Jump to content
Peugeot 308 sportium

Peugeot 308 1.6 16v 88kw první start špatný

Recommended Posts

Dobrý den mám problém se svojí 308 1.6 16v 88kw. Při prvním startu motor točí a nechce nastartovat. Při druhém startu chytne na brnk.Druhý den sem zkusil auto při prvním startu podržet a po nějáké době chytne tak nějak postupně po válcích. Tlak benzínu je 3.5 baru což by mělo být v pořadku. Vyměnil jsem snímače na vačkách, ventily na ovládání vanosu a zkontroloval rozvody keteré sedí přesně. Nevíte někdo čím to může být.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem podobný problem, když bylo teplo chytlo ihned až napodruhý, vyřešil to repas řidicí jednotky a nasledný přehrání softu. Možná bych zkusil ten soft nejdřív.

Kdyžtak si to tady pročti, sice to není VTi ale variace ŘJ bude podobná

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Něco málo k k tomu,zeptám se, jestli jsi dělal originální diagnostiku. Pokud ne, tak vyhazuješ zbytečně peníze za nesmyslné výměny dílů. Špatné starty může způsobovat nedostatečný tlak oleje vinou netěsných těsnicích kroužků vačkového hřídele (chyba PoooA) nebo vadný senzor polohy vačkového hřídele sacích ventilů chyby ( P0341, P0342, P0343). Taky se tě zeptám, jak jsi kontroloval nastavení rozvodu, máš aretační přípravky a změřil jsi úhel roviny hlavy k rovině plochy vačkového hřídele sklonoměrem? Pokud by tam byla odchylka od 90°větší než 2°může být problém i v tom. Je taky potřeba změřit prohnutí rozvodového řetězu falešným napínákem, klidně už to může dělat rozdíl půl zubu a je potřeba výměna rozvodu. Jinak může být problém i v softwaru, jak píše Radek Hurvajz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnostiku jsi měl připojenou při nezdařeném startu? Kontroloval jsi pak live data, co je tam za údaje, třeba tlak oleje? Může být problém se slabší lambdou nebo taky teplotní čidlo. Jinak přehrátí softwaru jedině v autorizáku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak možná bych prvně začal s kontrolou svíček/výměnou. A při té přiležitosti změřit tlak ve válcích, jestli je okolo 15bar a hlavně všechny jsou na tom stejně. U valvetroniku se sice má odpojit motor ovládání valvetroniku a nastavit-vyšroubovat šnek na plný zdvih ventilů a poté měřit tlak ve válcích, ale stačí ti to jen pro představu i bez toho. Natlačit by měli +- všechny stejně okolo 15bar- postupně naběhne každý k 15bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...