ozzy56 Odesláno 8. srpen 2019 Sdílet Odesláno 8. srpen 2019 protože jsem přes automat nováček , radši se zeptám zkušených borců-- můžu ZA JIZDY přesunout řadičku z D na M ? doteď ji přesouvám jen když STOJIM na místě, díky za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 8. srpen 2019 Sdílet Odesláno 8. srpen 2019 Z D na M klidně můžeš a zpátky taky , jeno nedávej za jízdy N ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 8. srpen 2019 Sdílet Odesláno 8. srpen 2019 (upraveno) Ahoj! Přesně, mezi D a M lze přecházet bez problému sem tam. Dělám to tak, že v D jedu do kopce, z Děčína směr Rumburk, vyjíždím z 50, přišlápnu plyn na podlahu, skočí tam z 4 nebo 5 rovnou 3, obratem dávám z D do M abych si trojku podržel dle potřeby, pak ručně 4 a 5 podle toho jak je hustej provoz :). Na kopci, když jsem spokojeně vysvištěl, jen zase z M šoupnu D, už to jen tak šolíchám a auto samo většinou samo hodí 6 a pak dál už sjíždím v D. Je to jak se mi chce trošku zazávodit, v mezích zákona Když zapomeneš že máš M a prudce zabrzdíš, nic se nestane, převodovka to pozná a podřadí, aby motor nechcípl, nebo jen odblokuje již případně zablokovaný měnič. Hlavně za jízdy necpat do N a pak zpět do D nebo M, neplachtit! Zpátečku dávat jen když auto opravdu zcela stojí, stejně tak parkovací polohu. Při M doporučuji neřadit podle šipek nápovědy, spíš využít možnosti motor víc vytáčet. Upraveno 8. srpen 2019 uživatelem Markusenka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. srpen 2019 Autor Sdílet Odesláno 8. srpen 2019 jasně, ty šipky ignoruju vždycky, díky chlapi--teď už budu přes automaty macher radim.1008 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 8. srpen 2019 Sdílet Odesláno 8. srpen 2019 pokud by se ti nekdy podarilo za jizdy dat N tak varovky a zastav . D proste davat jen když se stoji. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
h4wk3y Odesláno 8. srpen 2019 Sdílet Odesláno 8. srpen 2019 Proc se nesmi dat N? Stejne tak, proc davat zpátečku až když se opravdu stojí? Elektronika to neumí pohlídat? Tady bych chtěl názor @Schreek, když vim, jak jezdí :D... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Schreek Odesláno 9. srpen 2019 Sdílet Odesláno 9. srpen 2019 N za jízdy? No né že nesmí, ale nedoporučuje se to. Převodovka to nemá úplně ráda, musí pak vyrovnávat velké tlaky a pokud to někdo dělá pravidelně, je to podle mě blázen... Jednou sem si koupil automat, tak co bych s tim furt šmrdlal ne? Navíc pamatuji si, že 407ma měla ještě v návodu napsáno, že když se auto táhne na N ko, tak se mám jet max rychlostí 50 km za h a nejdál 50 km. Takže evidentně to tu převodovku asi nějak víc namáhá, předpokládám, že tam bude problém v mazání nebo naopak nedostatečném chlazení. Co se týče přehazování z D na R, tak lupnout to tam jde vždy, ale elektronika Ti to přeřadí stejně až když zastavíš Problém je, že i elektronika se může někdy seknout a vidět bych to teda fakt nechtěl Určitě bych to nepokoušel Asi nejhorší co člověk může udělat je prdnout tam P ještě před zastavením, to už si fakt koledujete o průšvih a radím to ani nezkoušet Automatum zdar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 9. srpen 2019 Sdílet Odesláno 9. srpen 2019 Ahoj. Souhlas, dávat P za pohybu je jednak výrobcem zakázáno, dále v P se aktivuje mechanismus zajišťovacího kolíčku, obdoba toho, jako když necháš v autě zařazenou rychlost, teda, to auto je tím zajištěno proti pohybu. Proto taky ten problém naopak s vyřazením polohy P při vybité baterii. Zničení toho mechanismu není žádná laciná prdel. Počítám, že převodovka bude mít plnící čerpadlo (nezaměňovat s čerpadlovým kolem měniče), poháněné otáčkama motoru. To zajišťuje dodávku oleje pro měnič a zároveň se s ním mažou veškerá ložiska a potřebné části převodovky. Je reálně možné, že v určité fázi prvnímu, primárnímu, čerpadlu začne pomáhat čerpadlo druhé, poháněné naopak od výstupního hřídele převodovky, rozuměj, jako od kol. Když je neustále zařazena rychlost, existuje jistý poměr dodávaných tlaků oleje, nebo v případě pouze jednoho čerpadla poměr tlaku oleje vůči otáčkam a rychlosti. Když dáš za jízdy polohu N, tak motor spadne na volnoběh, čimž se sníží množství oleje dodávaného primárním čerpadlem a když tam nebude sekundární čerpadlo, které by generovalo tlak oleje od odvalujících se kol, tak se dostaneš do stavu, kdy mechanické komponenty uvnitř převodovky spojené napřímo s jejím výstupem včetně ložisek se otáčejí otáčkama úměrnýma rychlosti jízdy, ale tlak oleje je dodáván jako u stojícího vozu při volnoběhu. Zde spatřuji místo, kde se může převodovka poškodit nedostatečným mazáním. Jinak v návodu k autu je napsáno, že když už se náhodou stane, že za jízdy se dá poloha N, tak se má vyčkat až motor dosáhne volnoběžných otáček a pak dát zpět polohu D. Poloha N je tak na čekání v koloně, aby se nemuselo stát na brzdě a zatáhnete ručku, když nechcete dát rovnou polohu P. Když zastavíš a stojíš na brzdě tak je poměrně dobře cítit, jak je auto chvilku ještě v záběru na jedničku a pak povolí, rozpojení spojky prvního stupně, vlastně si dá samo neutrál, připadně s aktivní systémem Start/Stop a splnění podmínek chcípne motor. Pak když brzdu povolíš spojka mžikem sepne a auto vyráži vpřed, samozřejmě v případě chcíplého motoru po jeho nastartování Mára Schreek ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 25. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 25. říjen 2019 líná huba--holé neštěstí , dám ještě jeden ,,hloupý'' dotaz ohledně aut. převodovky--na chatě najíždím a parkuju na stejném rovném místě, kde si už pneumatiky udělaly důlky, takže auto se v nich ani nehne, můžu nechat volič převodovky v poloze N?, ptám se proto, že když ho nechám v N a chci odejít, píše mi to ať dám polohu P (parkování), což si myslím, že je zbytečné, když auto nemá kde ujet, navíc nemusím zatahovat ruční brzdu, taky si myslím, že se tak neopotřebovává ta západka v převodovce, co zajišťuje auto proti pohybu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 25. říjen 2019 Sdílet Odesláno 25. říjen 2019 Klidně tam můžeš nechat Nko , ale musíš si být 100% jistej , že ti to auto neujede , za to si ručíš sám ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 25. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 25. říjen 2019 díky, o to mi šlo, jestli je možné bez následných problémů nechat tam to N, teď jsem to zkoušel asi týden nechávat jen na N a vše v pohodě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Packy Odesláno 26. říjen 2019 Sdílet Odesláno 26. říjen 2019 Když jsem měl VW s DSG tak mi při zařazeném Nku nešel vytáhnout klíček ze zapalování ... řekl bych že ochrana, aby se to nedělalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 26. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 26. říjen 2019 tak tady jde klíček normálně vytáhnout, není cítit žádná blokace, jen když klíček vytáhneš, hned to zapípá a píše ,,přesunout páku na P'' Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 27. říjen 2019 Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 (upraveno) Ahoj! Domnívám se, že polohu N jze sice nechat, auto zajistit proti pohybu utažením ruční brzdy, podložením klínem, nebo parkováním v důlku, ale jednak nevidím zásadní důvod, když už s pákou manipuluji, nedat jí, kam patří, aby auto neřvalo, ale hlavně tam vidím riziko spočívající v následujícím: Předpokládám, že v poloze P dojde navíc k zablokování výstupu převodovky mechanickým kolíčkem. Tím je zabráněno, zejména při startu motoru za studena (nemluvě o mrazu) tomu, aby se auto vlivem principu automatické převodovky s měničem a mechanickou částí převodovky plnou planetového soukolí a spojek v olejové lázni nemělo tendenci pohnout. Jde o to, že některá spojka může takzvaně unášet, nevím, zda to vysvětlím dobře, mezi lamelama (je složena každá z více lamel) je všude olej a ten, jak ulpívá na materiálu, má zejména při tužším skupenství snahu přenášet kroutící moment z lamely na lamelu i když spojka jako taková není sepnuta. Toto vše se ještě více projevuje, když jsou lamely spojky teplem deformované, zvlněné a pokroucené. Stává se to i naopak při dlouhém nepoužívání, neježdění, když naopak zase olej steče do vany a lamely jsou při staru na sucho, olej nevymezuje nastavenou vůli, lamely jsou opřeny o sebe. Často se nám stávalo, že po nastartování i podstatně větších, železničních strojů, došlo k takovému unášení v měničové převodovce spojené s mechanickou, několika stupňovou planetovou převodovkou a stroj, který nebyl zajištěn proti pohybu o hmotnosti 30t se dal do pohybu proti zavřeným vratům . Uzavírám s tím, že nechat polohu N jde, je potřeba si uvědomit, že tím ale obcházíme bezpečnostní funkci polohy P a že byť vlivem přirozené vlastnosti, či poruchy mechanické části převodovky může jednoho krásného dne i auto zaparkované v důlku vyrazit vpřed. Dále mechanická západka nahrazuje principielně i ponechání zařazené rychlosti u klasické převodovky, což u toho automatu funkčně nelze. Mára Upraveno 27. říjen 2019 uživatelem Markusenka brutall ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 27. říjen 2019 Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 U ségřino Suzuki SX4 když nedáš do P tak nevypneš zapalování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 27. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 toho rozdílu v teplotě oleje v převodovce jsem si už samozřejmě všiml--studené auto po odbrždění vyrazí okamžitě vpřed na volnoběh, zatímco zahřáté na provozní teplotu (třeba po hodině jízdy) už tak agilní není, musím někdy přidat trochu plyn, aby se to rozjelo..., jinak nejsem úplný laik, při startování stojím na brzdě, takže rozjetí auta nehrozí, jen jsem chtěl vědět, zda je bezpodmínečně nutné dávat vždy polohu P, zjistil jsem že není, tak děkuju za Vaše rady a podněty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 27. říjen 2019 Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 V 9. 8. 2019 at 17:33, Markusenka napsal: Souhlas, dávat P za pohybu je jednak výrobcem zakázáno, dále v P se aktivuje mechanismus zajišťovacího kolíčku, obdoba toho, jako když necháš v autě zařazenou rychlost, teda, to auto je tím zajištěno proti pohybu. Proto taky ten problém naopak s vyřazením polohy P při vybité baterii. Zničení toho mechanismu není žádná laciná prdel. No na voliči automatu je většinou nějaká možnost jak to P vyřadit. Po odmontování krytky, manžety atd se dá někam vrazit jehla, šroubovák a dá se vyřadit i bez elektřiny. Bývalo to v servisních manuálech, v uživatelských možná ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 27. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 no, tak tohle bych věděl rád, doufám sice, že to nebudu potřebovat, ale co kdyby...,v manuálu k autu nic takového není Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 27. říjen 2019 Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 (upraveno) @ozzy56 tak narychlo jsem na youtube našel jak to udělat u Cayenne, v čase 0:50 to jde vidět. Peugeot to má určo taky. Upraveno 27. říjen 2019 uživatelem David 106s16 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 27. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 27. říjen 2019 díky, takže mechanicky je blokovaná jen řadící páka (volič)..., zkusím zítra na jutrubce pohledat převodovku aisin, co má peugeot Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.