Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sinsheim (D) - Technické muzeum


Guest Espero

Recommended Posts

Jako každý rok, poslední víkend prázdnin pořádám pro kluka výlet. Tentokrát chci jet do Technického muzea v Sinsheimu v Německu. Odjezd v pátek 30.8. kolem 18. hodiny, příjezd v neděli 1.9. na muzeum nechávám celý sobotní den, bude tam toho moc k vidění. takže 2x spaní v našem na kolečkách hotelu Boxer. Není to daleko, asi 450 km od Berouna a cesta po dálnici, takže doprava bude tentokrát rychlá. Kdyby se někdo chtěl přidat, bude větší zábava.

Součástí muzea je i hotel, ale je to tam dost drahé, dvoulůžkový pokoj kolem 3000 Kč za noc. Součástí areálu je i místo pro karavany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky už jsem tam  byl a k tomu bych ještě přidal i muzeum ve Speyeru. Je tam ponorka, raketoplán atd. Pro malého kluka snad i ten Speyer může i být zajímavější. V Sinsheimu jsou hlavně auta (i libovky z kategorie těch nejvzácnějších aut na světě), tanky a letadla. V tom Speyeru je to takové různorodější a je tam v ceně i IMAX kino. Nebo teda kdysi bylo, ale to se snad nemění.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to i má jednoho majitele, se mi tak zdá. No a něco je asi i na Hockenheim ringu, ale tam jsem nebyl.

No a o dalších cca 250km je muzeum v Mulhouse. Absolutní TOP, není na světě nic lepšího, pořádně to projít je na dva dny a u každého exponátu si člověk sedne na prdel, tam snad není nic obyčejného.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když Sinsheim, tak určitě i Speyer. Ve Speyeru se dá vlézt do ponorky a taky třeba do Jumba 747., je tam taky ruský raketoplán.  A ve všech expozicích jsou nějaké mimořádné kousky. Ve stánku venku pak nezbytný curry wurst. Letadla v Sinsheimu jsou super, jen pozor, ne každému dělá dobře jak jsou různě nahnutá.

Upraveno uživatelem petrinza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

manzelka byla v sinsheimu a pry super, s deckama tam chceme jet pristi rok, akorat urcite vynechame ten curry wurst, nemuzu najit bliciho smailika :D 

ten speyer, da se tam vlizt  treba do ty ponorky s deckem 4,5 a 6,5 roku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ve dnech 30. 8. a 1. 9. 2019 jsme navštívili se synem technická muzea v Sinsheimu a Speyeru. Velmi široký záběr od automobilní techniky, přes závodní vozy F1 (nedaleko je Hockenheimring), miltarie, ale nejen automobilní nebo tankové, ale i letecké (letadla Fokker D3 z 1. svět. války, Meserschmitt 109, Focke Vulf190, sestřelené torzo ME 110 a Stuky, Heinkel 111, JU 87, proudové stíhačky, jakož i lodní militarie (ponorkový motor a motor z křižníku, torpéda, miniponorka a kompletní ponorka U9 z r. 1964 ve Speyeru, letecká technika, možnost navštívit řadu typů letadel od JU 52, přes vrtulová letadla, (je tam i IL 18 v barvách ČSA) až po nadzvuková (Concorde a TU 144) v Sinsheimu, a ve Speyeru pak Boeing 747, nákladní Antonov 22 aj.

Co se týká automobilní techniky, pak bych řekl, že výstava je zaměřena spíše lokálně na německé vozy, a to ještě jen na některé značky, hlavně Mercedes (fabrika v blízkém Stuttgartu), Maybach, Opel, Porsche. Zajímavé je, že tam v obou muzeích prakticky nebyly žádné vozy VW kromě asi 3 VW Brouk, z toho jeden v provedení KDF jako terénní vůz z válečné doby, žádné Transportery, kromě jediné tuším T1 ve Speyeru a také žádné vozy východoněmecké produkce, jakoby na tuto kapitolu automobilismu chtěli zapomenout. Byl tam z NDR jediný vůz Borgward z poloviny 50. Let. Z české provenience tam byly jen nejstarší vozy, například žlutě vyvedený nádherně zrekonstruovaný Laurin Klement z r. 1913 s CaK znakem na dveřích, který sloužil Rakousko Uherskému císařskému dvoru a několik motocyklů. Dříve tam byly vozy Tatra, ale nyní je nevystavují. Z rakouské produkce pak vozy R.A.F., která převzala výrobu některých vozů Laurin a Klement po rozpadu mocnářství. Celkově bych řekl, že je snaha prezentovat vozy z území tzv. Velkoněmecké Říše v územním pojetí, jak ho prosazoval Bismarck v polovině 19. stol (pozor nerovná se III. Říše.) Že tam nebyl vystavován VW, asi může souviset s jeho nacistickou minulostí, zejména v prvopočátcích výroby a ve válečném období. Působilo to dojmem, jako by Němci raději zapomněli… Zajímavé byly vládní vozy z doby III. Říše. Byly tam 3 pancéřované Mercedesy, které zjevně patřily Hitlerovi podle dobových fotografíí, ale popisy uváděly jen to, že vozy patřily státním úřadům, ale jak se věci skutečně mají, bylo doloženo u pancéřovaného mercedesu kopií originál faktury adresované přímo Hitlerovi, ten Mercedes stál 25 000,- říšských marek a další 2 byly také jeho. Zajímavý byl pak i další Mercedes, který se pohyboval na našem území a patřil říšskému protektorovi Konstatinu von Neurath. Tyto vozy jsou jako nové a je vůbec otázkou jak dokázaly přežít válku, hlavně boje v Berlíně. (To tam uvedeno nebylo).

Z cizích vozů je tam větší kolekce vozů Rolls Royce a Bentley a pak několik vozů Jaguár, ve Speyeru je nádherný Jaguár typ E. (Kdo zná film „Smrt v červeném Jaguaru“ s agentem Jerry Cottonem z 60 let, minulého století – já ho viděl jako kluk snad 10x, pak to by přesně tento jaguár.) Nechybí významná sbírka amerických vozů, proč nevím, když jiné země jsou úplně opominuty, asi zřejmě nutná úlitba okupační mocnosti, jako dříve tomu také bylo u nás. Některé z vozů hlavně z 50. A 60. let ale byly nádherné. Z francouzských vozů tam byl jen Citroen Avant z 30. let a Citroen DS z let padesátých, potom Renault double phaeton z r. 1908 a autobus Renault z r. 1938. Peugeot jsem neviděl. Zajímavý byl „moderní tzv. ekologický“ elektromobil Ford z r. 1913. Asijská automobilová produkce zastoupena nebyla. Vojenská automobilní a tanková technika byla převážně německá, pak několik amerických tanků Shermann v různých verzích a jeden ruský T34. Byla tam ale menší kolekce českých tanků na bázi podvozku Praga LT 38, ale v německých barvách převzatých ze skladů Československé armády po naší okupaci v r. 1939 a od něj odvozené verze německých stíhačů tanků, které se ale dělaly na našem území, protože zde pro ně byla zavedena výroba z doby před 2. světovou válkou. Pozitivní bylo, že tato technika byla prezentována jako československá. Několik rozstřílených tanků bylo v původním stavu po bojích, jednak německý Panther, kterému chyběla asi tak ¼ vozu, o kterou prý přišel na Ukrajině a pak 2 celkem decentně rozstřílené americké Shermanny.

Vystavují tam ale poměrně rozsáhle českou leteckou techniku, Letadla Zlín v několika verzích včetně dvou práškovacích Čmeláků (v každém muzeu jednen), letadla z produkce Let Kunovice, ale i L39 Delfín, L49 Albatros a větroň Blaník.

V obou muzeích jsou samoobslužné restaurace, kde se na německé poměry dá celkem levně najíst (oběd pro dva i s nápoji cca 22 – 24 EUR). Chuťově lepší kuchyň bych řekl, že mají v Sinsheimu. V sobotu večer jsme navštívili a prohlédli si město Speyer, mohli jsme vidět i Němce, kteří kolem velkého stolu tzv. drbali ježka (údery půllirů o stůl) do rytmu zpěvu, ve kterém se kývali ze strany na stranu za zvuků tahací harmoniky. Večeře pro dva i s nápoji by se v centru města pohybovala někde mezi 35 – 50 Eur.

Cestou tam jsme spali v Peugeotu na parkovišti u dálnice č. 6 asi v polovině cesty, ze soboty na neděli ve Speyeru pak na parkovišti u řeky Rýn cca 500 metrů od muzea (GPS: 49°18'37.232"N, 8°27'17.653"E). Upozorňuji na to, že toto parkoviště je neplacené, zatímco všechna parkoviště v okolí muzea ve Speyeru se platí. V Sinsheimu jsou prakticky všechna parkoviště neplacená.

Fotokolekce:

1. Císařský Habsburský Laurin a Klement

2. Hitlerův pancéřovaný Mercedes

3.Faktura přímo Hitlerovi za pancéřovaný Mercedes

4. Mercedes říšského portektora Konstantina von Neuratha

5. Amerika 60 let

6. český tank Praga LT 38

7.Renault double phaeton z r. 1908

8. Jaguar typ E

9. Autobus Renault z r. 1938

10. Na křídle Boeing 747

11. Concorde přes záď nadzvukového TU 144

12. Interier JU 52

13. syn v motoru Boeing 747

14. Boeing 747

15. bombardér Heinkel 111

16. dopravní letadlo JU 52

17. stíhací letoun Messerschmitt Me 109

18. Ošklivé Káčátko v provedení Drugster

19. nadzvukové dopravní letouny Concorde a TU 144

20 Rolls Royce z 20. let

21. německý stíhač tanků na bázi Praga LT 38

22. náš pojízdný hotel Peugeot na parkovišti muzea v Sinsheimu, sekce pro obytné vozy

DSC00051.JPG

DSC00042.JPG

DSC00041.JPG

DSC00045.JPG

DSC00072.JPG

DSC00080.JPG

DSC00112.JPG

DSC00100.JPG

DSC00119.JPG

DSC00132.JPG

DSC00018.JPG

DSC00010.JPG

DSC00135.JPG

DSC00146.JPG

DSC00082.JPG

DSC00137.JPG

DSC00113.JPG

DSC00068.JPG

DSC00006.JPG

DSC00103.JPG

DSC00079.JPG

DSC00087.JPG

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Espero Hned na první fotce nad tím Laurin Klementem nahoře na tom mezipatře je nejvzácnější auto, které tam mají- Bugatti Royale. Kdyby bylo nějaké na prodej, bylo by to nejspíše i nejdražší auto na světě.

No mi ta sbírka aut přišla jako taková chaotická, prostě kupovali co bylo na prodej a na co budou chtít lidi koukat, nedávala mi nějak tématicky  smysl.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...