Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

plastovy kryt pod naraznik 7013 EF (308 T7) - pozor na neoriginalne verzie


slimboy

Recommended Posts

Ahojte. Nemate niekto skusenost s kompatibilitou neoriginalnych plastovych krytov pod naraznik na P308 T7?

Chcel som vymenit moj rozbity plastovy kryt pod naraznikom za novy a objednal tento (vyrobca LKQ). Ale ked som ho siel namontovat, tak som zistil, ze namiesto dvoch montaznych bodov na samorezky vpredu na rohoch su velke diery s priemerom cca 30 mm a teda niet to v tych miestach ako uchytit. Ani na dalsich miestach nie su tie montazne body zosilnene pre samozrezky tak ako na originale, ale tam by sa to aspon dalo uchytit. Kedze sa mi to nepozdavalo (ten neoriginal kryt je aj asi trikrat tazsi ako original a teda by nedrzal s tymi zvysnymi skrutkami dostatocne pevne), tak som hladal aj v inych e-shopoch a napr. aj autorozvody.cz ponuka nahradny kryt pre 308 T7 od vyrobcu Klokkerholm, ale tiez s dierami, a teda nekompatibilny s mojou 308 T7, aj ked v zalozke "OE cisla" uvadzaju "7013 EF".

Nemate s tymto niekto uz skusenost? Podla ServiceBoxu (screenshot dole) su pre vsetky 308 T7 len dve verzie tohto krytu a vyhladal som si aj verziu 7013 EG a ani ta nema tie diery.

Nasiel som este nahradny kryt aj od vyrobcu BLIC a ten je podla fotky urobeny tak ako ma byt (bez dier) a pri nom na stranke tiez uvadzaju, ze je to nahrada za 7013 EF. Len si nie som isty ci je to realna produktova fotka a velmi sa mi uz nechce robit dalsi pokus s objednavanim macky vo vreci. Nekupovali ste prosim niekto ten BLIC, ze ci naozaj ma montazne body namiesto dier?

P.S. Pripajam aj fotku rozdielov tych montaznych bodov - cervenou oznacene montazne body na original kryte, modrou na neoriginal.

kryt_P308.jpg

kryt_P308_servicebox.jpg

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Keby nahodou niekto potreboval tento diel (7013 EF - DEFLEKTOR VZDUCHU POD MOTOREM), tak original za vybornu cenu tu:

https://www.myparto.com/en/body-parts/underbody-protection/ORIGINAL-Peugeot-Unterfahrschutz-Unterbodenschutz-308-SW-7013-EF_PE413T613W


A maju aj druhu cast podmotoroveho krytu  (7013 EC - ZVUK IZOL POD MOTOREM A PŘEVOD) za dobru cenu:

https://www.myparto.com/en/body-parts/underbody-protection/ORIGINAL-Peugeot-Unterfahrschutz-Unterbodenschutz-3008-308-5008-Partner-7013-EC_PE732R613B


Dolezite upozornenie ak by niekto objednaval: Kontaktne cislo Nemci z udajov pre dorucenie mazu kvoli ochrane osobnych udajov,  takze ked dostanete notifikaciu o expedovani s cislom zasielky, tak si urcite zavolajte do DHL CR resp. DHL SR (doprava tovaru je cez DHL) a overte si, ci maju k vasej zasielke evidovane vase TC. Ak nie, tak ho dajte doplnit, aby vas kurier vedel kontaktovat pred dorucenim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie, skrutky su samostatna polozka. A zavisi od toho ktore skrutky potrebujes, lebo ten kryt pod naraznikom 7013 EF sa prekryva aj s krytom pod motorom 7013 EC. Cize tie kryty su uchytene aj spolu navzajom niektorymi skrutkami. Ale predpokladam, ze Ti chybaju tie predne skrutky ktorymi sa uchytava kryt 7013 EF po obvode spodnej hrany naraznika. To su skrutky 6925 N0https://www.myparto.com/en/body-parts/mounting-material-fixing-material/20x-ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Schraube-Torx-Blechschraube-4-5x20-6925-N0_PP017Y782W

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 9. 2019 at 13:35, slimboy napsal:

A maju aj druhu cast podmotoroveho krytu  (7013 EC - ZVUK IZOL POD MOTOREM A PŘEVOD) za dobru cenu:

https://www.myparto.com/en/body-parts/underbody-protection/ORIGINAL-Peugeot-Unterfahrschutz-Unterbodenschutz-3008-308-5008-Partner-7013-EC_PE732R613B

Pozrel som si túto časť kedže ma to može tiež čakať a pravdepodobne je na tej stránke k tomu nesprávny obrázok alebo to nie je správny diel. Je to akoby skrátená verzia toho krytu lebo podľa SB aj podľa vlastného zistenia je reálne dlhší, obrázok zodpovedá:

https://www.myparto.com/en/body-parts/underbody-protection/ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Unterfahrschutz-Unterbodenschutz-C4-308-8108-ER_PE393A613L

čo je už ale iný typ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Serviceboxe je sice schematicky vyobrazeny ten dlhsi, ale moje auto ma realne namontovany tento kratky kryt co som linkoval. A aj typove oznacenie 7013 EC a aj popisok KRÁTKÝ v Serviceboxe sedi pre ten kryt co som dal odkaz ja. Typ 8108 ER co si linkol Ty podla vsetkeho pasovat nebude (resp. pasovat bude, ale tu zadnu predlzenu cast nebudes mat o co uchytit).

Ked si pozries na tej stranke myparto kompatibilitu s vozidlami nizsie v zalozke "FITTING VEHICLES", tak ten dlhsi 8108 ER sedi co sa tyka modelu 308 len na starsie 66 kW / 90 PS verzie motora, na nase novsie 68 kW / 92 PS verzie nie:

PEUGEOT    308 (4A_, 4C_)    1.6 HDi    90 PS    1560 ccm    09.2007 - heute    3003 AGZ
PEUGEOT    308 (4A_, 4C_)    1.6 HDi    109 PS    1560 ccm    09.2007 - heute    3003 AGE
PEUGEOT    308 CC (4B_)    1.6 HDi    111 PS    1560 ccm    02.2009 - 05.2012    
PEUGEOT    308 SW (4E_, 4H_)    1.6 HDi    90 PS    1560 ccm    09.2007 - heute    3003 AIH 3003 AIG
PEUGEOT    308 SW (4E_, 4H_)    1.6 HDi    109 PS    1560 ccm    09.2007 - heute    3003 AHK 3003 AID

Verzia 7013 EC je univerzalna a sedi podla "FITTING VEHICLES" snad na vsetky benzinove aj dieslove verzie (ale tych verzii je velmi vela, takze tie sem kopirovat nejdem). A inak to predlzenie ani nedava velmi zmysel, lebo aj tento kratsi kryt je na tej zadnej casti uchyteny uz na pomocnom rame a teda dlhsi uz viac co sa tyka protihlukovej ochrany ani ochrany motoroveho priestoru ponuknut nemoze, kedze za pomocnym ramom uz nie je nic, len podlaha.

Bol si pod autom a mas tam realne ten dlhsi? Lebo sa mi to fakt nezda, ze by sa Servicebox mylil. Hlavne ked mame rovnake auto a u mna to sedi.

7013EC.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naozaj aj pre môj VIN to mám v SB rovnaké a napriek tomu mám ten kryt dlhý ako na obrázku (hoci najskor je tam LARGE a potom KRÁTKY). Niekoľkokrát som ho mal dole pri výmene oleja - ak niekto neverí asi o týždeň idem znovu meniť tak môzem odfotiť. Tá zadná časť už nie je pod motorom, ale ďaleko v zadnej polovici auta, tiež som sa čudoval načo je to také dlhé, dlhšie trvá kým to zhodíš - drží to asi na 11 bodoch a horšie sa s tým manipuluje. Je to zaujímavý poznatok, ja mám auto z r. 2011, vyrobené asi krátko po fl. tak možno neskôr už dávali krátke kryty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preco by som Ti neveril. :) Len je prekvapujuce, ze tam podla VIN mas mat 7013 EC a realne tam mas 8108 ER. Ked budes najblizsie pod autom a zhodis kryt, tak odfot tie dva extra montazne body co su uplne vzadu. Celkom ma zaujima ako su riesene - mozem potom pozriet aj ja ci ich mam. V kazdom pripade mozes kupit aj ten kratsi ked nahodou budes menit, jediny rozdiel je prave to predlzenie a 2 uchyty naviac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, rozdiel su len 2 uchyty vzadu. Na obrazku som zvyraznil rozdiely medzi tymi krytmi.

Inak ja sa chystam na jar pri vymene oleja prelisovat vypustak na olejovej vani smerom von a pri tej prilezitosti asi aj vyrezem dieru v tom kryte a spravim tam plechove "dvierka", aby nebolo treba ten kryt vzdy pri vymene oleja demontovat.

7013EC-8108ER-rozdiel.png

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak pre niekoho mozno zaujimavy postreh (pre mna urcite): Zhruba pol roka som teraz jazdil bez toho spodneho krytu pod motorom (7013 EC) a len pred nejakymi dvomi tyzdnami som ho nahodil spolu s tym novym deflektorom (7013 EF). No a odkedy je cely motorovy priestor uzavrety, tak sa vnutorna hlucnost vo vozidle zvysila (motor citelne viac pocut v kabine). Vonkajsia hlucnost sa naopak (podla ocakavania) znizila. Cize ked si odmyslime ochranu motoroveho priestoru od bordelu zospodu (zmysel to ma hlavne v zime v snehovej brecke a soli), tak ten kryt sluzi susedom ked im parkujete pod oknami a nie vam. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som sa na to pozrel a 4 uchýty v zadnej časti môjho krytu sú na matky, ktoré sa šróbujú na trčiaci závit - je to na to obrázku zo SB č. 71, 72. Je to akoby opačne voči tým trom v prednej časti - matka v "klietke" uchytená na plechovej lište pod chladičom 73 + skrutka 70. Inak aj ja som po prečítaní rôznych príspevkov na túto tému prelisoval ten výpušťák.

uchyt.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozriem niekedy ked budem pod autom, ci mam aj ja tie dalsie 2 montazne otvory na osadenie skrutky 71 v nosnikoch, alebo u mna uz nie su.

A zo zvedavosti - cim si prelisoval ten vypustak? Hladam inspiraciu. Zatial som si zohnal zavitovu tyc M10x1.25, ale ak by bolo nejake elegantnejsie riesenie...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Použil som hokejový puk, do ktorého som vykružovákom spravil cca do 2/3 hĺbky otvor a vyrezal. Zo spodu pod skrutkou som to pre istotu podložil pásovinou a s ložiskom to išlo úplne ľahko.

 

Priemer tej diery som ale spravil príliš veľký asi 60 mm, asi by stačil aj menší 50 mm a puk sa už dosť pri tom stláčal tak som ho radšej zahodil. Ale zvyšok - skrutka M10x1,25x80, ložisko, podložka, pásovina môžem posunúť ak by bol záujem.

Upraveno uživatelem Tomas00
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vliezol som dnes vecer pod auto a mam aj ja tie dalsie 2 montazne otvory na skrutky c. 71, cize aj ja mozem pouzit ten predlzeny kryt. A pozeral som po podvozku, ze v com by mohol byt jeho prinos a vyhodou je, ze kryje aj zadnu cast pomocneho ramu + predny skrutny stabilizator. Takze ak nahodou niekedy budem musiet menit aj ten podmotorovy kryt, tak mozno kupim ten dlhsi. :)

Inak ten kryt pod naraznikom (7013 EF) uz zdrazili na 85 €, ja som objednaval za 46 €. Tak snad to este niekto stihol za tu super cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...