Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P406 - nestartuje a vydava divny zvuk


longstarr

Recommended Posts

a remen alternatoru (prislusenstva) sa toci normalne  alebo moc rychlo? pri startovani?

normalne otacky kluky (remenica kluky)su cca  3 -4 otacky za sekundu pri startovani , viem ze tazko sa to takto odsleduje je treba trochu skusenosti 

pomohla by diag pozret startovacie otacky  mali by byt tak od 190-250 za minutu, ak by to tam bolo  omnoho vecsie cislo   ,tak problem bude v motore priamo 

pokial by boli  o dost mensie ako 190 tak problem moze byt spominany  veniec zotrvaku  pripadne starter (malo pravdepodobne)

a ak by tam ukazovalo len 0 (nulu) tak je snimac zotrvaku  KO

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, Tak jsme to o vikendu rozebrali a bohuzel jsme nejspis odhalili pricinu :( 

Na fotce jde videt, ze se do rozvodu asi dostal nejaky kus plastu(viz. foto).

Tak si myslim, ze jak ho natahlo ozubene kolo kliky, tak se to cele protocilo vuci vackam. Ale vzheldem k tomu, ze mechanik rozvody delal pred cca 15k km, tak by me zajimalo, jestli neco zprasil nebo to proste byla nahoda. a myslim ze tento motor ma rozvody hodne dobre zakrytovane.

  • Pak jsme merili kompres. znamy tvrdi, ze to musi byt pri nastartovanem motoru, ale motor jsme aspon protocilo starterem. Na klasickem meraku pneumatik se rucicka ani nehnula. Mereno na 3 nahodnych svickach - z obou rad Vcka
  • No a pak posledni hrebicek do rakve. kdyz jsme merili kompres, vsimnul jsem si, ze motor fouka z potrubi sani vzduchu... Uz podle slova sani to je spatne :D
  • Hadam, ze podle techto indicii uz je to asi stoprocentni. Jeste me napadlo zkontrolovat pres otvor svicky. Kdyz bude valec nahore, obe vacky by mely byt v horni uvrati tudiz ventily zavrene je tak?

Jinak dalsi vikend zkusime sundat hlavu, a podivat se, jak velke skody to napachalo. Nemate prosim nekdo navod jak na to? U toho 6valce to bude asi problem :( ale hodne by pomohly utahovaci momenty a poradi a hlavne postup nacasovani vacek do spravne polohy atd. Ale to uz trochu predbiham. Mozna budou poohybane vechny ventily :(

Pls nejake rady na co si dat pri rozebrani pozor? rozvody uz jsem delal ale mam premieru pri sundani vacek:D

Chtel jsem vlozit kratke video, jak se toci ty vacky, ale ma to 20  mega :(

DSC_1453.JPG

DSC_1454.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oprava ta vyjde draho koli tomu ze je to 6 valec  ,ten motor je v cudu 

zhanaj druhy motor ,skontroluj nastavenie rozvodov a daj dole  vika ventilov  

kompresia sa nemeria pri nastartovanom motore ,mozno myslel pri zahriatom motore to ano

tam bude paseka na ventiloch pravdepodobne 

hornu uvrat mas kompresnu a vyfukovu 

na tej kompresnej budu ventili zatvorene ako pises ale na vyfukovej nie

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem si hned rikal, o cem to mluvi, ale on mi tvrdil, ze to pry mechanik delal pri nastartovanem motoru :D  Pred par lety jsem to meril na 405 a taky jsem mel odpojene svicky. Ale kamos byl docela presvedcivy teda :D

takze o vikendu jeste zkontroluji ty polohy vacek oproti valci.

Tady to jde krasne videt:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spalovací_motor

Takze sundam vika vacek. Kdyz budu vacky nahore(2. doba komprese), tak odsroubuji svicku a kouknu jestli je valec nahore.

Ale stejne je jasne, ze pujde hlava dolu a vyhoda je, ze na tom motoru uz nemame moc co zkazit :(

Chudak mohl ztrapnit jeste mraky vytunenych golfu nebo Octavek s kridlem o velikosti historickeho dvouplosniku 😤

Po vikendu napisu a hodim sem fotky.

Zatím díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak uz vime na cem jsme :(

  • Vsech 12 sacich ventilu je KO. - viz foto 1a 2; vyfukove jsou zatim podle pohledu OK.
  • valce a vacky vypadaji OK. (Pokud jsou tedy ve valci ty diry na ventily od novoti :D viz foto 3)
  • A co to vse zpusobilo... Pisu tucne, protoze to je fakt kravina a hodne veci by si clovek usetril, kdyby se to vymenilo driv:

Kolo na klikovce, ktere pohani klinovy remen je ze dvou kusu. dva kusy jsou oddeleny gumou. Nejaky silent block asi. Ten se starim vystipal. Kolo nebylo pevne a kmitalo ze strany na stranu a vybrousilo diru do krytu rozvodu. Pres tu diru pak vlitnul kus gumy prave z toho kola do rozvodu a uz to bylo.

Jinak se tatik rozhodl, ze kdyz to mame vse dole, zak to opravime. Mel bych tedy par dotazu :)

  1. Na vytazeni ventilu potrebuji nejake specialni naradi? nebo si poradim klasicky s golama a nejakyma uzkyma klestema?
  2. Rozvodovy remen ma za sebou pouze 20k km. Da se nejakym zpusobem nasadit znovu ten stary remen, kdyz uz my ojete znakaceni na vrchu nebo musim koupit novy?

Jinak predbezne pocitam za material tak 15 tisic... Jeste tedy nevim jestli bude potreba davat prebrousit hlavu. Nekde jsem nael, ze jen promerit a odchylka nesmi byt vetsi nez 0,05 mm.

Tak nam drzte palce :)

DSC_1472.JPG

DSC_1504.JPG

DSC_1501.JPG

DSC_1490.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zavity svicek jsou OK. Montoval jsem tam ten nadstavec na mereni komprese a bez problemu. Je to jen spatne foto nejspis.

Jak poznam, jestli jsou odlevana nebo lisovane? Da se to poznat podle fotky? Bohuzel samostatnee jsem to nefotil :( Podle otaceni bych rekl ze se stridaji pravidelne.

Neda se to nejak zjistit? treba podle sedla ventilu? ty jsem pri demotazi zkousel vsechny a take mi pripadaji OK. nikde nedrhly, ven sly krasne bez odporu.

Za ty nazvoslovi se moc omlouvam :D Je to jen konicek a takto rozebrany motor mam poprve :(

Jinak remenici (uz jsem to nasel i na netu :P) jsem  tohoto dole nemel :( Je to tatikove auto a rozvody si nechal delat u mechanika. Jak moc to pred tema 2 rokama bylo nacnute nemam tuseni. Remenici jsem mel dole pouze na 405ce pri vymene rozvodu a ta byla z jednoho kusu.

TY vacky mohu nafotit priste. Stejne nas jeste ceka druha hlava, snad tam nebude nejake dalsi prekvapeni.

Pls a ty ventily budu schopen dostat ven bez specialniho naradi nebo mam radeji koupit. Videl jsem neco na netu do 1000,-

vacka2.jpg

Vacky.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odlievana je z jedneho kusa ,a vacky su len vyfrezovane  sa kuknes na hriadel a  bok vacky a uvidis ci je to zliate do kopy 

ventily rucne nedas ,bud ten pripravok,

alebo pod lisom zatlacit na misku ventilu odobrat polmesiaciky a uvolnit ale tu si musis tiez spravit pripravok ktory lisom zatlacis

vacku pohladom je velky problem identifikovat ci neni popretacana hlavne u 8 ventilu(kazda ma inaksi uhol )   ,tu to je jednoduchsie trochu no 

az ked ku nej prilozis novu vacku tak vtedy to uz vidno pekne 

tak ako na foto je vidno ze je to zliate do kopy

 

108103591.jpg

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uvidime, zkusim jeste ty vacky porovnat az budou venku vsechny a budem se modlit, ze je to ok:D

ale kdyz si vezmu, jaky to je masiv zeleza, tak doufam, ze budou ok :)

Jinak na ty ventily uz jsem objednal pripravek.

A ten rozvodovy remen mohu znovu pouzit nebo musime koupit novy, kde by melo byt znaceni jak ho nasadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Okok:-) Spocitam na kolik to vyjde ale posledni slovo bude mit stejne tatik:-) Zatim diky. Pak napisu, jak jsme dopadli.

Jeste posledni dotaz ohledne hlavy. Srouby a tesneni nove. To vim i ja :-)) ale jak je s v s brusem hlavy? Nekde jsem cetl, ze staci premerit a pokud odchylka neni vetsi nez 0,05 mm, je to ok. Na nebo taky nesetrit a domluvit se s mechosem at prebrousi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to mechanici nerobia(zabrusenie hlavy) ,oni to davaju specialistom 

takze pojdes cez dvoch ludi a zrejme ta to vyjde viac ,

rovinnost  sa meria pravitkom a sparomierkami

ale nie plastovym pravitkom zo zakladnej skoly

ale kovovym pravitkom preciznym 

a je tam nejaka tolerancia kde by ta sparomierka uz nemala  ist  zastrcit pod pravitko ,ty si nasiel ze 0.05mm

pokial chces dat mechanikovi hlavu(hlavy) tak mu ju daj celu nech ju komplet posklada a o nic sa nestaras 

hlavu da zarovnat vymeni a zabrusi ventili nove guferka a posklada 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj,

Dlouho jsem se neozval.

Hlavu jsem dal do firmy, co mi doporucil mechos. Takze udelali zabrouseni a tlakovky + cisteni. Guferka a zabrouseni ventilu + zpetnou montaz si vyzkousim sam, jen co prijdou ventily :D

Mel bych jen otazecku, ohledne navodu, co jsem nasel na netu. Pisou, ze pri kazde demontazi hlavy by se mel menit Ventil okruhu oleje (katalogove cislo 023510).

At googluji sebevic, nemuzu to nikde najit ani se docist, k cemu to slouzi apod. Tipuji, ze to pujde sehnat jen origo s astronomickou cekaci dobou.

Pls poradite, jestli je opravdu treba menit nebo jestli staci pouze vycistit?

Nebo nemam vubec resit a nechat tak.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...