj, tak včera mi teplota dvakrát vyskočila do červeného pole, pustily se výstražné světla, svítil nápis stop a na středovém displeji nápis o vysoké teplotě motoru ..... byla to otázka vteřiny, poprvé se mi to stalo na dálnici, kdy jsem potřeboval zrychlovat do kopce a autu jsem pořádně šlápl na plyn, otáčky skoro k maximu..... jak to všechno začlo pípat, tak než jsem se vzpamatoval, tak šla teplota razantně dolů, sepnulo chlazení předpokládám ....

Podruhé mi to udělal, když jsem točil dvojku do kopce, teplota šla rychle nahoru, zase ty hlášky a pak šla rychle dolů .... mám pocit, že je tam prodleva než ten okruh sepne a mezitím si to na vteřinu/dvě takto vyskočí.  Výše tady v minulých příspěvcích uvádím, že jsem s tím neměl nikdy problémy .... a teď takový nový.

Zajímavé je, že se mi tohle nestalo nikdy během léta ale až teď, kdy jsou  venkovní teploty nižší .... jestli to není tím, že přes léto chlazení třeba jelo v kuse a teď, když je venku chladněji, nesepíná tak často?

Jak jsem ale psal, v klima servise mi měnili v dubnu chladič klimy a naředili mi chladičku, zesvětlala barva. Předtím v zimě mi byl vyměněný termostat .... bohužel ale nevím od kdy se mi drží teplota za devadesátkou, před těmi zásahy to bylo pod devadesát.

Auto jde za čtrnáct dní na výměnu zadního dílu výfuku, bude zkontrolována i chladící kapalina, jestli vyhovuje do mrazu a poprosím servisáka ať se podívá na tento problém,  kapalina se neztrácí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. 

Ja nakonec nechal auto v servise na 14 dní. 

Závada nezjistena. 

Auto bylo na diagnostice, chyba nenalezena, Sahara byla testovaná samostatně, každý okruh se spustil. Automechanik se ptal, jestli se mi to jen nezdálo pac nevěřil, ze se to prehrivalo, když vše funguje. 😀 

Pro jistotu vyměnil snímač teploty. 

Každopádně od té doby mi ručička vždy při jakékoliv teplotě v koloně leze na 90, po rozjezdu zase padá na 80.

Pred problémem vždy byla na 80. 

Tak ze to už neřeším a buď se to uskvari anebo bude jezdit dále. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj,

auto bylo v servise a technik řekl, že mám opravdu problém s přehříváním. Ventilátor jede na obě rychlosti, čerpadlo je prý ok(poškozené lopatky ??), protože auto dobře topí, odvzdušněno ale problém přetrvává... vrchní hadice u chladiče horká, spodní studená - podezření na ucpaný chladič. Další krok bude demontáž chladiče a kontrola.

Napadá Vás něco, co by ještě vysvětlovalo popis mých problémů viz minulé příspěvky?

Jinak vyměněný poslední díl výfuku..jen koukám, že původní byl placatý/obdélnikového průřezu a nový je válec ?? Že by nějaký univerzál ??  ... a nechybí tam kus sváru??

 

DSC_0579.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...