Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.6vti bleděmodrý kouř z výfuku


Dr. Taby

Recommended Posts

Tak písní kroužky jsou kolem 800Kč/sada na jeden píst a ušetří se tím celá procedura znova komplet demontáže rozvodů, hlavy- která musí dolu aby mohli písty ven. Tak by nebylo špatné zjistit, jestli jsou/nejsou kroužky špatný, než motor rozeberou a znovu složí. Ušetří se tím čas a práce kdyby náhodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, je možné, čistě teoreticky, vzhledem k funkci tohoto motoru, aby to bylo něčím jiným? Jde mi o to, že se mi zatím nepodařilo kouř zopakovat. V servisu byla jen diagnostika a vyndali a zkontrolovali nějaký ventil či co, kde má být sítko a to bylo čisté. Od té doby se nic neděje. Projel jsem se zahřátým motorem přes kilometr na neutrál, stal na křižovatkách a noc. Ani kouř, ani smrad. Na parkovišti můžu potůrovat. Ještě to testnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud tam byly chyby ohledně rozvodů, tak je možné, že byl problém s tím elektroventilem, proto ho asi čistili. Klidně to mohlo být tím. Spotřeba 1l na 5000 je dobrá, na pístní kroužky zapomeň, vyhodil bys jen peníze. Spíš bych nechal udělat rozvody. Tuším jsi psal, že je tam už větší hlučnost řetězu. Když se problém objeví znovu, tak diagnostiku a pokud budou zase chyby kolem rozvodů, tak udělat. Jinak na ty guferka bych se poptal někde jinde než v autorizáku, dá se to udělat bez sundávání hlavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Dr. Taby napsal:

přes kilometr na neutrál,

A to brzdění motorem z táhlého kopce a na úpatí přidání plynu jsi už taky zkoušel?

Ty brďo, tak 38 let od matury se od pravopisného automatu dozvídám, že správně je (dlouze) úpatí, a ne krátce upatí….

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel tím asi to, že při delším brzdění motorem se do válců nasaje více oleje přes ta netěsná gufera a pak se při přidání plynu olej spaluje, tím se dá poznat jestli je příčina kouře v netěsnosti gufer. Pochopitelně, že špatná funkce rozvodů má vliv i na kouřivost motoru, takže bych s nějakými opravami ještě počkal, až se zase něco objeví a bude možné to nějak diagnostikovat.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha. Tak abych nekouřil, tak brzdím motorem pořád, ale tam pak jsou samozřejmě vyšší otáčky, tam mám pocit, že se to průběžně spaluje... Prostě to při téhle frekvenci nekouří. Teď to v podstatě vůbec. Před návštěvou servisu to bylo jednoduché vyvolat. Stačilo mít nějaký čas vyřazeno a pak buď zařadit nebo jen naprázdno prošlápnout. Od té doby co vyndali ten ventil nic. Až se bojím, že se někde vysekám, jak čumím do zrcátka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to nefunguje úplně tak, že by při delším brzdění motorem byla nulová spotřeba benzínu, počítač do válců občas nějaké palivo vstříkne, asi z důvodu pročištění a chlazení, takže jezdit s vyřazenou rychlostí delší dobu není k ničemu dobré, právě naopak. Při brzdění motorem se taky nejrychleji dobije baterka u řízeného dobíjení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Sale napsal:

počítač do válců občas nějaké palivo vstříkne

Třeba ten Focus funguje tak, že i když brzdím motorem, tak pokud otáčky poklesnou pod 1500 tak to začne trošku přistřikovat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A je tedy možné, že by vše těsnilo jak má, ale byl by problém rozvody a ten ventil variabilního časování? To znamená vyhnout se guferkám. A nebo ten spálený olej je prostě známka toho, že ten olej se tam může dostat jen přes netěsnost? Je jasné, o co mi jde. Ta guferka dělají v té opravě cca 18.000,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to momentálně nějak extrémně nekouří, nemáš co řešit. Už jsem psal, že gufera až případně s rozvodem, pokud si neseženeš někoho, kdo to umí bez sundání hlavy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak to zase začalo pokuřovat. Dlouhý stání na semaforech to nemá rádo. V servisu se mě ptali, jestli jsem netankoval v Německu. Tankoval u Shell. Prý to mohlo rozpustit nějaké nánosy a pak se to stává. Jsem z toho docela zoufalej. V autorizáku chtějí za to těsnění ventilů cca 25000. K tomu dalších cca 20000 kdyby to nepomohlo, tak udělají pístní kroužky. Což je úplný nesmysl. Známý, co je guru přes auta říkal, že by to bez sundání hlavy udělal tak maximálně pro sebe. Uvidím, jak to projde technickou. Mám najeto cca 112.000, ale v interiéru je auto v podstatě nové a mě vyhovuje. Takže jsem na vážkách, jestli do toho ty peníze vrazit, nebo prodat a koupit nové. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tomhle motoru jsem to nedělal, tak nevím.... Ale možná příští týden budu pomáhat s přetěsněním nějakého Nissana (že by Almera Tino?), tak se schválně zeptám, kolik bude živnostník účtovat.... Bude to ale komplet, takže kroužky i guferka…. Ty ceny o trošku výše jsou nějaké z NASA.... Myslím, že se to vejde do 15 i s matrošem…. Ale cenu já neurčuju....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...