Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Oprava navijáku rezervního kola svépomoci


inoxing

Recommended Posts

Normálně je na tom 17mm plastová hlava na šestihran (stejnej rozměr, co máš šrouby ke kolům). Buď si necháš ten mezikus vyrobit nebo naviják demontuješ a nějak si ten šestihran doděláš (buď navaříš navařovací matku 17mm nebo hřídel obrousíš na šestihran).

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdělat naviják, obrousit hřídel a navařit šestihrannou matku. Nebo si na to udělat trubkový klíč z tenkostěnné trubky (trubku namlátíš na mnohohran a máš klíč, na druhý konci si uděláš Téčko z tenké kulatiny- jak svíčkovej klíč). Ale stejně by se musel rozdělat, protože mlátit do toho, když je to v plastu je blbost.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není snadnější koupit origo nástavec? 6717 50, cena 392 vč. DPH.

Osmihran je ze slitiny, takže namlácení by nepřežil, ulomil by se. Krom toho, naviják by se musel demontovat a je nýtovaný - musí se odvrtat a pak nahradit šrouby s nízkou hlavou.

Možná odlít protikus z epoxidu. Nicméně, věc, která musí posádku zachránit i v noci a vánici, musí být 100% spolehlivá.

 

 
 
 
 
Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Děkuji za návod výše. Díky kterému byla oprava mého navijáku lehčí. Níže jen pár mých zkušeností.

Nejprve uvolnit kroužek z kabiny lemující šestihran s aretací zámku navijáku rezerv. kola. Jinak naviák stále visí v karoserii.Pak už jen stačilo k demontáži jen pár matek zdola.

K vyjmutí ovládání u šestihranu, aretace zámku, naviáku (slabým bovdenem) doporučuji stáhnout a svázat čelisti držící unašeč náhradního kola, na druhé straně. Poté jde aretační páčka zámku vyndat lépe. Rozebrání mého navijáku jsem musel ale všechny šrouby odvrtat! Krabici jsem později provrtal pro znovu spojení šrouby M4 s nízkou hlavou vedle těch původních a zespodu již s podložkou a samozaj. matkou. Roztřepené a přetržené lanko jsem nahradil lankem 3mm silným! Jen v cívce nutno pro něj rozšířit drážku (vrtákem). Bovdenem protáhnuté namazané nové lanko na obou koncích trochu rozpletl a pomocí ztracené formy (vrákem do dřeva) odlil zakončovací olůvka. Venkovní souosé a to vnitřní zakončení lanka z boku viz cívka. Venkovní koncovku - unašeč ,není naštěstí z oceli, jsem provrtal na soustruhu celý osazení pro olůvko na konci. Lanko jsem v průchodu unašečem pro jistotu ještě zalepil.

Zpětná montáž byla již snadná. 130 cm lanka stálo asi 25Kč. A nový naviják je k mání za 6k. Na Alegru tuším za polovic (nejspíše čína). Mnoho úspěchů s opravou není to tak složité.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dali jste do "udělej si sám" toto vlákno, i když v něm moc technických podrobností není. Dejte sem to druhé vlákno, tam jsem vysvětlil mnoho podrobností.

Ještě stále opravuji navijáky, už jsem jich udělal desítky. Beru 300 Kč, Slovenské dělám zadarmo. Jak jsem psal, takový jednoduchý naviják, může mít snad dvacet různých závad. Před opravou, rád poradím, jak na to vlastnoručně... ale ukazuje se, že trénink a spousta zjednodušení má úspěch.

Někdy bývá rozlomený buben, mám vysoustružené rezervní.

Brzda (pružina) musí mít přesný tvar konců.

Kolínko je největší opruz, někdy sklouzává lanko a zasekne se. Když to jde, omotám ho měděným drátem, dám měděnou vložku proti prodření a zalévám cínem. Odlitek se snadno zlomí, pak mám připravené kolínka z trubky.

Zajištění lanka na straně pěšce - dělám podobně jako origo - šroub M5 provrtaný po délce a zalisovaný.

Zajištění lanka na straně bubínku - váleček (tuším) D 8 délka 10 zbroušený napůl, v něm dvě dírky, lanko provleču tam, zahnu a zpět. Žádné pájení, drží bezvadně, lze i opět rozebrat.

Atd...

Do nadpisu dejte, že se jedná o 307. Podobný má 308. 807 nevím, snad má podobný. 5008 MPV má úplně jiný. 5008 se neoplatí opravovat, je náchylný ke rzi. Nové už nejsou náchylné.

V nadpise opravte slovo "rezerního"

PS: šrouby torx nastříkám WD (nebo čímkoli, olejem) a vyčistím jehlou. Všechny šly odšroubovat. Nakonec dutinu torxu naplním vazelínou.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Péťa changed the title to Oprava navijáku rezervního kola svépomoci

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...