inoxing Odesláno 16. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 16. listopad 2019 (upraveno) Normálně je na tom 17mm plastová hlava na šestihran (stejnej rozměr, co máš šrouby ke kolům). Buď si necháš ten mezikus vyrobit nebo naviják demontuješ a nějak si ten šestihran doděláš (buď navaříš navařovací matku 17mm nebo hřídel obrousíš na šestihran). Upraveno 16. listopad 2019 uživatelem inoxing pavelu96 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 17. listopad 2019 Sdílet Odesláno 17. listopad 2019 (upraveno) Pokud mluví o 5008 tak tam je šílený mnohohran - hvězda. A je utopený daleko, ten prodlužovací hřídel je opravdu potřebný. 5008 se točí opačně, než 307. 5008 povoluje se ve směru hod. ruček. Upraveno 17. listopad 2019 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kaciacik Odesláno 18. listopad 2019 Sdílet Odesláno 18. listopad 2019 Presne tak. To čo je na fotke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 19. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 19. listopad 2019 Obrácenej "E" torx na to nesedí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 20. listopad 2019 Sdílet Odesláno 20. listopad 2019 (upraveno) 8 zubů Upraveno 20. listopad 2019 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 20. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 20. listopad 2019 Rozdělat naviják, obrousit hřídel a navařit šestihrannou matku. Nebo si na to udělat trubkový klíč z tenkostěnné trubky (trubku namlátíš na mnohohran a máš klíč, na druhý konci si uděláš Téčko z tenké kulatiny- jak svíčkovej klíč). Ale stejně by se musel rozdělat, protože mlátit do toho, když je to v plastu je blbost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 20. listopad 2019 Sdílet Odesláno 20. listopad 2019 (upraveno) Není snadnější koupit origo nástavec? 6717 50, cena 392 vč. DPH. Osmihran je ze slitiny, takže namlácení by nepřežil, ulomil by se. Krom toho, naviják by se musel demontovat a je nýtovaný - musí se odvrtat a pak nahradit šrouby s nízkou hlavou. Možná odlít protikus z epoxidu. Nicméně, věc, která musí posádku zachránit i v noci a vánici, musí být 100% spolehlivá. Upraveno 20. listopad 2019 uživatelem P607Olda inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 20. listopad 2019 Autor Sdílet Odesláno 20. listopad 2019 No to je stopro snadnější! Jestli jde ten nástavec běžně koupit, tak pak je blbost něco vyrábět a jak říká Olda. Za ty peníze není co řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kaciacik Odesláno 22. listopad 2019 Sdílet Odesláno 22. listopad 2019 @P607Olda Odkiaľ máš to číslo a cenu? Môžeš mi poslať nejaký link kde si to objednám? Ďakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 22. listopad 2019 Sdílet Odesláno 22. listopad 2019 Číslo je OEM Peugeot , takže objednat u koncesionáře OK406 a P607Olda ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kaciacik Odesláno 22. listopad 2019 Sdílet Odesláno 22. listopad 2019 (upraveno) Vo štvrtok idem na sezónnu prehliadku tak sa tam opýtam. Takže, diel na objednávku za necelých 19 euro. Upraveno 28. listopad 2019 uživatelem Kaciacik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akup Odesláno 7. listopad 2023 Sdílet Odesláno 7. listopad 2023 Děkuji za návod výše. Díky kterému byla oprava mého navijáku lehčí. Níže jen pár mých zkušeností. Nejprve uvolnit kroužek z kabiny lemující šestihran s aretací zámku navijáku rezerv. kola. Jinak naviák stále visí v karoserii.Pak už jen stačilo k demontáži jen pár matek zdola. K vyjmutí ovládání u šestihranu, aretace zámku, naviáku (slabým bovdenem) doporučuji stáhnout a svázat čelisti držící unašeč náhradního kola, na druhé straně. Poté jde aretační páčka zámku vyndat lépe. Rozebrání mého navijáku jsem musel ale všechny šrouby odvrtat! Krabici jsem později provrtal pro znovu spojení šrouby M4 s nízkou hlavou vedle těch původních a zespodu již s podložkou a samozaj. matkou. Roztřepené a přetržené lanko jsem nahradil lankem 3mm silným! Jen v cívce nutno pro něj rozšířit drážku (vrtákem). Bovdenem protáhnuté namazané nové lanko na obou koncích trochu rozpletl a pomocí ztracené formy (vrákem do dřeva) odlil zakončovací olůvka. Venkovní souosé a to vnitřní zakončení lanka z boku viz cívka. Venkovní koncovku - unašeč ,není naštěstí z oceli, jsem provrtal na soustruhu celý osazení pro olůvko na konci. Lanko jsem v průchodu unašečem pro jistotu ještě zalepil. Zpětná montáž byla již snadná. 130 cm lanka stálo asi 25Kč. A nový naviják je k mání za 6k. Na Alegru tuším za polovic (nejspíše čína). Mnoho úspěchů s opravou není to tak složité. OK406 a RichVa ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 7. listopad 2023 Sdílet Odesláno 7. listopad 2023 Dobrá práce + postup. Tak ať dlouho slouží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 9. listopad 2023 Sdílet Odesláno 9. listopad 2023 (upraveno) Dali jste do "udělej si sám" toto vlákno, i když v něm moc technických podrobností není. Dejte sem to druhé vlákno, tam jsem vysvětlil mnoho podrobností. Ještě stále opravuji navijáky, už jsem jich udělal desítky. Beru 300 Kč, Slovenské dělám zadarmo. Jak jsem psal, takový jednoduchý naviják, může mít snad dvacet různých závad. Před opravou, rád poradím, jak na to vlastnoručně... ale ukazuje se, že trénink a spousta zjednodušení má úspěch. Někdy bývá rozlomený buben, mám vysoustružené rezervní. Brzda (pružina) musí mít přesný tvar konců. Kolínko je největší opruz, někdy sklouzává lanko a zasekne se. Když to jde, omotám ho měděným drátem, dám měděnou vložku proti prodření a zalévám cínem. Odlitek se snadno zlomí, pak mám připravené kolínka z trubky. Zajištění lanka na straně pěšce - dělám podobně jako origo - šroub M5 provrtaný po délce a zalisovaný. Zajištění lanka na straně bubínku - váleček (tuším) D 8 délka 10 zbroušený napůl, v něm dvě dírky, lanko provleču tam, zahnu a zpět. Žádné pájení, drží bezvadně, lze i opět rozebrat. Atd... Do nadpisu dejte, že se jedná o 307. Podobný má 308. 807 nevím, snad má podobný. 5008 MPV má úplně jiný. 5008 se neoplatí opravovat, je náchylný ke rzi. Nové už nejsou náchylné. V nadpise opravte slovo "rezerního" PS: šrouby torx nastříkám WD (nebo čímkoli, olejem) a vyčistím jehlou. Všechny šly odšroubovat. Nakonec dutinu torxu naplním vazelínou. Upraveno 9. listopad 2023 uživatelem P607Olda regius a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.