Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

výměna spojky


nervozita

Recommended Posts

Ahoj, chci se sám pustit do výměny spojky P 407SW 2,0 HDI,(bez dvojhmoty, potřebuju projít technickou a za 2 roky pápá lála) co je potřeba všechno sundat a kolik převodovího oleje se tam vejde? Budu to dělat v garáži, sám a amatérsky(jsem tesař). Servisáci buď nemají čas nebo se jim do toho nechce a já už čekat nechci. Díky za rady ne komentáře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že jsi tesař, nehraje roli.... Ale měl bys naznačit, jestli jsi něco podobného absolvoval na nějakém jiném autě a ptáš se jen na detaily, nebo jsi touto činností nepolíben a potřebuješ to zgruntu….

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tak.Dělal jsem to před cca 2 měsíci se synem (automechanik,ale na 407 to ještě nedělal ).

Máme vybavenou dílnu se zdviží a bylo to docela náročný..

Dali jsme to.Byla to sice dvouhmota,ale i tak.

Málo místa,spousta věcí se musí odmontovat,doporučuji zkušeného mechanika.

Sám to asi neuděláš,ale nechci tě podceňovat.Přeji at´ se to podaří😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sehnat volného nebo ochotného mechanika je problém a pak jsou ti co nevědí kolik si za to říct, takže auto bude klidně 14 dní na špalkách a už se mě nechce pořád na někoho nebo na něco čekat, už jsem si sám nějaký drobnosti dělal, je to sousto ale nebojim se.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokial si zmakol MB 120 tak sa mozes pustit do toho len pocitaj ze ti to bude trvat tak 4-krat dlsie (ak mas dostatok casu nevidim problem)

pokial mas spravny vercajk tak to pojde ,pokial nemas tak sa to bude casovo pretahovat ,ale  pises ze cas nehra rolu u teba 

pocitaj s pomocnikom minimalne na vratenie prevodovky  naspet na miesto ,idealne dvaja pomocnici  ktory ju podrzia zavesenu na trubke a ti ju tam budes pasovat

a zozen si centrovaci kolik  na lamelu spojky  ,ak ju nevycentrujes tak je takmer nemozne tam tu prevodovku zasunut naspet 

vseobecne plati u aut ktore maju motor s prevodovkou priecne ulozene, ide to celkom v poho

ale auta co to maju pozdlze ulozene tam je to na doktora  ,napr BMW do tejto kategorie MB 120 nepocitam tam neboli takmer ziadne komponenty naviac a zadne celo si zhodil za 5 minut a mal si habadej priestoru 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 57 minutami, krtek 2 napsal:

ale auta co to maju pozdlze ulozene tam je to na doktora  ,napr BMW

Tohle mám obráceně.... Zrovna dnes jsem pomáhal s BMW, akorát převodovka zůstávala a vyškubnul se motor....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ide o to co komu viac pasuje

ak tam chces dat dole prevodovku treba ti  1metrove nastavce  na golu aby si ju odskrutkoval od motora  naslepo doslova 

a ked beries von motor tak to je motor jak z traktora obrovsky  a tazky a je to zlozitejsie na domace podmienky 

ty mas servis tak to mas  zmaknute a aj potrebne veci k tomu 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš ve všem samozřejmě pravdu, až na to, že už nemám servis a praktikuju jen brigádně u známého.... Ale to je v podstatě jedno, bez "žirafy" bychom dnes ten motor asi nevytáhli.... Ale to už jsme trochu OT i když pro tazatele to je takový náznak, že to zas taková sranda není....

Na 407 jsem to nikdy nedělal, ale základní postup bude podobný: povolit poloosy, sundat kola, vyčepovat, vypustit olej z převodovky, vyndat poloosy, odpojit táhla řazení a případnou kabeláž, povolit silentblok převodovky případně reakci, podložit motor, povolit všechno, co drží převodovku k motoru, odpojit spojku a šup s tím do boku....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bez ludi budes musiet improvizovat 

minimalne pri zakladani prevodovky 

pretoze to tam nejde vzdy na supu a v rukach to tak dlho neudrzis pri tom pasovani ,

takze si zbuchaj  z dreva  nejakou branku(takto som dakedy na zahrade vyberal motory a fungovalo to ) na ktoru si tu prevodovku zavesis idealne na nejaky hupcuk

alebo potom spodom nejakym   pojazdnym zdvihakom ktory si ale budes musiet zrejme pozicat 

ten zdvihak si stejne pozicaj  lebo niekde je dobre dat dole celu napravnicu koli miestu  takze na nom si ju pustis dole a potom pri montazi  naspet hore 

neviem jak je to natesno u 407 ,da sa to aj klasickym zdvihakom z vybavy auta ale ten ma mizernu stabilitu 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem párkrát použil delší čepy, kterými jsem nahradil horní dva šrouby a almaru po nich odsunul, aby vznikla dostatečná mezera, která stačí na výměnu spojkového setu.... Bohužel to nejde praktikovat na každém autě.... Hodně záleží na tom, kolik je místa v podběhu.... Už jsem si pár kýžených milimetrů vyšetřil demontáží plechového krytu pátého převodového stupně a jeho zařazením....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělal jsem nedávno u 307 sw 2.0i s klukem "mechanikem" (s tátou se v autech hrabe od mala, takže umí) a dosti jsme se zapotili. První věc-čepy. Po tolika letech stále původní, z jednoho nešlo dolů rameno a vysekat pak taky nešel, takže autogenem po hodině nahřívání šel ven :D U té 307, kor dvoulitru je dost málo místa ¨pod kapotou protože má krátký čumák, takže přístup nic moc. Dost nám pomohl řetěz na kladce, na který jsme si svěsili motor aby šla převodovka krásně ven. Jinak postup toho co je potřeba demontovat už tu byl zmíněn :) začli jsme v pátek asi v 19 hodin, do 23 jsme měli vše venku. V sobotu asi 3 hodiny montáž + pokus o vyndání čepu. V neděli čep na hodinu a půl a pak už vše jen pospojovat, nalejt olej, nastartovat a zkusit-hodinka práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...