Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 306 1.8 16V motor se dusi a na LPG jede pěkně.


Rajny

Recommended Posts

  • O 2 týdny později...

Ahoj

Nové poznatky. Vymenil jsem lambdu ale na diagnostice to porad haze chyba lambdy. Jde maximalne na 500mv. Kdyz jsem jel s odpojenou lambdou tak auto jelo v pohode az na slabsi vykon ale to ja jasne. A ještě jsem zjistil ze tlakovy ventil paliva pri volnobehu nebo brdzdeni motorem dava jen 2,15bar. Ventil budu menit ale muze to mit vliv i na tu lambdu?  Predem dekuji za odpoved a hezky den vsem.

Upraveno uživatelem Rajny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jakou má ten 1,8 16V ŘJ, ale u starších systémů se odpojily oba póly baterky a spojily se mezi sebou na pár vteřin.... Je to tady na fóru někde popsané.... Třeba u Focusu stačí na nějakou dobu odpojit baterku.... Potom při prvním nastartování se musí počkat, až se motor na volnoběh zahřeje na provozní teplotu, nejlépe do větráku.... Pak teprve se má manipulovat s plynovým pedálem a začít jezdit v různých režimech.... Takhle nějak bych to zkusil (s vypnutým LPG) udělat, kdyby to bylo moje auto.... A jezdil chvíli na benzín....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau 

Chci se zeptat jestli špatné vstřiky mohou mít vliv na lambdu. Nebo může mít něco vliv na lambdu že chodí max 600mV. Nebo třeba přehrát řj. Zkoušel jsem spojit + a - pak nastartovat a nechat na volnoběh až do sahary ale nepomohlo. Lambda je nová bosch. Měla by chodit až na cca 800mV. Pořád se auto dusí a chcípa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se napeti lambdy drzi spis v nizkych hodnotach, tak je smes chuda, to muze byt pricpanymi nebo zarezlymy vstriky. To napeti je zmereny cim? Obyc digi multimetr totiz vetsinou neni dostatecne rychly, aby ukazal oscilovani napeti lambdy a ukazuje spis prumerne hodnoty. Skutecny prubeh by se musel zmerit osciloskopem nebo alespon pres diag kabel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Rajny napsal:

Čau 

Chci se zeptat jestli špatné vstřiky mohou mít vliv na lambdu. Nebo může mít něco vliv na lambdu že chodí max 600mV. Nebo třeba přehrát řj. Zkoušel jsem spojit + a - pak nastartovat a nechat na volnoběh až do sahary ale nepomohlo. Lambda je nová bosch. Měla by chodit až na cca 800mV. Pořád se auto dusí a chcípa.

Rozhodne, ze maju, bude to najpravdepodobnejsie. Uz som to tu niekde pisal. To iste som mal aj na nubire. Zbytocne nevyhadzuj peniaze. Chod rovno po vstrekoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Hodnoty jsem měřil přes diagnostiku. Určitě to může být těmi vstřikovači ? Když je lambda odpojená tak to jede normálně, ale žere to nehorázně moc. Mechanik mi taky říkal, že si myslí že to budou vstřiky. Tak zkusím teda asi vyměnit a když nepomůže tak se ho budu muset bohužel  už zbavit. Jenom to stojí moc peněz a nic z toho 😕

Upraveno uživatelem Rajny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zdravím,

prosím mám otázku. Kdyby byli špatné vstřiky, tak by se projevovali i při odpojení lambda sondy?

V jakém pořadí by jste postupovali při opravách. ( pořád se ukazuje chybu lambda, ale ta je nová bosch 1700,-)

1.První možnost špatné plyn. vstřikovače, že by netěsnili? (při zavření plynu a vyjetí zbytku z trubek auto na benzí i tak zdechalo a dusilo se.)

2. Špatná zap. rampa? (Na plyn to ale jede v pořádku a svíčky jsou nové origo co tam patří.)

3. Přehrát řídicí jednotku? (Zkoušel jsem restart, ale nepomohlo)

4. Čidlo teploty ? (Teplota alespoň podle budíku je v pohodě i malý a velký okruh se přepíná jak má, ale zatím jsem ho neměřil)

5. Špatné vstřikovače? ( měněny před cca půl rokem, ale za již použité údajně byli používané chvilku. A rozdíl před a po výměně jsem nezaznamenal, auto se chovalo stále stejně)

6. Špatná kabeláž lambda sondy ? (Mohla by porušena kabeláž od řj ke konektoru lambdy ovlivnit hodnoty lambdy?)

7. Je možná drobná netěsnost výfuku za svodama ve spoji, ale že by to mělo až takový vliv ?

Nic víc co by s tím šlo dělat mě nenapadá.

Shrnutí problémů p306 1.8 16v

Když je lambda ZAPOJENA, tak se auto dusí ne pořád ( jedu cca 10km stane se to 1-3 za cestu, většinou vyřadím a šlapnu pár krát na plyn než motor nezačne točit a pak zase normálně zařadím a zase to pár km jede v pohodě. Po čase jízdy se rozsvítí kontrolka motoru, na dia. ukazuje jen lambdu, která je nová. Hodnoty ukazuje max 600 ale mělo by až cca 800. 

Když je lambda ODPOJENA, tak se mi ještě nestalo, že by se auto dusilo. 

Předem děkuji za váš názor.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, Rajny napsal:

( pořád se ukazuje chybu lambda, ale ta je nová bosch 1700,-)

Může to být samotné čidlo, nebo problém v kabeláži k tomu čidlu.... Tohle by chtělo PARALELNÍ diagnostiku, neboli vícekanálový osciloskop (laicky řečeno)….

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a vyzkoušet ŘJ z jiného auta (bez LPG), znalci by mohli říct, jestli by pasovala třeba ze 406(samozřejmě odpojený imo)

Jinak bych to viděl stejně jako Hafity - tedy problém v kabeláži a souhlasím s paralelní diag

Pak mě napadá, jestli bosh nevyrobil zmetek (čili ,že i ta nová lambda je špatná)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...