Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

106 vakl na páce řazení (ne na tyčkách ani kouli pod autem)


Háček

Recommended Posts

Zdarec, neopravoval tu už někdo vůli na páce řazení (na převodovce, ne tyčky)?   Zejtra se na to pojedu podivat o tý vuli vim, zatim jsem to nějak neřešil ale dneska se vule zhoršila natolik že jsem už skoro nezařadil zpátečku.

Ta ovládací páka lítá na ovladací hřídeli řezení (co vede do převodovky) jakoby ten čep co je tam nalisovanej, byl vymletej , přikládám ilustrativní fotku (takhle zaprasenou převodovku nemám :D ). 

Jde mi o to na co sem mam připravit, jestli to jde opravit nebo mam shanět převodovku .. 

fofr_bedna.jpg

Našel jsem i video na yt jak píše v komentáři, tak to odvrtal a vrazil tam vetší šroub, takže asi tak to udělam taky .. : 

 

Upraveno uživatelem Háček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opraveno, Z podběhu stačí vyklepat něčím hodně dlouhým čep z páky (použil jsem nástavce z gola sady a na konci 10mm ořech a v něm bit inbus 6) šlo to celkem dobře vyklepnout je tam horší přístup ale jde to.

1.Zvednout auto u levého předního kola a zajistit proti pádu

2.Demontujeme filtr box a odcvakáme 3 ovládací tyčky (jedna je předvolba, druhá řadící a třetí pomocná) z převodovky (kulové čepy na tyčkách, pokud jsou špatné a jdou vycvaknout lehce, doporučuji okamžitou výměnu)

3.Použít několik prodloužení nebo jiný vehement na vyklepnutí čepu (čep má 7mm průměr)

4.Vyklepnout čep z páky (ideálně si kolem páky dát hadr aby vám ten čep nevyletěl a nemuseli jste ho hledat)

5.Zkotrolovat čep jestli je vymačkaný jako na fotce , lze ho nahradit nějakým pevnostním šroubem jako jsem to udělal já viz foto. (šroub byl na konci se závitem 8mm, osazení bylo 7mm)

6.Připravený nový čep vyzkoušíme do páky a poté do ovládací hřídelky z převodovky (Měl by být bez vůle a měl by tam jít těžko za pomoci kladívka)

7.Očistíme hadrem dosedací plochy na hřídelce z převodovky a vývrt  v ovládací páce kterou jsme sundali.

8.Namažeme lehce oba díly na dosedací plochy 

9.Nasadíme páku na hřídelku a naklepeme opatrně nový ,,čep" do puvodního otvoru 

10.Nacvakáme zpět tyčky řazení a vyzkoušíme s vyšlápnutou spojkou

11.Pokud je řazení s minimální vůlí poskládáme filtr box a spustíme auto zpatky na kolo. 

Dodatek : Pro jistotu že čep nevylítne jsem si zbrousil plošku a svrtal malým vrtáčkem a po zaklepnutí jsem zajistil závlačkou , ale jde tam opravdu natěsno tak by nemělo být potřeba 

                  Ještě dodám že puvodní čep má jednu stranu roztemovanou takže jde ven i do vnitř jen jednou stranou, já nechal na šroubu puvodní hlavu , nikde nepřekáží ani se neopírá.

Prace na pul hodinky když mate připravený nářadí a novej čep

Více fotek bohužel nemám, začalo zase pršet tak jsem pospíchal když jsem to aktivně rozebral před garáží. :D 

Všechno funguje a řazení má o 90% menší vůle , není to 100% ale funguje to, samozřejmě pokud má někdo možnost nechat si nebo si vyrobit čep podle puvodního tak je to ideální řešení. 

DSC_0083.JPG

DSC_0084.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...