Jump to content
Tupelo27

Chladic

Recommended Posts

Ahoj, mam 207 1.4i 54kW 2007, ked stojim auto ma 100 stupnov, ked sa otvori termostat pri 105 stupnoch spusti sa druhy stupen a klesne na 90. Je nutne menit cely chladic alebo staci len ventilator, pripadne snimac teploty, alebo spinac ventilatora? Alebo v com by to mohlo este byt? Do servisu idem az o tyzden. 

Klimatizacia fungujen bez problemov za 10 sec ide studeny vzduch nestraca sa chladiaca kvapalina a s termostatom by to nemalo mat  teda nic spolocne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam skusenosti moc s Peugeot, pride mi divne ze motor sa zohreje na 100. 

Skusim popisat podrobnejsie:

Nechal som auto nastartovane a same sa asi za 10 min zohrialo na 100 stupnov a sledoval som ako sa toci ventilator. Nechal  dalsi 10 min bezat auto pri tejto teplote a radiator sa za tychto dokopy 20 min roztocil na prvom stupni 5-6 krat a to kazdy krat len na cca 10 sec, auto malo po celu dobu 100 stupnov. Nakoniec som pridal trochu plynlu a ventilator sa rozbehol na druhy stupen a tym klesla teplota behom cca 30 sec na 90 stupnov. 

Prideme ti to divne ze auto by nemalo mat nad 90 stupnov, viem ze termostat sa otvara az pri 105, ale chcel by soˇm vediwt ci je to naznak toho, ze odchadza ventilator alebo co by to mohlo sposobovat.

Edited by Tupelo27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jinak - termostat otevírá při 89°C , takže při teplotách okolo 100°C je trvale otevřenej . První stupeň ventilátoru spíná při 97°C a druhej při 105°C , takže tebou popisovaný chování je úplně normální - když stojí auto s motorem na volnoběh , tak není chladič chlazenej náporem , proto teplota motoru stoupá až k těm 97°C (to už je termostat dávno otevřenej  a na budíku klidně můžeš vidět 100°C , je to jenom informace pro řidiče , ne kalibrovaný měřidlo) kdy sepne první rychlost ventilátoru . Když motor na místě ještě zatížíš přidáním plynu , teplota stoupá ještě dál , až na těch 105°C , kdy sepne druhá rychlost . Ty teploty jsou úplně normální , problém nastává až někde okolo 110°C a to ti dá auto určitě vědět . 

Mimochodem , v dnešních "moderních" vozech už to řeší elektronika a teploměr ukazuje 90°C v rozmezí cca 80 - 107°C , právě proto , aby se řidiči jako ty (některým je to tak nějak jedno) nestresovali výkyvem teplot motoru za jízdy (prostě když je to v mezích pracovních hodnot teploty motoru , tak bude ukazovat 90°C stůj , co stůj :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teda já jsem na 806 měnil termostat za jiný, který otvíral při vyšší teplotě, protože když je měřená teplota chladící kapaliny 90 a méně stupňů, tak se mi to nelíbí.... Popisované chování se mi jeví jako naprosto normální....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo by to byt v poriadku teda, len mi to prislo divne ze to maju takto nastavene, kedze som bol zvyknuty na vw passat stale konstantnu teplotu 90 stupnov, Dakujem za odpovede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Focusu jsem měl teplotu také "softwarově ošetřenou" z výroby.... Nechal jsem si to "přeošetřit" na reálné hodnoty.... Ono když to ukazuje po ujetí 100 metrů 90 a pak se to ani nehne, tak je to velmi podezřelé....

Edited by Hafity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...