Jump to content
Tupelo27

Chladic

Recommended Posts

Ahoj, mam 207 1.4i 54kW 2007, ked stojim auto ma 100 stupnov, ked sa otvori termostat pri 105 stupnoch spusti sa druhy stupen a klesne na 90. Je nutne menit cely chladic alebo staci len ventilator, pripadne snimac teploty, alebo spinac ventilatora? Alebo v com by to mohlo este byt? Do servisu idem az o tyzden. 

Klimatizacia fungujen bez problemov za 10 sec ide studeny vzduch nestraca sa chladiaca kvapalina a s termostatom by to nemalo mat  teda nic spolocne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam skusenosti moc s Peugeot, pride mi divne ze motor sa zohreje na 100. 

Skusim popisat podrobnejsie:

Nechal som auto nastartovane a same sa asi za 10 min zohrialo na 100 stupnov a sledoval som ako sa toci ventilator. Nechal  dalsi 10 min bezat auto pri tejto teplote a radiator sa za tychto dokopy 20 min roztocil na prvom stupni 5-6 krat a to kazdy krat len na cca 10 sec, auto malo po celu dobu 100 stupnov. Nakoniec som pridal trochu plynlu a ventilator sa rozbehol na druhy stupen a tym klesla teplota behom cca 30 sec na 90 stupnov. 

Prideme ti to divne ze auto by nemalo mat nad 90 stupnov, viem ze termostat sa otvara az pri 105, ale chcel by soˇm vediwt ci je to naznak toho, ze odchadza ventilator alebo co by to mohlo sposobovat.

Edited by Tupelo27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jinak - termostat otevírá při 89°C , takže při teplotách okolo 100°C je trvale otevřenej . První stupeň ventilátoru spíná při 97°C a druhej při 105°C , takže tebou popisovaný chování je úplně normální - když stojí auto s motorem na volnoběh , tak není chladič chlazenej náporem , proto teplota motoru stoupá až k těm 97°C (to už je termostat dávno otevřenej  a na budíku klidně můžeš vidět 100°C , je to jenom informace pro řidiče , ne kalibrovaný měřidlo) kdy sepne první rychlost ventilátoru . Když motor na místě ještě zatížíš přidáním plynu , teplota stoupá ještě dál , až na těch 105°C , kdy sepne druhá rychlost . Ty teploty jsou úplně normální , problém nastává až někde okolo 110°C a to ti dá auto určitě vědět . 

Mimochodem , v dnešních "moderních" vozech už to řeší elektronika a teploměr ukazuje 90°C v rozmezí cca 80 - 107°C , právě proto , aby se řidiči jako ty (některým je to tak nějak jedno) nestresovali výkyvem teplot motoru za jízdy (prostě když je to v mezích pracovních hodnot teploty motoru , tak bude ukazovat 90°C stůj , co stůj :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teda já jsem na 806 měnil termostat za jiný, který otvíral při vyšší teplotě, protože když je měřená teplota chladící kapaliny 90 a méně stupňů, tak se mi to nelíbí.... Popisované chování se mi jeví jako naprosto normální....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo by to byt v poriadku teda, len mi to prislo divne ze to maju takto nastavene, kedze som bol zvyknuty na vw passat stale konstantnu teplotu 90 stupnov, Dakujem za odpovede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Focusu jsem měl teplotu také "softwarově ošetřenou" z výroby.... Nechal jsem si to "přeošetřit" na reálné hodnoty.... Ono když to ukazuje po ujetí 100 metrů 90 a pak se to ani nehne, tak je to velmi podezřelé....

Edited by Hafity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

Mam podobny problem s P206 1,4 benzin (TU3A) 55KW, rok vyroby: 2007.

Chladenie ukazuje teplotu vody aj oleja 70 stupnov aj po prejdeni 50km, jedina zmena nastane ak po prejdeni tych km vojdem do zapchy v meste a posuvam sa na 1tke, teplota sa unormalni v priebehu kratkej doby na 90 stupnov. Ak v tej zapche zostanem dalej tak teplota vody sa zvysi az na 110 a pokracuje, ventilator sa nezapina. Rok dozadu v zime, nech bolo aj -5 stupnov, uz po prejdeni par km som mal vodu 70 a ked som pokracoval tak normalne hodnoty 80-90, ventilator v lete este normalne fungoval. Neviem ci to je nejaky snimac teplot, pretoze mam budiky aj na vodu aj na olej a ukazuju cca rovnako, ked sa voda zohreje na 90 tak olej ukazuje nieco pod 90 co je v norme si myslim... ze by odisli naraz oba snimace sa mi zda dost nepravdepodobne a vobec ci v nich moze byt problem. Mozno to je termostatom, potom si ale neviem vysvetlit pre co nejde ventilator.

Toto mi normalne nepride co sa teraz s chladicom deje, nevedeli by ste nieco poradit co to moze byt?

Dakujem za odpovede a rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nastartuj studeny motor na mieste nechaj bezat cca 5-10 minut a dotkni sa chladica ak bude ladovy tak ok, ak teply tak ti netesni termostat 

a tym stracas tu teplotu 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano skusal som to vcera, asi 5min. som s nastartovanym a studenym autom stal a skusal som hadicu na velky okruh chladenia no bola studena. Presiel som asi 3km, kontrolky mali slabych 70 stupnov, otvoril som kapotu a skusil hadicu na velky okruh znovu a bola tepla a aj chladic sa zohrial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ho vymen mas jednoduchy termostat, neni to drahe u teba 

termostat otvara nieco medzi 85-90 stupnami takze mas ohriaty chladic celkom priskoro za predpokladu ze ti ukazuje teplotu spravne 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Pri mojom type P207 nemam ukazovatel teploty oleja, iba vody. Kolko ti ukazuje teplotu oleja ked ti vodu ukazuje tych 110?

Ja som mal problem v cidle chladiacej kvapaliny. V neautorizovanom servise som dal skontrolovat elektriku, zmerat teplotu motora termokamerou ci hodnoty sedia, a ci spina 2. stupen chladica. Elektrika ok, chladič spina, ale zistili, ze ukazovatel teploty vody ukazuje zle, ze je tam rozdiel cca 4 stupne a nikdy sa auto neprehrieva. Priklad budik ukazoval 100 ale v realne mal 96 stupnov. Nedalo mi to, pretoze mi zacal motor spustat 2. stupnej aj pri 90 stupnoch, a teraz v zime kolisala teplota medzi 50-90 stupnov, niekedy trvalo az 5 km kym sa rucicka pohla aspon na 70 a potom zase padla na 50. Dal som do autorizovaneho servisu skontrolovat a zistili ze cidlo od chladiacej kvapily je kratke, nie je ponorene v kvapaline a tym padom dostava falosne data, merane zo vzduchu a nie priamo z kvapaliny. Vymenili cidlo za dlhsie, ktore je ponorene priamo v kvapaline, nahrali nove adaptacne udaje a problem odstraneny.

V tvojom pripade by som spravil najskor kontrolu chladicka cez diagnostiku ci si spina druhy stupen, kedze sa zda ze nejde. Ci vobec chladic funguje mozes skusit zapnut klimu a ked sa roztoci tak vies, ze prvy stupen by mal fungovat. Druhy stupen by mal spustat pri cca (oprava) 105, ale ten sa da spustit aj cez diagnostiku, kedze sa sam nespusta. Ak sa nepusti ani cez diagnostiku, treba pozriet kontakty, ci nie je niekde skorodovany a ak ani tak sa nebude tocit tak pravdepodobne odisiel 2. stupen co znamena novy chladic. Ale najskor daj skontrolovat vsetky cidla, teplotu motora, mozno preto ti nejde spustit ten 2. stupen.

Aku mas prirubu hlinikovu alebo plastovu? Ja mam plastovu a stale sa mi pohybuje rucicka, mam na mysli ze vidim kedy spina termostat, ked sa otvori velky kruh, alebo ked idem 90 km/h tak mam teplotu okolo 87 atd. Jeden chalan mal problem taky ze mu nevysla teplota nad 70 a pritom mal motor 90 stupnov. Vymenil platovu priribu za hlinikovu a odvtedy mu pevne drzi 90 stupnov. To len pre zaujimavost

Edited by Tupelo27

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdravim nechcem zakladat nove forum, ale ma to spolocne s teplotou motoru. Teraz ked sa oteplilo a auto sa zohreje na prevadzkovu teplotu tak mi cez pravy ostrek vody preteka (male mnozstvo tecie) voda do ostrekovacov. Uz je spinava kapota od tohto a neviem ci sa zacal prehrievat motor ked sa zohreje tak, ze ta voda odstrekovacov razi a teplotu ukazuje medzi 90-100 stupnov. Myslel som si ze je netesny ostrekovac, ale som ho vymenil a ziadna zmena.

Ventilator funguje prvy aj druhy stupen, vodna puma bola menena s rozvodmi, s  novymi tesneniami motoru pred 18000 km, hadice su makke, termostat sa otvara pri 89 stupnoch, auto kuri. Motor taktiez pachne ked je teplota medzi 90-100 stupnov po spalenine ako keby sa motor prehrieval a taktiez ked auto chladne tak dost hlasno praska. Je mi jasne ze material pracuje, ale ten praskot sa mi zda dost hlasny a hlavne co ma znepokojuje ten spaleny zapach a neustale vytlacenie teplom vodu do ostrekovacov cez pravy meneny ostrekovac. Nejake napady co by to mohlo sposobovat a co treba este pozriet?

Je to P207 1.4i 54kw r. v. 2007 kod motoru TU

Edited by Tupelo27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...