Jump to content
matthew2211

Peugeot 406 - problém s ventilátorom

Recommended Posts

Zdravím. Mám taký problém,že som nutne musel kúpiť ventilátor chladiča,z dôvodu že na pôvodnom mi odišlo ložisko a ku koncu už ani nešiel. Keď som ho vytiahol,potočil som s ním a normálne som cítil aj počul hučanie ložiska. Kedže naňom bol štítok s dátumom 11.6.2003,vedel som že taký už nezoženiem tak som sa rozhodol kúpiť zo stránky autodoc.sk... Čo čert nechcel,prišiel mi nový ventilátor a MEGA problém je na svete. Dôvod je ten že vstup do nového ventilátora je úplne iný ako je káblovanie v aute. V prílohe je káblovanie s prípojom (obr. 1),čo mám v aute a vstup nového ventilátora (obr. 2). Rok výroby auta je 2003.
Podľa starého ventilátora som objednával (rozmer) ale údajne už na všetkých nových ventilátoroch je takýto vstup. Prosím Vás o pomoc,čo mám teraz robiť,ak staré káblovanie tvoria 2 hrubé a  tenké káble a vstup v novom ventilátore je tvorení  kolíkmi a ešte v kockovej forme. Vopred Vám všetkým ďakujem za rady a dúfam že mi pomôžete niekto,potreboval by som to súrne,kedže budúci týždeň chceme ísť s priateľkou a synom z Košíc na západné slovensko. Ďakujem vopred

Obrázok 1.jpg

Obrázok 2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem je ze ty mas muxovu saharu ,ten motorcek ma na sebe regulator otaciek  a tie dva tenke draty ovladaju ten regulator 

a ty si kupil nemuxovu saharu  obycajny motorcek bez regulatora to je starsia verzia 

zamenit to nejde preto lebo ovladanie  oboch sahar je na inom principe

riesenie  by bolo nejak opatrne  zo stareho motorceka oddelit(rozpitvat) regulator(ak este funguje  )  a ten potom pripojit na tu novu saharu 

nic ine ti neostava ,tvoja sahara uz neni ani v pezote dostupna a z vrakov to bude vsetko vybehane a je ich strasne malo 

v druhovyrobe tvoju saharu nenajdes, takze bud to co ti poslali vratis alebo skusis odobrat ten regulator a pripojis ho na tu novu ,samozrejme bude to len bastl   ale nic ine rozumne s tym nejde spravit 

ak sa ti to podari otvorit tak tie dva draty co idu na uhliky pripojis na tie dva piny novej  sahary ,ak by to slo ale tocila sa sahara opacne tak staci tie dva draty medzi sebou prehodit,sahara   sa bude  tocit do opacnej  strany

pokial regulator bude KO tak skusit  rozpustit toluenom tu ruzovu zalievaciu hmotu

a vymenit vykonovy tranzistor ,najvecsia pravdepodobnost  ze tam bude chyba a skusit ci pojde 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozes zapojit na cerveny a zelenozlty 

ale bude ti sahara  nonstop bezat  na plny vykon to asi nechces 

ako docasna nudzovka by sa dalo dobastlit rele  ktore by si si sam zopol ak by bola potreba chladit 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem Vám za rady,zapojil som ten nový ventilátor na priamo,funguje zatiaľ,akurát že sa točí už ked dám kľúč do štartovaciej polohy a rozsvietia sa kontrolky,zapne sa ventilátor a točí sa aj pri vypnutí motora a kľúča aj keď po 10 sekundách sa vypne..chcem sa spýtať,viete mi povedať postup,keď chcem ten ventilátor zapojiť na vypínač? že si ho zapnem len keď budem vela jazdiť po Košiciach napr. alebo všeobecne po meste a v kolónach lebo keď napr. cestujeme s dieťaťom na západ,za tie 4,5 hodiny cez slovensko mi ho netreba si myslím,kedže odpor vzduchu chladí motor dosť,kedže priemerná rýchlosť je 100 km/hod. a v dedinách 60km/hod. a preto chcem urobiť vypínač,aby som si ja zapol keď budem vedieť a vidieť,že motor už beží dlhšie napr. a treba mu pomôcť chladiť...chcem dať podsvietený vypínač,viem že potrebujem relé len neviem ako to mám všetko poprepájať a aký vypínač a relé mi treba + aký kábel? Vopred Vám ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem veľmi pekne,stačí tak moc ďakujem.. a k tej predošlej téme,zabudol som napísať to VIN-číslo tak ho píšem teraz,chcel si niečo overiť,možno mi napíšeš nejaku extra informáciu ohľadom toho ventilátora:

VF38BRHZF81618221

Share this post


Link to post
Share on other sites

no podla schemy  si tam poistku doplnis 

ale mozes to spravit tak  ze  ten kabel nepojde z plus polu akumlatora 

ale potiahnes kabel rovno od origo poistky sahary 

tym padom nemusis uz riesit tu poistku v scheme 

 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...