Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

5st. manual, nejde vyradit rychlost


longstarr

Recommended Posts

Ahoj Chlapi,

 

Predem se omlouvam, ze pridavam tema, ktere se netyka peugeota :)

Svagr ma problem na Toyote Avensis D4D, 5st. manual.

Preci jenom v tech prevodovkach snad takovy rozdil nebude, tak to zkousim tady, at nemusim zaklad ucet na Toyote.

Problem:

Pri jizde s nizsimy otackami jde velice tezko vyradit rychlost. Pomuze, kdyz pridam plyn.

Staci nepatrne tuknout do plynu rychlost jde najednou krasne vyradit (tuknuti do plynu myslim pri seslapnute spojce - ne meziplyn)

Kvalty tam jsou radit krasne, takze spojka funguje taky v poradku.

Olej meneny v loni a letos znovu, ale bohuzel zadna zmena. Olej tam je valvoline 75W90 API GL4, podle vyrobce.

Nemate nekdo zkusenost?

Muze to delat treba spojka, lamela, lozisko? Do tohoto zatim tusim nikdo nehrabnul.

Dekuji za rady

 

PS: Nejake drobnosti uz jsem mu na aute opravoval a na to, ze Toyota je povazovano za nejspolehlivejsi auto muzu rict pouze... viva la Peugeot :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to hydraulika. Valecky jsou oba menene cca 5tisic km zpet. I ten u prevodovky i ten u pedalu. Delalo se to, kdyz menil mechos prevodovku. U ta stare se rozsipalo 5. Kolecko.Je mozne, ze by to blbe udelal ten mechos? Jinak pedal trochu vrze a souhlasim, ze jde ztuha v porovnání s mou 407 i 406 od tatika. Rychlosti na horu jdou hladce. Jen vyradit je problem hlavne u rychlosti 2345. Takze myslite ze novou spojku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A před výměnou převodovky to nedělalo? Pokud spojka špatně vystavuje, tak bývá unavená talířová pružina přítlačáku a pokud jde ztuha, tak do té pružiny už vyhlubuje přidírající se spojkové ložisko drážku.... Mechanik si asi nevšimnul.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene. Na stare prevodovce to nedelalo. Tam byl problem, ze vyskakovala pata rychlost a odeslo to kolecko pate rychlosti. Na teto "nove" prevodovce to jezdilo cca 5 tisic km v poradku a zaclo to tak 1000 km zpet. Jeste zkusim kouknout, jestli tam nema toyota nejaky montazni otvor, kde bych mohl videt jak ten pritlacak vypada, ale u stare 405 opticky pritlacak vypadal jak novy ale byl v haji. Horsi, ze u toho dieselu by to asi chtělo cely set i s dvouhmotou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dvouhmota rachotí třeba při vypnutí motoru, jde slyšet jasný kovový zvuk, když motor vibruje z důvodu vadného setrvačníku, tak setrvák je po smrti, další ukazatel je, kolik má setrvák najeto--při 200 tisících není třeba nějak zkoumat a dumat, nejrozumnější je ho vyměnit...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmmm. ted to bude mit nalitano prave kolem 200 tisic a co jsem tak googlil, tak souhlasim s ozzym a radeji vymenit. Kdyz uz do toho clovek da tu praci a sunda prevodovku. I kdyz bych rekl, ze na volnobeh to zatim nijak zvalst nevybruje, ale to muze brzy prijit. Taky zalezi kolik do toho bude chtit vrazit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mame dalsi poznatek. Dnes dorazil svagr na chalupu a zaculy mu delat problem rychlosti 3 a 5. Obcas mu jdou spatne zaradit prave tyto rychlosti. Rikal, ze to slo pres zuby. Zkousel jsem na miste nastartovat a radit. A opravdu u 3ky a 5ky to neslo. 2x vymacknout spojku nepomohlo. Ale pomohlo, kdyz jsem zkusil zaradit jinou rychlost a pak znovu tu co nesla pred tim, tak to pak zase slo(3ka nesla, tak jsem zaradil napr. 2ku a pak uz 3ka sla bez problemu). Tohle mi delalo u 405ky a tam mela prevodovka 400k km, tak jsem to neresil.

Muze se takto projevovat ten pritlacak? Nebo ta starsi prevodovka byl nejaky zmetek a nemelo to nalitane 150k km, jak chlapik tvrdil :(

Díky za kazdou radu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Svara o vikendu zustal stat u Opavy :( Ja u toho nebyl, ale co mi rikal, tak zmacknul spojku, zaradil a kdyz ji zacal pomalu poustet, tak se ozval zvuk jak kdyby to slo pres zuby. To delalo i s vice rychlostma. Tak to odtahnul do OV a bavil se s mechanikem. Ten mu pujci dilnu a rozdelame to a uvidime.

Jeden Mechos tipoval dvouhmotu a druhy pry ze to bude jenom lozisko, tak jsem docela zvedav :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj,

Tak pisu vysledek.

Rozebrano a vymeneny komplet set.

lozisko sice bylo OK, ale zuby v lamele byly komplet ojete a setrvak sel otocit o 180stupnu v ruce.

Takze se tam asi neco urvalo.

 

Jediny problem, ze po cca 400km se zacaly ozivat z oblasti motoru divne rany pri ostrejsim rozjezdu. Naposledy i po zhasnuti motoru nebo po nastartovani.

Tak zkusim jeste kouknout, jestli se nepovolil nejaky silent block :(

Nebo by se mohlo stat, ze dvouhmota je spatna z vyroby? Vsechny srouby jsem totiz kontroloval momentakem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...