Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.6vti bleděmodrý kouř z výfuku


Dr. Taby

Recommended Posts

Tak nejspíš tomu dám ještě jednu šanci a půjdu do toho ve větším rozsahu. To znamená i s rozvody. Jen pro info, v jakém rozsahu měnit rozvody? Komplet sadu i s koly? Mám najeto 113 tisíc. Takže si myslím, že by mě minimálně řetěz a napínák čekal stejně. Ale zase jsem byl na 107 v servise na výměně oleje a kontrole a tam rozvody nijak nehanili. Na druhou stranu, když už bude hlava dole...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řetěz rozvodů, napínák, lišty, spodní ozubené kolo klikovky (materiál do 2500Kč). Ostatní je zbytečné při tomhle nájezdu- Vanosy je zbytečný kupovat, bezproblému najedou 300K+ km, řetěz olejového čepradla s ozubeným kolem taky zbytečné. Jestli budou sundávat hlavu, tak se podívejte, jestli nejsou vylítaný pouzdra ventilů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Já nevím, ale když to olej žere tak nějak normálně, jede to normálně, chyby to nevyhazuje, proč do toho hrabat? Zkusil bych zajet na emise a když to projde, tak bych to neřešil.  Pamatuju na C-maxe jedné známé, ta když nastartovala studenej motor, tak to zahulilo modře, že jsem šel skoro do mdlob. Ale auto najelo dalších x desítek tisíc km bez jakéhokoli problému, emise taky OK. Pak už jsem ho ztratil z dohledu, tak dál nevím.

Jinak co se spotřeby oleje týče, kdysi dávno jsem to řešil v dobrém autorizáku (FAMKO Brno), spotřeba oleje 1l/5000km je "norma" a nemá cenu to řešit - jde do toho zahučet opravdu slušné desetitisíce s nejistým výsledkem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to chápu. A pere se ve mě přesně tohle řešení. Jenomže si říkám, že ten olej, který jde tím vejfukem určitě nebude přínos. Navíc, když stojím na křižovatce delší dobu, tak ten mrak tam prostě je. A nechci bejt necitelnej dobytek vůči těm za mnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je od Tebe opravdu chvályhodné, kéž by byl tak ohleduplný každý. Na druhou stranu - když se podívám, co lítá každému druhému autu z výfuku... Kdyby to řešení bylo jisté, tak OK, ale ono není. Zkus nejdříve ty emise (na nečisto) a uvidíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby to nebylo ve výsledku víc ke škodě, než k užitku. Jak psal Ajap, pokud si v normě, neřeš to u tohoto VTI. Nejde o to sundat a složit, ale ty hlavy nejsou moc odolné a může ti pak hlava prasknout. Pak se můžeš klepat do čela, že ses na to radši nevykašlal. Olej ve výfuku vadí akorád KATu, jinak je to jedno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 10. 2019 at 19:59, Ajap napsal:

Já nevím, ale když to olej žere tak nějak normálně, jede to normálně, chyby to nevyhazuje, proč do toho hrabat? Zkusil bych zajet na emise a když to projde, tak bych to neřešil.  Pamatuju na C-maxe jedné známé, ta když nastartovala studenej motor, tak to zahulilo modře, že jsem šel skoro do mdlob. Ale auto najelo dalších x desítek tisíc km bez jakéhokoli problému, emise taky OK. Pak už jsem ho ztratil z dohledu, tak dál nevím.

Jinak co se spotřeby oleje týče, kdysi dávno jsem to řešil v dobrém autorizáku (FAMKO Brno), spotřeba oleje 1l/5000km je "norma" a nemá cenu to řešit - jde do toho zahučet opravdu slušné desetitisíce s nejistým výsledkem.

 

vti ma v manualu 1l/1000km ! 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nikto sa asi nebude vrtat v motore ked to nedymi, a len zere trochu oleja. Tu je asi problem ten, ze ked sa rozbieha z krizovatky a ostane za autom oblak dymu, tak je nieco zle. Hlavne preto, ze to predtym nerobilo a teraz zrazu ano. A ten narazovo spaleny olej nebude robit dobre katalyzatoru a ani nicomu inemu. Opravou jedneho problemu vcas sa moze zabrabit vzniku dalsich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sešlo se pár lidí, co se specializují na PSA motory. Po všeobecném konstatování, že ten motor je prostě konstrukčně dost špatný, spousta ekologie, spousta čidel, spousta vůlí, došlo na nástin možných řešení. Sundat hlavu a přetěsnit venitly, vyměnit těsnění s tím, že cca za rok se s největší pravděpodobností ozvou i kroužky - dle zkušeností (a i varování autorizovaného servisu), protože, přesto, že ten mrak vychází jen při delším stání, tak tam může být netěsnost i pístních kroužků. Vzhledem k tomu, že mě cca od novoty pozlobívá spojka, tak se na jaře udělá v podstatě všechno, ventily, kroužky, rozvody a spojka. Na jaře proto, že teď nemám volných 40.000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdravim, jak to vypada nejaky posun? Mam podobny problém s kouřivostí hlavně na volnoběh i po zahřátí. Kouř smrdí jakoby kovem. Vypadá to na kroužky, spotřeba oleje cca litr na 2500 km. Konzultoval jsem to s mechanikem co už pár vtiček dělal a řekl mi že větší investice do tohoto motoru jsou sebevražda. Mám 155 tkm rok 2008. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si budem, většinou se to řeší tak, že se to opraví na nějakou dobu za pár šupů a dokud to ještě jde, prodat to dalšímu blbcovi a nezmínit se o tom. Je to jednání naprd, ale také je to krutá pravda, protože do toho lidi akorát serou prachy a za chvíli to dělá znova. 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...