Jump to content
Dr. Taby

1.6vti bleděmodrý kouř z výfuku

Recommended Posts

Prosím, dnes jsem zůstal trčet na dálnici v koloně. Všiml jsem si, že občas po tom prvotním rozjezdu mě předběhl slabý oblak bílobleděmodrého kouře. Ne vždy. Spíš po delším stání na volnoběh. Za jízdy nic takového nepozoruju. Před cca 2500km servisní prohlídka v autorizaku. Nové filtry, svíčky olej. Diagnostika čistá. Možná to dělali už dřív, občas při couvání jsem vjel do trochu zápachu. Když jsem to zkoušel po dojezdu, tak se to nepovedlo hned, ale až trochu po vytočení na 2-3000 otacek. Jinak najeto 110000 km, oleje to žere cca 1l na 5000 km. Spotřeba cca 7,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro jistotou jsem objednán do servisu. Díval jsem se i na zahraniční fóra o občas mají stejný problém. Po chvíli klidu bleděmodrý oblak. Někteří to vidí na přicpaný katalyzátor, který při volnoběhu není tak průchozí. Ale při vyšším tlaku se vyfoukne. Autorizák to tak předběžně nevidí, neb jsou všude a na všechno čidla...

Tak uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že s tím autorizák nic nespraví, podle mně je to spalování nahromaděného oleje, který se dostává do válců ať už přes netěsná guferka ventilů nebo těsnící kroužky pístů.. Je to daň za snížení emisí. Nechávají se totiž větší vůle pístních kroužků z důvodu zmenšení tření a proto ta zvýšená spotřeba oleje a namodralý kouř. Může být problém prasklá hlava, ale to bys poznal na úbytku vody, takže to spíš ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No našel jsem k tomu toto. A podle toho testu - nevím, jak moc relevantního, ale budu to brát - to vypadá na ta guferka. Takže případná výměna? Ta guferka nevypadají extra draze, ale myslím, že to nebude práce na půl hodiny...

Ono na to je jednoduchý test - 

- máme nastartovaný a jízdou zahřátý motor 
- necháme ho minutku dvě, brblat na volnoběh 
- prošlápneme plyn, necháme spadnout otáčky na volnoběh a pak prošlápneme znovu 
- pokud vyletí obláček modrého dýmu jen na první prošlápnutí a pak už ne -> gufera ventilů 
- pokud vyletí i při druhém nebo po každém -> jde to spodem přes kruhy a nebo kombinace s gufery 

Gufera časem a provozem ztvrdnou a netěsní kolem dříků ventilů. V sacím potrubí je podtlak kolem -0,65 až -0,75bar, takže to spárou mezi dříkem ventilu a vodítkem saje olej co promazal hlavu. Na volnoběh se ten olej zhromáždí na pístu, jenže je tam málo "teplo" na to aby nějak výrazně hořel za produkce modrého dýmu. Ale když se šlápne na plyn a vyžene to do otáček, tak se to změní a ejhle modrý dým. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, jak zrovna VTI, ale na většině kouřivcožroutů, které jsem opravoval, opravdu stačilo vyměnit guferka…. Ještě bych podotknul, že největší podtlak je tam při brzdění motorem z kopce.... Pod kopcem se přidá a vyvalí se kouř....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guferka koupíš za pár stovek, ale musí dolů celý rozvod včetně vaček, takže hodně práce.  Je lepší to udělat až s výměnou rozvodů. Určitě to pomůže, aspoň z větší části.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na kolik to v autorizáku vyjde? Tam mimo toho, co zmínil @Sale, budou s pravděpodobností, hraničící s jistotou, ještě sundávat makovici....

Edited by Hafity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, jsem tam objednán cca za týden. Třeba řeknou nový motor... A já řeknu ne. Pak dám vědět. Ale platí se tam cca 500-600 za hodinu.

Auto jede v podstatě normálně (jen je po těch cca 8 letech hlučnější), ale vadí mi ten kouř. To je ponižující...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Dr.Taby: Som zvedavý ako dopadneš. Mám ten istý problém... Skúsim to ešte otestovať podľa toho, čo si písal. Daj vedieť či stačilo vymeniť tie guferá.

Ja už som sa raz pýtal na výmenu gufier a v týchto origo servisoch ide dole aj hlava.

Keby tam nebolo to zložité časovanie ventilov ale boli by tam klasické vačkovky, tak by som sa do toho pustil aj sám. Takto sa neodvážim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už mi volali, za chvíli tam jedu. A nevypadá to dobře. Ráno jsme se bavili a guferka stojí pár korun, ale práce cca 14.000,-. Navíc sice nesvítí žádná kontrolka, ale diagnostika se začala plnit chybou časování ventilů, ale to je zatím jen po telefonu, na místě se dozvím víc. Taky mě ještě trápí hluk, při motoru v zátěži je dost hlučný, klasicky akcelerace do kopce na dálnici...

No uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ještě lepší. Někde se objevila chyba a doporučují ještě výměnu elektromagnetického ventilu proměnného časování ventilů. A pak ty guferka. A spoustu věcí včetně napínáku. Cca 25.000,-. A pak ještě možná pístní kroužky a možná celé rozvody.

Ble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jestli budou sundávat hlavu- kvůli guferám na ventilech, tak rozvody není důvod nekoupit nové, pokud bude řetěz vytahaný atp. Celá sada rozvodu- řetěz, napínák, lišty stojí do 3K Kč. Většinou stačí ten elektroventil vyčistit (jsou tam dva, na atmosféře bmw 88kw), je na nich sítko. Problém s časováním může být způsobený netěsností na kroužkách vaček- kde se vyjedou drážky a pak se ztrácí ovládací tlak k vanosům.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvidíme. Tak snad až to budou mít rozebrané, tak něco poznají. Nechám udělat i ty písní kroužky. Co se týká toho ventilu, tak říkali, že to sítko bylo úplně čisté, že někdy tam bývají špony, ale tady nic. Bez těch rozvodů a těch pístních koružků to je tak za cca 25.000, takže očekávám, že bych se mohl vejít do 40.000 komplet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen k tomu postupu výše, že je v sání podtlak 0,65 bar atd., tak toto je motor s valvetronikem, tam podtlak v sání není takový, jak je zvykem u motoru se škrtící klapkou. Množství směsi se řídí proměnným zdvihem sacích ventilů, podtlak je zde v sání minimální. Škrtící klapka tam sice je, ale ta slouží spíš k regulaci pro odvětrávání motoru a v nouzi jako záložní. I kdyby postup měl vypovídající hodnotu, tak v tomhle případě bych se tím neřídil. Pístní kroužky/stav válců jde celkem rychle zjistit změřením komprese. Ikdyž valvetronik vyžaduje odpojit motor od ovládání zdvihu a ručně nastavit na max zdvih, tak se dá nahrubo zjistit komprese i bez toho, pokud se déle točí s motorem. Kolem 15 bar by měl natlačit válec a ostatní by měli mít stejně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak spojením této opravy s výměnou pístních kroužků nic neušetřím a je to dalších 20.000 Kč. Tady končí legrace. Budu věřit tomu, co jsem vyčetl viz výše. Dělá to po volnoběhu jen na první sešlápnutí, takže by to měly být ty ventily. Jen pro zajímavost, jdu tam 11. 9., tak uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...