Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nízký účinek brzd


b5zasuvkacze

Recommended Posts

Zdravím,

zajímal by mě Váš názor na brzdy na 508 SW GT. Já mám registrováno v Lednu 2015, takže výroba někdy před, ale je to už facelift a ještě je to 2.2 HDi 205.

Tudle se mi stalo, že jsem si to valil po dálnici v německu v okolí Norimberka směrem na CZ. A valil jsem to ne na plný koule, ale těch 180 - 200 km/h tam prostě bylo. No a stalo se, že jsem musel na plný brzdy. Dobrzdil jsem, což o to, ale překvapilo mě, jak laxně to auto brzdilo. Vůbec během celého manévru ani jednou nekoplo ABS. A to mám brzdy dělané - svépomocí ( u otce v servise - a ne, nebyly to moje první brzdy ) a mají najeto někde mezi 5 a 10tis km. Ano dával jsem jen destičky, páč kotouče byly ok.

Já se ani tak neptám co s tím? I když návrhy mohou být. Ale spíše mě zajímají Vaše zkušenosti s brzdama u 508 asi všeobecně. Však on i ten dvoulitr, nebo 16tka HDíčka taky poletí ke dvou kilům, a nejspíše mají i menší brzdy ( já mám přední kotouče 340mm ). Tak já jen že to asi nebude normální? Však kdysi se služební zafirou se mi stalo něco podobného a jak jsem na to dupnul, tak hned dělala stojku na čumáku - ABS skoro vyskočilo z auta, gumy hvízdaly. A u 508 nic, tak jsem si tak doplachtil na brzdách na daný místo, pohoda klídeček - jsme tu pane. Ale já z toho vůbec nejsem klídeček.

No a čím to tak může být? 

- napadá mě poprvně odvzdušnit, jestli náhodou...

- případně výměna kapaliny...

- rozborka, vyčištění a zborka

- koupě nových kotoučů i destiček - v tom případě jaká značka - teď jsem tam dával tuším ATE nebo TRW - nenašel jsem nic jako ATE PowerDisk, nebo vrtané Zimmerman

- instalace kotvy... 😄

Tak do mě

 

DSC_0367.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

píšeš jako poeta-básník, což je ve světě motorů neobvyklé, ale jen houšť a větší kapky 😉

nu a k tématu--řekl bych, že sis i odpověděl, takže dodržet postup a tebou navržené kroky povedou určitě k vyřešení problému, pokud to ovšem nepomůže, tak sehnat tu zafiru--je to už vlastně člen rodiny peugeot PSA

poslední rada zní: jezdit kolem 130 km/h :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten obrázok je s tými doštičkami čo ti nebrzdia? Vyzerá to na ňom akoby ti zaberali len na časti plochy kotúča. Ja na svojom mám ešte origo doštičky a kotúče (rovnaký rozmer ako ty) a mám pocit, že brzdia až príliš dobre. Stačí ťuknúť do brzdy a čelo mám na skle.

Upraveno uživatelem AnotherOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, ozzy56 napsal:

píšeš jako poeta-básník, což je ve světě motorů neobvyklé, ale jen houšť a větší kapky 😉

nu a k tématu--řekl bych, že sis i odpověděl, takže dodržet postup a tebou navržené kroky povedou určitě k vyřešení problému, pokud to ovšem nepomůže, tak sehnat tu zafiru--je to už vlastně člen rodiny peugeot PSA

poslední rada zní: jezdit kolem 130 km/h :)

Tak já jsem tohoto siláka kupoval i z jiných důvodů - občasné tahání přívěsu a taky si myslím že výkonostní rezerva je vhodná... Rozhodně lepší mít, jak nemít. Stejně tak je lepší mýt, než nemýt.
No ale občas si prostě šlápnu do pedálu. Bylo to na přehledným úseku, provoz nebyl kdovíjaký a přes nastalou komplikaci se nikomu nic nestalo, vše bylo ok. A to i přesto, že si tedy myslím, že moje auto vykazovalo nižší brzdný účinek, než by se slušelo...

IMG_20180430_172741.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, AnotherOne napsal:

Ten obrázok je s tými doštičkami čo ti nebrzdia? Vyzerá to na ňom akoby ti zaberali len na časti plochy kotúča. Ja na svojom mám ešte origo doštičky a kotúče (rovnaký rozmer ako ty) a mám pocit, že brzdia až príliš dobre. Stačí ťuknúť do brzdy a čelo mám na skle.

Ano, to jsou ony, ale musím podotknout, že v době pořizování fotky nemají najetý ani metr... jsou tam zcela čerstvě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak s brzdama by neměl být větší problém, když jsou slušné kotouče, desky jedou po celé ploše, není to zavzdušněné, tak to brzdí, ale z 200 nezastaví na fleku...,mám proti tobě takovou koloběžku, ale brzdí to super, možná až moc, jediný pežot, co nebrzdil zrovna na jedničku byla 406ka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje 508 nemá ostré brzdy a jsem za to rád. Brzdí mi to stejným stylem, jako u 406 - lehce šlápnu/lehce brzdím. Dupnu/stojím. Nemám rád ty přeposilované brzdy v nových autech. Kotouče mám origo a destičky eurorepar. Brzdí to stejně jako, když tam byl koutouč+desky Peugeot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, na to jsem si u 406 taky celkem zvykl, a zde to funguje taky tak. To má na starosti progresivní posilovač brzd... či co... Ale když jsem u 406 ( osazené vrtanýma zinmmermanama ) zašlápl brzdu naplno, tak mi taky nakopala... toho prostě nekoplo do pedálů.

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Necituj těsně předchazející příspěvek!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, ozzy56 napsal:

no tak s brzdama by neměl být větší problém, když jsou slušné kotouče, desky jedou po celé ploše, není to zavzdušněné, tak to brzdí, ale z 200 nezastaví na fleku...,mám proti tobě takovou koloběžku, ale brzdí to super, možná až moc, jediný pežot, co nebrzdil zrovna na jedničku byla 406ka

Mě je naprosto jasné, že nezastavím na fleku, to bych potřeboval tu kotvu. Dovedu si představit že to auto při své váze potřebuje nějakou dráhu... Ale je mi divný že mi to ABS nekoplo ani jednou do pedálu... Jako že kola měly grip a ještě by to trošku šlo... zpomalovat rychleji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna minulej tejden sem to řešil, u 508 jsem zatím nešel na brzdy tak aby musely hvízdat gumy   ( asi nejvíc jsem brzdil levou nohou :D ) ale pokud chci aby brzdila tak prostě musím na pedál tlačit víc jak v přechozím autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...