Danny-308 Odesláno 27. srpen 2019 Sdílet Odesláno 27. srpen 2019 (upraveno) Ahoj, při dlouhých cestách mě otravuje jedna věc... Při určitých rychlostech a jízdě z kopce, když pustím nohu z plynu, tak se začne auto klepat. Konkrétně: např. jízda po dálnici, rychlost kolem 130 km/h, blíží se zpomalení kvůli práci na dálnici a terén je jízda z mírného kopce - pustím nohu z plynu, zařazená šestka a jak se auto dostane na rychlost kolem 110 km/h, tak se začne lehce klepat nebo vibrovat - cítím, jak lehce vibruje volant a mám pocit, že i celé auto. Jakmile klesne rychlost pod 100km/h, tak vibrace ustanou. Úplně stejná situace nastane, když jedu okreskou, rychlost kolem 100km/h, zařazená pětka a jízda z mírného kopce. Potřebuji spomalit, tak pustím nohu z plynu a jak klesne rychlost na 90 km/h, tak opět začnou vibrace, když klesne rychlost po 80 km/h, tak vibrace přestanou. V čase, kdy mi auto vibruje, stačí lehce přidat plyn a vibrace v tu ránu ustanou. Před nějakou dobou jsem se o tom zmínil v servise a při testování to prý nezjistili Jako není to nic tragického, ale přiznám se, že po několika hodinách jízdy po dálnici, je mi to nepříjemný. Má někdo nápad, jak to řešit? Upraveno 27. srpen 2019 uživatelem Danny-308 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 28. srpen 2019 Sdílet Odesláno 28. srpen 2019 Vyvážit kola. Nepíšeš, jaká 308 to je, pokud první generace, tak ta je na vyvážení kol extrémně citlivá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danny308 Odesláno 29. srpen 2019 Sdílet Odesláno 29. srpen 2019 Ano, je to první verze 308 po faceliftu (rok 2012). Počkám na výměnu kol na zimní a uvidím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romandown Odesláno 2. září 2019 Sdílet Odesláno 2. září 2019 Mně se takto 308SW 2010 chovala taky, po vyvážení kol naprosto bez problémů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TiboGre Odesláno 26. říjen 2019 Sdílet Odesláno 26. říjen 2019 (upraveno) Ahoj, nemas poskodene niektore pruzne prvky-silentbloky, ktore drzia motor a prevodovku? Mam rovnako prejavujuci sa problem , ale nestihol som to preverit osobne aj ked podla znameho servisaka ich mam OK (problem s pneu vylucujem, nechal som ich prevazit). A este ked dam nohu z plynu citit jemne cuknutie. Mam podozrenie na dvojhmotu. Moj Peugeot 308 HB, 1,6 e-HDI 82kW, r. 2013, 205 000km Upraveno 26. říjen 2019 uživatelem TiboGre Doplnenie udajov o km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 28. říjen 2019 Sdílet Odesláno 28. říjen 2019 Dělá to uložení příčneho ramena, konkretně zadní silentblok https://www.autodily-pema.cz/autodily/peugeot/308/1.6-16v-88kw/zaveseni-napravy-vedeni-kol/pricne-rameno-ulozeni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TiboGre Odesláno 28. říjen 2019 Sdílet Odesláno 28. říjen 2019 Dakujem za tip. Pozriem, budem informovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danny308 Odesláno 28. říjen 2019 Sdílet Odesláno 28. říjen 2019 Ahoj, po výměně kol na zimní se to projevuje taky. Sice pocitově o něcé méně, ale stejně to vnímám. Auta nejsou můj obor, takže jsem laik, ale nechápu, proč auto vibruje v rychlosti kolem 110 km/h na šestku a pak kolem 90km/h na pětku. Ale když jedu třeba 130, tak vibrace nevnímám. V servisu mi tvrdili, že se jim to neprojevilo. Zeptám se, kolik by tak stála výměna toho zadního silentbloku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 28. říjen 2019 Sdílet Odesláno 28. říjen 2019 domluv si na nejbližší STK kontrolu před. nápravy, řekni tomu maníkovi, co bude auto prohlížet co ti to dělá, stojí to cca 250 Kč, zjistí tam, co by bylo dobré vyměnit, možná tomu zadnímu silentbloku nic není a chyba bude jinde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Torro Odesláno 4. listopad 2019 Sdílet Odesláno 4. listopad 2019 Mal som podobný problém - pomohlo až tretie vyváženie kolies - prvé dve vyváženia boli asi také, že len doložili závažie na disk. Potom som dostal defekt a keď servisák videl dokladané závažia, hneď sa ma pýtal či nemám problém s ,,trasením,, pri určitých rýchlostiach. Keď som mu povedal, že mám, zahundral niečo o fušeroch a amatéroch a potom dal dole všetky závažia, očistil disky a tak urobil vyváženie. Odvtedy mám pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danny308 Odesláno 4. listopad 2019 Sdílet Odesláno 4. listopad 2019 S tím vyvážením to vím, to jsem měl také, po vyvážení je to OK. Tenhle problém je ale v situaci, kdy při určité rychlosti, sundám nohu z plynu a až po té začnou vibrace. Jakmile lehce přidám plyn, vibrace přestanou. Jsem z toho jelen :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romandown Odesláno 5. listopad 2019 Sdílet Odesláno 5. listopad 2019 Možná hloupá otázka, ale už jsi byl na nějaké kontrole nápravy nebo jinde v servisu, jak tu už někteří radili? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danny308 Odesláno 5. listopad 2019 Sdílet Odesláno 5. listopad 2019 Už jsem psal, že na jaře v servisu prý toto nezjistili. Při další návštěvě to znovu nadhodím, třeba se zadaří. Spíš jsem chtěl vědět, jestli tohle někdo řešil a zjistilo se, čím to je. Takže bych si v servisu rovnou řekl, ať vymění, co je potřeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 9. listopad 2019 Sdílet Odesláno 9. listopad 2019 Kdysi jsem někde četl, že 308 má na podvozku měkké silentbloky, takže veškeré vibrace a "nesrovnalosti" se lépe přenášejí. Stejně tak je auto náchylné na tahání do strany. Mně stará 308 dělala podobné věci, jako popisuješ. Pod plynem to také dělalo znatelně míň. Podvozek neměl žádné rozeznatelné vůle a na STK procházelo bez problémů. Prostě jsem v pneuservisu vždycky řekl, ať kola vyváží opravdu pečlivě a pak to bylo OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
popest Odesláno 9. listopad 2019 Sdílet Odesláno 9. listopad 2019 Me tohle delal volny spodni cep. V tahu to bylo v pohode, ale po sundani nohy z plynu zacal vibrovat volant. Zajimavy bylo, ze se to delo az po urcite dobe co auto jelo. V servisu na to prisli nahodou. Cep byl zarostly, takze kdyz auto stalo a dalo se na zvedak tak vule nebyla. Prisli na to az kdyz ten cep demontovali. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vildapl Odesláno 15. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2019 Mě to dělala vůle na poloose, vnitřní kloub byl v háji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kony44 Odesláno 8. listopad 2021 Sdílet Odesláno 8. listopad 2021 V 5. 11. 2019 at 21:25, Danny308 napsal: Už jsem psal, že na jaře v servisu prý toto nezjistili. Při další návštěvě to znovu nadhodím, třeba se zadaří. Spíš jsem chtěl vědět, jestli tohle někdo řešil a zjistilo se, čím to je. Takže bych si v servisu rovnou řekl, ať vymění, co je potřeba. Zdravím, vím, že už je to skoro 2 roky, ale můžu se zeptat, jak to dopadlo? Mám totiž podobný problém a dost by mě zajímalo řešení @Danny308 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Danny308 Odesláno 9. listopad 2021 Sdílet Odesláno 9. listopad 2021 No, zatím nijak. Tak nějak jsem si zvyknul a je taky fakt, že někdy to je znát míň a někdy víc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hribe Odesláno 9. květen 2022 Sdílet Odesláno 9. květen 2022 No mám něco podobnýho na 308 2.0 HDI T7 z roku 2013. Zachovalý auto, dnes cca 140tis. koupený sem stavem tachometru cca 110tis., takže žádnej odjetej kus. Od samýho začátku vibrace 125km/hod - 150km/hod. Vibrace jsou velmi malý, takže když se s tim projede někdo ze servisu 2 kilometry na zkoušku, tak pozná kulový. Když s tim jezdim já každej tejden Ústí-Praha a zpět, tak je to dost vo nervy. Úroveň vibrací se mírně mění podle pravotočivý nebo levotočivý zatáčky, podle plynu nebo z kopce atd., ale mění se jen intenzita, jinak jsou při těch rychlostech přítomny stále. Kola jsem vyvažoval několikrát, jednou dokonce na Hunter 2000, což stálo majlant, vyměněná poloosa, měřená házivost nábojů, kotoučů, všechny vůle kontrolovaný ... různý sady kol, pneumatiky v pořádku, je pravdou, že na 16" to vibruje o něco méně a hranice se posouvá na 135km/hod, nicméně pořád vibruje, 15" bohužel nemám v techničáku. No nevim, jestli to má nějaký tradiční řešení, obávám se, že spíš než pro automechaniky by to byl úkol pro studenty strojni nebo dopravní fakulty, že by to rozjeli na válci a zkoumali při jaký rychlosti to má rezonanci a proč a pak změnili "odezvu systému" a rezonanci tím posunuli do frekvenčního-rychlostního pásma, kde se s tim běžně nejezdí. Možná by si na tom moh aspoň někdo udělat diplomku. To je tak asi to jediný, co mě napadá, k čemu by moh tento model posloužit. Medvěd a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 10. květen 2022 Sdílet Odesláno 10. květen 2022 můžu potvrdit--někdy jako mechanik uděláš nemožné a problém stále trvá buď se na tom autě sejdou výrobní tolerance, nebo prostě už nevíš jak dál... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.