Jump to content
vomy

2.0 HDi ukostření (konektor solenoidu podtlaku a další)

Recommended Posts

Zdravím :)

řešil jsem pár věcí na 407 2.0 HDi RHR 2004, jednou z nich je ji okruh podtlaku - klasická věc. Zjistil jsem, že v konektoru solenoidu ovladajícího podtlak není 12V ale třeba jen 8V (měřeno plus s kostrou v konektoru, na volnoběh). Otazka zní, je to normální? Předpokládám, že ne, že by tam za běhu motoru mělo být nějakých provozních cca 14.5V. Podezření padá na přechodovej odpor někde na ukostření. S tím souvisí i moje hlavní otázka.

Víte někdo, kde najít veškerý ukostření? Chtěl bych všechno ukostření pročistit. 

Vím, že nějaký věci jsou ukostřený za světlem na straně řidiče, ale předpokládám, že to určitě nebude všechno. Kde dál hledat? Neměl by někdo k dispozici nějaké schéma?

Díky.

V.

Edited by vomy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenapsal jsem to do popisu asi vsechno. Merili jsme tohle:

1) kostra na konektoru <——> plus na konektoru : cca 8.5V

2) plus na konektoru <——> kostra na motoru : 14.5V

3) kostra na konektoru <——> plus na baterce: Max 11.5V ale spis to litalo niz 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vomy-ventil takto nefunguje ako sa to ty snazis merat

do ventilu z jednej strany  ide plus 12 volt z poistky

a ten druhy kabel je od rj motora a pripina na neho kostru prerusovane tzv strieda alebo PWM regulacia sa to vola

cim rychlejsie pripina tym viac voltov tam nameras a zase opacne cim pomalsie pripina tym tam nameras nizsie napetie merakom

merak sa na toto meranie nepouziva lebo neuvidis co sa tam realne deje 

ak chces vidiet co sa tam deje musis tam pripojit osciloskop

alebo aspon merak ktory ma funkciu DUTY  cycle 

uvidis tam spinane impulzy 

niesom doma tak ti fotku nevlozim ked tak az zajtra 

to PWM sa udava v percentach to co vidis na diag pri ventile

cim vyssie percento ku 100 tym je ten ventil viac otvoreny 

a cim nizsie  k nule tym je viac zavrety 

takto vseobecne v autach funguju  solenoid ventili, vstrekovace 

zapalovacie rampy   ,ventilator kurenia atd

nasiel som foto v telefone 

 

2018-10-20 08.21.58.jpg

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baffy diky moc.

Krtek 2 : Aha, zase takhle hodne elektrickym zarizenim nerozumim 😕 kazdopadne diky moc za popis. Podle toho, co pises ten solenoidi ventil nema jen on/off pozici, ale muze byt nastveny do jakekoliv pozice. Na solenoidu jsou tri "diry", VAC, OUT a filtrik (rusic podtlaku). V klidovem stavu VAC drzi podtlak, OUT a filtrik jsou propojeny (na OUT rusi podtlak). Pri zapojeni 12V se propoji VAC a OUT a zaroven se ucpe filtrik (rusic podtlaku). Pokud by se ale ventil dal ovladat plynule, tak budou nastavat situace, kdy bude do nejake miry propojeny jak VAC, tak OUT, tak rusic podtlaku. Tim padem by v podtlakovem okruhu mizel podtlak a jak ve VAC (kam je podtlak dodavanej), tak v OUT, na ktery je pripojeno ovladane zarizeni (regulace turba, klapka sani, klapka bypassu intercooleru). Nebo je tahle teorie nesmysl? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano je regulovany(neni to len on/off) a udava sa to v percentach ,vidis to na diagnostike 

funguje to tak ze podtlakova pumpa vyrobi cca podtlak -0,8  az -1 bar

ale solenoid na  OUT  pusti maximalne  len nejakych -0,6  ak ide napr o banku turba tak vtedy je potiahnuta na maximum

ak treba ubrat tak ventil nakratku chvilu sa uzavrie a podtlak na OUT  padne dole blizsie k nule potom sa naspet pootvori  ,da sa to sledovat na diag tie percenta 

preto je ten ventil regulovatelny aby sa to dalo nastavovat podla aktualnej poziadavky RJ motora 

podla meraka tam vidis raz 10volt potom   8 volt atd to je ta  regulacia

ale merak je pomaly a nezachytava realitu

v skutocnosti tam je  12volt-0volt-12volt -0volt stale dookola v rychlom slede za sebou tak jak vidis na foto  raz je tam 16 volt a potom 0,2 volt   , len sa meni cas medzera medzi impulzami a sirka impulzov   ako je tam dlho 12volt a ako dlho 0volt a to je to Duty cycle a na diagnostike   sa to oznacuje  po nasom ako cyklicky pomer 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukam, ze jsi doupravil komentar, ktery ted uz vsechno vysvetluje :) Takze jsem muj komentar smazal :) dik za podrobnejsi popis

Edited by vomy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže jsme měřili další věci kolem konektoru solenoidu. Našli jsem v autodatech, že při zapnutém klíčku má být mezi kostrou motoru a plusem konektoru 12-14V, což tam je, dál tam byl odpor jaký má mít solenoid (16 Ohm) což taky sedělo. Pak jsme ještě změřili kostru motoru proti kostře v konektoru se zapnutym klíčem a tam byly 3V - tomu moc nerozumím. Jak je to možný? Může to být správně? Já bych mezi kostrama očekával 0V.

Mimochodem, vedle nám stála C5 s 2.0HDi 2009 a u ní jsme naměřili na stejném místě 1.8V - možná to je irelevantní informace, možná majá obě auta nějaký problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 minutami, vomy napsal:

Pak jsme ještě změřili kostru motoru proti kostře v konektoru se zapnutym klíčem a tam byly 3V - tomu moc nerozumím. Jak je to možný?

Vždyť už ti to krtek2 psal - není to kostra , ale ovládací PWM signál od počítače motoru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vomy-ked merias ten ovladaci kabel PWM oproti kostre auta  ano?

tak ked rj motora na ten pwm kabel pripne kostru tak oproti kostre auta  namerias takmer nulu , 0-a nejake drobne

ak rj motora odpoji na tom PWM  kablu kostru namerias tam 12volt (+nejaka spicka ), to preto ze tych 12 vollt sa dostane z napajania toho ventila cez jeho vinutie  na na PWm kabel a nasledne na  merak 

ale merakom to nemeraj  lebo ten neukazuje realitu a potom ta zmetie

a nemeraj to pri otocenom kluciku ale za chodu motora

kup si multimeter ktory ma funkciu duty cycle kupis ho za 30 euri z ciny aj u nas sa da do 50 euri (konkretne napr UNIT UT-107)

a ten ked tam prilozis ukaze ti aktualne percenta na tom ventile 

alebo osciloskop ale to

 je  uz drachsia vec 

keby tam prilozis osciloscop pri otoceni kluciku zistis co tam realne je   ci naozaj 3 volty alebo  pwm signal  ale merakom nehrozi 

videl by si na nom bud rovnu ciaru o hodnote 3 volty alebo 12 voltove  impulzy pwm  o velmi nizkych percentach ked ti merak ukazuje tak malo (3V)

ak to chces vidiet a nieco okolo toho sa naucit musis bohuzial investovat ,inak to nejde

raz vidiet je lepsie jak 100-krat pocut 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...