Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

kouřivost


Cajek

Recommended Posts

Zdravím. Takže už nás to také potkalo. Cestou z dovolené 400 km před domovem auto začalo ztrácet tah a cca 100 km před barákem mi to napsalo chyba systému čištění splodin, nebo něco obdobného, plus kontrolka motoru. Předpokládám, že FAP. Motor 2.0 HDI, 126 HP, r.v. 2005. Nucenou regeneraci pouze na origo dia? Kolik to tak vyjde? Zkoušel jsem na dálnici v Rakousku samozřejmě to vytočit na 4ku a cca 30 km sem jel někde mezi 3-4000 ot. Nicméně efekt pouze krátkodobí. Je ještě nějaký způsob jak to vyčistit krom návštěvy servisu a cca 10 000 za specializovanou firmu? Auto sem koupil ženě před 3 měsíci a nechce se mi zrovna investovat 50 do filtru, když auto stálo to samé. Díky moc. Kdyby někdo věděl nebo uměl z čb, rád se sejdu a pokecáme 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, mmartinkovic napsal:

Posledných 15rokov zhavia autá len v zime

To právě ne , u novších aut (od éry HDI) pomáhá žhavení ohřát spalovací prostor (cca do 60°C teploty motoru - i v létě ;)) kvůli snížení emisí , takže ofiko je závada na žhavení důvod , proč auto neprojde emisní kontrolou ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...

P 308SW 1,6HDi 66kW (tudíž ještě bez DPF), najeto 70.000km (1.majitel), žádné hlášení chyby, kouř viditelný žádný. Jezdím eko, takže řadím dolů až tak při 1.200 ot. a většinou trasy město do 15km. Občas max. otáčky do 3.000. Spíš jen do 2.500 a málo často. Občas trasa 80km a pak dovolený, ale vše jezdím tak kolem 1.500ot. Je možné, že by mohl při takto malém nájezdu být zanešený EGR?

Na SME jsem neprošel na kouřivost. Naměřeno 2,088 a má být 1,8. Rozpětí 0,25 a měl jsem 0,98. Byla tam manželka. Předtím s tím autem jela 80km a občas to i vytočila, ale na emisích čekala hodinu a vypnula motor.

Co pomůže na zdolání emisí? Dal jsem do nádrže STP Aditivum pro snížení emisí - nafta 400ml. Půjdu na výměnu všech filtrů a oleje. Stejně potřebuji a chci auto protáhnout po dálnici. Tankuji u Globusu nebo ONO a vždy aditivovanou. Svoje aditiva žádná nepoužívám. Asi začnu s VIFem.

Upraveno uživatelem Martinsip
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme ten samej motor jen v krátké verzi. Poslední emise (Při 130tis km) taky s odřenýma ušima, ale jen kvůli rozptylu. První 3 měření OK, při čtvrtém si to fouklo a bylo to jen tak tak.
Na DIAG byla přechodná závada EGR. Před STK jsem to sice protáhnul, ale evidentně málo, když to při tom 4. měření zase fouklo. Když se s tím jezdí na spotřebu, tak to za ty dva roky slušně zanese. Takže je opravdu potřeba to nechat zahřát, a pak několik km pořádně provětrat, aby to všechno vylítalo ven. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hehe, bude to přicpaný. Je možné, že já mám kouřivost dle motoru 1,14? Nějak málo. Jinak i já točím ten můj můj starý diesel ke 3000 ot/min, na dvojku a trojku i 3500 :D

 

A emise sem prošel v pohodě.

 

\krtek a jak myslíš, že tomu ten technik při měření pomáhá? Rychlost šlapání na pedál? Nic jiného mně asi nenapadá .. :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...