Cesta Odesláno 5. srpen 2019 Sdílet Odesláno 5. srpen 2019 Prosím o nějakou fundovanou informaci od místních odborníků na naše busy. Vlastním P807 2,0Hdi typ motoru RHK (88 kW) a protože mi začala prokluzovat spojka (na tacho 340 000 km) tak jsem ji vyměnil včetně douhmoty. Když byla vymontovaná stará dvouhmota, tak se vnitřek dal volně rukou pootočit asi o 20-30 stupňů. Vzhledem k najetým kilometrům se udělala i rozvodová sada. A teď ty dotazy kolem. Spojka funguje bez problémů, ale co se týká chodu motoru není to ono proti nastavení před výměnou. Rozvody se pro jistotu překontrolovali ještě jednou, ale byly v pořádku. Při jejich montáži byla aretována jak vačka, tak i věnec setrvačníku. Po výměně spojky není nutno dát diagnostiku k tomu, aby se motor znovu nastavil podle nové spojky? Přemýšlím tak, že když stará dvouhmota měla to úhlové posunutí, tak se podle čidel motor nastavoval tak, aby běžel v pořádku a po opravě kdy se vše vrátí "do téměř původního stavu" se sám do základního módu nenastaví a proto to není ono. Děkuji za informace a pokud by Vás kolem uvedeného problému napadlo ještě něco jiného, nebojte se to sem připsat. Pokud se někde zde na uvedený problém už uváděla odpověď, tak se všem omlouvám, nějak se mi nepovedlo ji najít. (asi jsem si dal málo práce ji najít). Díky Cesta Chorvatsko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 5. srpen 2019 Sdílet Odesláno 5. srpen 2019 Nepíšeš aký vlastne máš problém s motorom. Zotrvačnk spojky resp. jeho vôľa nemôže mať vplyv na čidlá motora. Je to čisto mechanická vec mimo motora, môže mať vplyv na vibrácie, ale časovanie motora ako také nie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cesta Odesláno 5. srpen 2019 Autor Sdílet Odesláno 5. srpen 2019 Před opravou motor jel bez problémů, šel do otáček, byl bez vibrací, teď je to tak, že se hůře sbírá, v rozmezí 1900-1950 otáček se zadrhne, nechce jít do otáček a má v tomto úzkém rozpětí divné vibrace a zvuk. Po překonání této hranice jde jakž takž normálně, ale oproti stavu před opravou to není ono. To rozmezí na nízkém převodovém stupni není tak patrné, protože se překonává rychle, ale od 3 nahoru je to dost poznat. Sfám jezdím tak, že kolem této hranice otáček mám motor při přeřazení na vyšší rychlost a proto je to pro mne dost nezvyklé a poznatelné. Ještě připojím, že v 09/2018 jsem měnil EGR, který měl vychozené místo na táhle ovládání a projevoval se podobně, akorát v jiných otáčkách. Lépe to asi nepopíšu. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 5. srpen 2019 Sdílet Odesláno 5. srpen 2019 A cos tam dal za znacku toho setrvaku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cesta Odesláno 5. srpen 2019 Autor Sdílet Odesláno 5. srpen 2019 Koupil jsem Luk jak spojkovou sadu tak setrvák a to podle OEM kodu který jsem získal od Peugeotu Olomouc Teď to u sebe nemám ale bylo to myslím číslo 0532X7. Cesta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
devdem Odesláno 5. srpen 2019 Sdílet Odesláno 5. srpen 2019 Po vymene rozvodu se vzdycky motor chova jinak - stary remen je vytahany a casovani je trochu jine nez s novym remenem. Rozvody jsem delal vloni a take jsem si vsiml jineho zvuku - zdal se mi takovy syrovejsi, ostrejsi. Za par tydnu si to bud sedlo, nebo jsem si zvykl ;-). Ale ze by motor sel nejak vyrazne hur nez pred vymenou rozvodu jsem nezaznamenal. Setrvacnik s tim nema podle mne nic spolecneho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 5. srpen 2019 Sdílet Odesláno 5. srpen 2019 (upraveno) Ja jen jestli to nebyl nejaky sunt jako treba Starline Upraveno 5. srpen 2019 uživatelem HonzaC2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PSA Odesláno 6. srpen 2019 Sdílet Odesláno 6. srpen 2019 Zdravím, motor RHK má snímače všechny na straně rozvodů, tedy nemůže dojít k rozhození synchronizace vačka klikový hřídel nějakým posunutím setrvačníku.Ale jsou tu možnosti posunutí při montáži nového rozvodového řemene, přimo na rozvodovém kole na klice, kde má kolečko na klínku vůli - je na to návod jak nastavit. Potom na dvouhmotě u tohoto motoru je těch děr kam se dá zastrčit aretace vic je třeba dávat pozor a ověřit horní úvrať. Dále zkontrolovat snímače na vačce a na klice /takové to kolečko /. Potom vyměnit unašeč na výfukové vačce co pohání vyskotlaké čerpadlo.Při tomhe nájezdu 340 tis pokud je vše původní tak bude v hájí právě tohle čerpadlo a unašeč a taky vstřiky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cesta Odesláno 7. srpen 2019 Autor Sdílet Odesláno 7. srpen 2019 For PSA Díky za tyto info a dotaz zda nemáš nějaký odkaz na ten návod na nastavení? Mylím si že rozvody byly dány dobře, protože se motorem netočilo před výměnou řemenu, kladek a pumpy chlazení, nejdříve se totiž udělala spojka a až potom rozvody a aretace se téměř nemusela hledat. Našel se vrch na vačce a jen malinko pak na setrváku. Nebyla spojka a rozvody rozhozeny zároveň. Díky Cesta For HonzaC2 rozvody kupovány v Granex.cz ne v Kelly a vše alespoň zabaleno v krabici INA a LUK. Všechny díly označeny těmito výrobci, tak snad to tak i bylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.