Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 - problém s ventilátorom


matthew2211

Recommended Posts

Zdravím. Mám taký problém,že som nutne musel kúpiť ventilátor chladiča,z dôvodu že na pôvodnom mi odišlo ložisko a ku koncu už ani nešiel. Keď som ho vytiahol,potočil som s ním a normálne som cítil aj počul hučanie ložiska. Kedže naňom bol štítok s dátumom 11.6.2003,vedel som že taký už nezoženiem tak som sa rozhodol kúpiť zo stránky autodoc.sk... Čo čert nechcel,prišiel mi nový ventilátor a MEGA problém je na svete. Dôvod je ten že vstup do nového ventilátora je úplne iný ako je káblovanie v aute. V prílohe je káblovanie s prípojom (obr. 1),čo mám v aute a vstup nového ventilátora (obr. 2). Rok výroby auta je 2003.
Podľa starého ventilátora som objednával (rozmer) ale údajne už na všetkých nových ventilátoroch je takýto vstup. Prosím Vás o pomoc,čo mám teraz robiť,ak staré káblovanie tvoria 2 hrubé a  tenké káble a vstup v novom ventilátore je tvorení  kolíkmi a ešte v kockovej forme. Vopred Vám všetkým ďakujem za rady a dúfam že mi pomôžete niekto,potreboval by som to súrne,kedže budúci týždeň chceme ísť s priateľkou a synom z Košíc na západné slovensko. Ďakujem vopred

Obrázok 1.jpg

Obrázok 2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problem je ze ty mas muxovu saharu ,ten motorcek ma na sebe regulator otaciek  a tie dva tenke draty ovladaju ten regulator 

a ty si kupil nemuxovu saharu  obycajny motorcek bez regulatora to je starsia verzia 

zamenit to nejde preto lebo ovladanie  oboch sahar je na inom principe

riesenie  by bolo nejak opatrne  zo stareho motorceka oddelit(rozpitvat) regulator(ak este funguje  )  a ten potom pripojit na tu novu saharu 

nic ine ti neostava ,tvoja sahara uz neni ani v pezote dostupna a z vrakov to bude vsetko vybehane a je ich strasne malo 

v druhovyrobe tvoju saharu nenajdes, takze bud to co ti poslali vratis alebo skusis odobrat ten regulator a pripojis ho na tu novu ,samozrejme bude to len bastl   ale nic ine rozumne s tym nejde spravit 

ak sa ti to podari otvorit tak tie dva draty co idu na uhliky pripojis na tie dva piny novej  sahary ,ak by to slo ale tocila sa sahara opacne tak staci tie dva draty medzi sebou prehodit,sahara   sa bude  tocit do opacnej  strany

pokial regulator bude KO tak skusit  rozpustit toluenom tu ruzovu zalievaciu hmotu

a vymenit vykonovy tranzistor ,najvecsia pravdepodobnost  ze tam bude chyba a skusit ci pojde 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mozes zapojit na cerveny a zelenozlty 

ale bude ti sahara  nonstop bezat  na plny vykon to asi nechces 

ako docasna nudzovka by sa dalo dobastlit rele  ktore by si si sam zopol ak by bola potreba chladit 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nasiel som tu saharu ale je to raketa https://www.ebay.com/itm/VENTILATEUR-DE-RADIATEUR-PEUGEOT-406-2-0-HDI-DORIGINE-1253E4/162624374629?hash=item25dd2b0765:g:EkUAAOSwFyJZiwWM

napis vinkod pre istotu 

nieco sa mi nezda

odfot motorcek zo zadnej strany ten stary

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Ďakujem Vám za rady,zapojil som ten nový ventilátor na priamo,funguje zatiaľ,akurát že sa točí už ked dám kľúč do štartovaciej polohy a rozsvietia sa kontrolky,zapne sa ventilátor a točí sa aj pri vypnutí motora a kľúča aj keď po 10 sekundách sa vypne..chcem sa spýtať,viete mi povedať postup,keď chcem ten ventilátor zapojiť na vypínač? že si ho zapnem len keď budem vela jazdiť po Košiciach napr. alebo všeobecne po meste a v kolónach lebo keď napr. cestujeme s dieťaťom na západ,za tie 4,5 hodiny cez slovensko mi ho netreba si myslím,kedže odpor vzduchu chladí motor dosť,kedže priemerná rýchlosť je 100 km/hod. a v dedinách 60km/hod. a preto chcem urobiť vypínač,aby som si ja zapol keď budem vedieť a vidieť,že motor už beží dlhšie napr. a treba mu pomôcť chladiť...chcem dať podsvietený vypínač,viem že potrebujem relé len neviem ako to mám všetko poprepájať a aký vypínač a relé mi treba + aký kábel? Vopred Vám ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no podla schemy  si tam poistku doplnis 

ale mozes to spravit tak  ze  ten kabel nepojde z plus polu akumlatora 

ale potiahnes kabel rovno od origo poistky sahary 

tym padom nemusis uz riesit tu poistku v scheme 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Zdravím Vás. Všetko mi je jasné,pochopil som, zrobím si to tak.. Chcem sa ešte spýtať, aký kábel mi tam treba? Potrebujem aspoň 2,5 mm,kedže je tam 40A? A aký typ? kedže ja niesom elektrikár vyučený,nevyznám sa v označení a typoch káblov. Veľmi ďakujem za odpoveď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hej popytas kabel  2.5 mm stvorcovych ,bud dvojlinku trojlinku ako chces  a tie zily si z kabla vyberies ,a kup si peticu na auto-rele , tam uz z toho kable trcia a sa na tie konce len priletujes https://www.autoprotect.sk/patica-rele-5-pin-40a-200mm/

na vypinac staci tenky kablik cize z vypinaca na rele pin 86

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...