Jump to content
Rajny

Peugeot 306 1.8 16V motor se dusi a na LPG jede pěkně.

Recommended Posts

Ahoj, stále řeším problém s autem P306 1.8 16V. Když sešlapnu plynový pedál, tak se auto začne dusit a začne zpomalovat. Ne vždy ale téměř pořád. Když jedu na LPG, tak tento problém nemám. Lambda sonda nová, GO motoru hotové, nové svíčky, vstrikovače, vzduchový filtr i palivový filtr. Na diagnostice vypadá, že nastavení klapky je Ok. Krokový motorek taky nový.  Diagnostika mi kromě lambdy nic jiného nenašla. V peugeotu mi řekli, že to je špatnýma tlakama, ale po GO je to stejné možná i horší. Zapalovací lišta je taky Ok. Došli mi nápady čím by to mohlo být a na fóru jsem nenašel, že by někdo měl stejný problém. Neví prosím někdo co ještě zkusit ? A ještě tu mám fotku jednoho odpojeného čidla ale nevím jestli je to tak normálně. Žádný kabel co by tam měl být není tak nevím. 

Předem děkuji za rady. 

20190726_134113.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě jsem se zapomněl zeptat k čemu je ten jeden kablík co vede od konektoru k zapalovací liště a na konci je černá krabička ukostřená. Je to jenom kostra ? Jde to taky vidět na fotce. Je to totiž už nějak rozdrbané ta krabička. Tak jestli to taky nemůže být tím. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kosticka u civky je jen odrusovaci kondik, i bez toho to jezdi, tim to nebude

nove vstriky ktere ? benzinove nebo plynove ? co je tam za typ LPG systemu.

Hnede cidlo je pro ridici jednotku ventilatoru chladice, pokud je v aute pritomna klimatizace, jestli klimatizaci auto nema, pak saharu spina jen cidlo primo nasroubovane na chladici

kdyz zavres LPG na nadrzi a vyjedes vse z potrubi, odpojis aspon na pul hodky baterku pro vymazani adaptivnich hodnot benzinove jednotky, tak auto pak na benzin jede jak, zkousel jsi ? Vypada to totiz, ze ti spatne serizene LPG bud rozhazuje adaptaci benzinove ridici jednotky nebo pres vychozene LPG vstriky leze do sani plyn a prilis obohacuje smes mimo toleranci.

Edited by Ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měnil jsem benzínové vstrikovače. Tak zkusím ten plyn úplně uzavřít a projet to. Mohlo by to být těma vstřikama na LPG jsou už dost staré. Typ LPG ještě dopíšu zatím můžu říct jen, že se plyn dělal cca 12 let zpět.  Dík za radu vyzkouším. A mohlo by to teoreticky dělat i palivové čerpadlo ne, že by bylo třeba přidřené nebo tak něco?

Edited by Rajny

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, teoreticky by mohl byt nizky tlak paliva od pridreneho cerpadla, ale mam zkusenost, ze spis odejde z niceho nic najednou.

Ty lpg vstriky maji zivotnost 25-80tis km, dle typu, pak jsou na vyhozeni nebo na repas (dle typu), pak je treba udelat novou kalibraci systemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem zkusil vypnout ten plyn vyjel jsem co zůstalo v trubkach a odpojil jsem baterku přes noc, ale dělá to pořád to samé. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svíčky nové ngk 1 bodové obyčejné nejsou na LPG. Původně byli bosch originály ale dělá to to samé pořád.

Edited by Rajny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostal jsem tip, že by mohla být špatná mapa a že si mám nechat udělat chip ať mam novou  mapu.

Je možné že by to nasavalo někde špatný vzduch ? Ale zas kdyby jo tak by to dělalo i na plyn si myslím.

V zimě mi zůstal běžet motor až na 3 pokus ale zase jak kdy a občas si to drželo otáčky pri startu třeba na 2500 a po cca 15s spadlo na asi 700ot, občas se rozjížděl tak se to dusilo ale po asi 10 min jak to bylo zahřáté tak už ne ale zase když jsem zpomalil a chtěl podřadit tak mi to při neutralu zdechlo a to celkem často. Teď to mám spíš naopak starty v pohodě ale co chvilku se to dusí hlavně při prudkém šlápnutí na plyn. Nejhorší že když se to začne dusit tak nepomůže podřadit ani pomalejší šlápnutí na plyn ale spíš vyřadit vytočit otáčky třeba na 5000 a pak už to zase jede ale po chvilce třeba 2 min se to stane zase. Takže teď jezdím na LPG protože na ten benzín je to nebezpečné. 

Jinak měněno bylo dost věcí 

Krokový motorek 

Škrtící klapka (Ne nová ale na diagnostice byli naměřené hodnoty v normě)

Termostat 

Svíčky 

Vstřiky ( repasované z jiné 306ky stejný motor)

GO motoru před 2 týdny kvůli špatným tlakům

Filtry všechny vyměněne 

Už druhou lambdu jsem měnil

Už jsem do toho dal fakt nesmysl peněz cca 40 000,- mělo to 5 mechaniku včetně peugeot servisu a nikdo nic. Každý mi to dal že to je opravené ale je to pořád stejné. Už mi dochází nervy, trpělivost a hlavně peníze 🤣

Ale chci to už opravit jen z důvodu že mě fakt zajímá čím to bude.

Tady mám fotku diagnostiky před výměnou lambdy nicméně po výměně žádná změna.

 

 

20190717_154237.jpg

Edited by Rajny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ja na tomhle motoru jezdim jen bosch fr7dc+ ( na lpg davam odtrh 0,7mm), ty jsou osvedceny, ale ngk by mely byt taky ok.

Hmm, s mapou v benzinove ecu to souviset muze, ale ne v tom smyslu, ze by byla spatna a potrebovala chip, ale ze by spis mohla byt rozhozena tim provozem na lpg. Kdyz se odpoji baterka a nechaji se resetovat adaptivni hodnoty a pak se neprepina na lpg, jezdi se jen na benzin, dela to taky ? Jeste me napada MAP senzor v sani, je zespodu, za skrtici klapkou, vedle vyvodu podtlaku do posilovace brzd. Rady se tam usadi a zatuhnou olejove vypary z odvetrani kliky. Zkusil bych novej. Lpg system miva svuj vlastni MAP senzor, cili mohlo by se to projevovat jen na ten benzin. Netesnost to nebude, to by se projevovalo porad na obe paliva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na map senzor se připravuju o víkendu zatím zkusit jen prohlédnout jestli je zanesený případně očistit a vyzkoušet. Ale jak to nebude tím tak už fakt nevím. Pak už jenom zbývá snímac otáček kliky a vačky jinak mě fakt nic nenapadá. A ještě si nejsem jistý jestli je 100% těsný spoj ze svodu na vyfuk je to před lambdou ale nemyslím že by to mělo takový vliv. Hlavně jestli to je netěsné tak minimálně ale vyzkouším to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jak jsem uzavřel LPG a odpojil baterku tak jsem pak jel jenom na benzin a plyn jsem měl pořád uzavřený ale i přesto to dělalo. Zapalovaci lišta by to být prý taky neměla protože by to dělalo pořád ne jen občas. Po tom map senzoru asi zkusím vyměnit to palivové čerpadlo. Už musím zkusit i nepravděpodobné. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se díval na map senzor a byl čistý, ale pro jistotu jsem ho ještě umyl, každopádně problém přetrvává. Zkontroloval jsem znovu klapku je čistá, krokáč je funkční. Taky jsem zkusil prohodit čerpadlo z druhého auta a taky žádná změna, ale všimnul jsem si, že když jsem odpojil vysokotlakou hadici z čerpadla, tak mi z hadice vyteklo tak 0,4dc a celkem rychle, takže to vypadá, že bylo palivo v hadici natlakované a na druhém autě nevyteklo nic jen pár kapek což je normální. Takže si myslím, že by mohl být přicpaný palivový filtr i když mi ho před asi půl rokem měnili v servise. To samé jak svíčky, řekli mi že jsou tam 1 bodové a teď jsem si to překontroloval a byli tam 2 body. Tak jsem tam dal ty fr7dc+ ale taky žádná změna.  

 

Takže otázka je jestli by to zdechání a dušení motoru mohlo být ovlivněné palivovým filtrem ? A nebo zkusit vyměnit motorek volnoběhu ? Ale ten jsem dával rok zpátky nový a dneska jsem ho zkoušel a normálně se posouvá.

Pak už jen zbývá asi zapalovací rampa nebo přehrání mapy ŘJ nebo už mi došli asi moznosti.

 Jinak už se mi nerožíná kontrolka motoru, takže to bylo lambdou a na diag. Už to taky chybu lambdy nenašlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hafity dobrej postreh a napad. Lpg systemy se vetsinou teplotou chl.kapaliny neridi, resp. neberou si hodnotu z cidla, co je origo na motoru. Sleduji teplotu vyparniku svym cidlem a  dalsim svym cidlem i teplotu a tlak LPG na vystupu z nej. Takze je mozny, ze by mohlo byt origo cidlo teploty (zelena barva) chybne a projevovalo by se to jen na benzin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za rady. Výměna  pal.  filtru nepomohla. Zkusím teda vyměnit čidlo teploty a pak asi přehrát řídící jednotku a doufat, že to bude ok. I když kdyby bylo vadné čidlo  teploty, tak by mi to ukázala diagnostika ne ? Zap. rampu jsem vyloučil, protože by to dělalo i na plyn nejspíš. 

Ještě jsem slyšel, že se napojí na palivové hadice, před čerpadlo taková ta průhledná baňka a kontroluje se jestli se nedělají bublinky, že by se zavzdušnil palivový systém a tím by docházelo ke špatné směsi a ŘJ by byla z toho zmatená. Má to cenu zkoušet, nebo je to blbost?

Edited by Rajny

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 8 hodinami, Rajny napsal:

Zkusím teda vyměnit čidlo teploty

To čidlo napřed proměř, ať zbytečně neutrácíš za dobrý kus.... Jak se to čidlo měří je tady Xkrát popsáno.... Může to být totiž i v kabeláži k tomu čidlu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj!

Teda tolik naprosto zbytečných investic, to je mazec.

Předpokládám sekvenční systém LPG. Vyčti z diagnostiky ŘJ motoru korekce dávky paliva a to jak krátkodobé, tak dlouhodobé. Jsou to adaptační data ŘJ. Pokud je systém LPG špatně seřízen = výsledná dávka paliva požadovaná prostřednictvím ŘJ motoru na benzín je příliš odlišná od té na LPG, dojde provozem na LPG, jelikož se na něj jezdí více než na benzín, na který se pouze tak startuje k tomu, že ŘJ se zadaptuje na LPG a pak při benzínu to takto blbne. Samo by to zmizlo tak po měsíci až dvou výlučného jezdění na benzín, ale pak zase nepůjde dobře to LPG.

Jsem zastáncem nastavení LPG tak, aby na volnoběhu, při optimálním ohřátí motoru, střední teplotě vzduchu v sání a plynu LPG, byla výsledná korekce dávky paliva přibližně stejná jak na benzín tak na LPG. Od toho se pak odvíjí celá mapa korekcí dávky LPG nastavená v ŘJ systému LPG, kterou se má na venek upravit pohon na LPG tak jako by se jelo na benzín.

Setkávám se s tím, že kolikrát při těchto problémech jsou korekce na LPG v řádu několika desítek a na benzín se stabilizují na řádu jednotek. Tento rozdíl, pak ani ŘJ motoru nevyrovná bleskem, proto ty problémy s dušením, dále se startováním a pocukáváním. Kromě nahrané základní mapy v ŘJ motoru se postupně ukládají právě korekční data pro jednotlivé otáčky, zatížení a ta pak jsou všechna postižena chybným seřízením LPG, tedy v daný okamžik na LPG jsedete OK, ale na benzíán jsou pak veliké problémy.

Jak dlouho tam tedy jsou ty vstřiky na LPG (třeba Valtek 34 mají po 30tKm dost, někdy i dříve, záleží na filtraci a množství parafinu v tankovaném LPG) , jaky je tlak plynu jdoucí ke vstřikovačům (nastavuje se na reduktoru) a jaký je ve skutečnosti nastaven tlak v ŘJ LPG (spoluvytváří se podle toho mapa délky vstřiku LPG oproti délce vstřiku na benzín v ŘJ LPG). Jaký průměr mají trysky jimiž se LPG dávkuje a jak je vyhodnocuje diagnostika ŘJ LPG? V diagnostice ŘJ LPG se dá také bez problému zjistit teplota reduktoru, teplota plynu, tlak plynu, čímž se jednoduše vyloučí jejich závada, než měnit slepě čidla.

Ale začal bych tím, že vyčtete a dáte nám sem ty údaje o korekcích. Nastarujte, ohřejte auto třeba jízdou, přepněte na LPG aby auto šlo, pak z live dat vyčtěte hodnoty dlouhodobých a krátkodobých korekcí. Následně přepněte na benzín a po cca 30 vteřinách odečtěte hodnoty znovu.

Celkově mám dojem, že je to vše díky naprosto zanedbané údržbě LPG. Pokud je systém správně nastaven a vše je projevem přestárlé instalace, vstřikovačů, pak po jejich výměně nemusí být nezbytné znovu systém nastavovat. Nové vstřiky LPG jsou vždy nastaveny na správnou základní hodnotu dávky. Když sečtemě unavené LPG vstřikovače, unavené membrány v reduktoru tak, že tlak LPG v systému je kdovíjaký a fakt, že na to vše se zadaptovala ŘJ motoru, tak se není čemu divit, že když pak má chvilku jet na benzín, je z toho paf.

U tohoto případu očekává, že korekce na LPG bude někde v součtu +30% až +40%, přičemž na benzín pokud je motor v pořádku se budou a mají pohybovat v řádu jednotek +- 5%, takže po přepnutí na benzín se tam v krátkodobé korekci ukáže údaj klidně - 30%.

Svíčky NGK LASER Line (celá řada) jsou opravdu to nej pro provoz na LPG, jejich životnost a stálost je perfektní, přitom však fungují taktéž i dlouhodobě na benzín, v tom problém není.

GO motoru? Jaké byly ty tlaky? Máš protokol z měření kompresních tlaků, nebo to jenom dovodili v servisu právě z vysokých korekcí :)

 

Mára

Edited by Markusenka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

Protokol nemám jen mi řekli v peugeotu, že první válec ma 3bar druhý 4bar a zbylé 2 kolem 10bar. Jinak taky po go jsem ještě neměřil, ale udělám to a zkusím taky pak napsat i ty zbylé hodnoty. Zatím moc děkuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...