Jump to content
Cesta

Po výměně spojky problém

Recommended Posts

Prosím o nějakou fundovanou informaci od místních odborníků na naše busy. Vlastním P807  2,0Hdi typ motoru RHK (88 kW) a protože mi začala prokluzovat spojka (na tacho 340 000 km) tak jsem ji vyměnil včetně douhmoty. Když byla vymontovaná stará dvouhmota, tak se vnitřek dal volně rukou pootočit asi o 20-30 stupňů. Vzhledem k najetým kilometrům se udělala i rozvodová sada. A teď ty dotazy kolem. Spojka funguje bez problémů, ale co se týká chodu motoru není to ono proti nastavení před výměnou. Rozvody se pro jistotu překontrolovali ještě jednou, ale byly v pořádku. Při jejich montáži byla aretována jak vačka, tak i věnec setrvačníku. Po výměně spojky není nutno dát diagnostiku k tomu, aby se motor znovu nastavil podle nové spojky? Přemýšlím tak, že když stará dvouhmota měla to úhlové posunutí, tak se podle čidel motor nastavoval tak, aby běžel v pořádku a po opravě kdy se vše vrátí "do téměř původního stavu" se sám do základního módu nenastaví a proto to není ono. Děkuji za informace a pokud by Vás kolem uvedeného problému napadlo ještě něco jiného, nebojte se to sem připsat. Pokud se někde zde na uvedený problém už uváděla odpověď, tak se všem omlouvám, nějak se mi nepovedlo ji najít. (asi jsem si dal málo práce ji najít). Díky Cesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepíšeš aký vlastne máš problém s motorom. Zotrvačnk spojky resp. jeho vôľa nemôže mať vplyv na čidlá motora. Je to čisto mechanická vec mimo motora, môže mať vplyv na vibrácie, ale časovanie motora ako také nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Před opravou motor jel bez problémů, šel do otáček, byl bez vibrací, teď je to tak, že se hůře sbírá, v rozmezí 1900-1950 otáček se zadrhne, nechce jít do otáček a má v tomto úzkém rozpětí divné vibrace a zvuk. Po překonání této hranice jde jakž takž normálně, ale oproti stavu před opravou to není ono. To rozmezí na nízkém převodovém stupni není tak patrné, protože se překonává rychle, ale od 3 nahoru je to dost poznat. Sfám jezdím tak, že kolem této hranice otáček mám motor při přeřazení na vyšší rychlost a proto je to pro mne dost nezvyklé a poznatelné. Ještě připojím, že v 09/2018 jsem měnil EGR, který měl vychozené místo na táhle ovládání a projevoval se podobně, akorát v jiných otáčkách. Lépe to asi nepopíšu. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koupil jsem Luk jak spojkovou sadu tak setrvák a to podle OEM kodu který jsem získal od Peugeotu Olomouc Teď to u sebe nemám ale bylo to myslím číslo 0532X7. Cesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po vymene rozvodu se vzdycky motor chova jinak - stary remen je vytahany a casovani je trochu jine nez s novym remenem. Rozvody jsem delal vloni a take jsem si vsiml jineho zvuku - zdal se mi takovy syrovejsi, ostrejsi. Za par tydnu si to bud sedlo, nebo jsem si zvykl ;-). Ale ze by motor sel nejak vyrazne hur nez pred vymenou rozvodu jsem nezaznamenal.

Setrvacnik s tim nema podle mne nic spolecneho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, motor RHK  má snímače všechny  na straně rozvodů, tedy nemůže dojít k rozhození synchronizace vačka

klikový hřídel nějakým posunutím setrvačníku.Ale jsou tu možnosti posunutí  při montáži nového 

rozvodového řemene, přimo na rozvodovém kole na klice, kde má  kolečko  na klínku vůli - je na to návod jak nastavit.

Potom  na dvouhmotě u tohoto motoru je těch děr kam se dá zastrčit aretace  vic je třeba dávat pozor a ověřit horní  úvrať.

Dále zkontrolovat  snímače na  vačce a na klice /takové to kolečko /.

Potom  vyměnit unašeč na výfukové vačce co pohání vyskotlaké čerpadlo.Při tomhe nájezdu 340 tis  pokud je vše původní tak bude v hájí

právě tohle čerpadlo a unašeč a taky vstřiky.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

For PSA

Díky za tyto info a dotaz zda nemáš nějaký odkaz na ten návod na nastavení? Mylím si že rozvody byly dány dobře, protože se motorem netočilo před výměnou řemenu, kladek a pumpy chlazení, nejdříve se totiž udělala spojka a až potom rozvody a aretace se téměř nemusela hledat. Našel se vrch na vačce a jen malinko pak na setrváku. Nebyla spojka a rozvody rozhozeny zároveň. Díky Cesta

For HonzaC2

rozvody kupovány v Granex.cz ne v Kelly a vše alespoň zabaleno v krabici INA a LUK. Všechny díly označeny těmito výrobci, tak snad to tak i bylo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...