Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Převodovka Eat 8


Vlada_dv

Recommended Posts

  • O 1 měsíc později...

Mate nekdo letosni 5008 2.0 HDI EAT8? Me to placheni docela stve, v servisu se tvarej, ze mluvim arabsky, pojem plachteni neznaj. Cumel do kompu a jediny co vykoukal, tak premostovani menice kdyz je zima a tomu stejne nerozumnel.  Ja si fakt pripadam jak v trabantoj s volnobezkou, temer do kazdy zatacky nebo krizovatky prijizdim na volnobeh, pokud nezacnu brzdit nebo nezaradim padlem, tak motorem auto nebrzdi. Dela to v normalnim rezimu a v eco. Ve sportu se chova tak, jak bych si pral, ale zase to strasne toci a na to se neda jezdit po meste.

V navodu pisou, ze to tak ma byt, ale ono se tak nechova vzdy. Na stejnym miste jednou motorem brzdim a jindy ne. A od nakupu se pomer preklopil, predtim to vetsinou brzdilo motorem, ted to vetsinou nebrzdi.

U travelera se stejnym motorem to motorem brzdi.

Tak by me zajimalo, jak se to chova u nekoho jinyho ve stejnym aute.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Nemám, tak nemůžu soudit.  Jednou jsem ale četl nějaký test 308 s EAT 8, plachtění si hrozně pochvalovali.. akorát tam bylo zjištění, že  n i k d o  předem neví jestli auto bude plachtit nebo ne, takže některé to uměly a některé ne. Nikdo nedokázal vysvětlit 🤣 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak tahle se chova, nikdy nevim co mam cekat. Jen si to nedokazu predstavit v zime, kdy prijedu do zatacky s volnobehem a v zatacce pridam plyn a nejdriv prodleva a pak kola prohrabnou. At to klidne plachti v eco, ale normalu bych rad brzdil motorem.

Takhle mozna vyrazujou do zatacek a krizovatek stary dedci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se obávám, že tohle je vlastnost toho automatu.. takhle se normálně chová... ať jedu jakýmkoliv autem od nás z práce s EAT8 , tak to nijak extra motorem nebrzdí, když sundám nohu z plynu.. Dělají to všechny auta.. ať je to  Peugeot, Citroen, Opel nebo DS..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice 508, ale pokud nemám Eco režim, tak to nikdy neplachtí (samozřejmě v zimě plachtí než se trochu ohřeje převodový olej). Brzdění motorem je jiná věc. To bych řekl že je to dáno tím, že si automat moc nepodřazuje při jízdě bez plynu. Někdy se mi zdá také že plachtí, ale když mrknu na otáčkoměr, tak vidím že není na volnoběžných otáčkách, takže je vše OK. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Verýsek No jen mi je divny, ze to nedela vzdy. Nekdy plachti a nekdy ne a pritom jedu stejnym mistem, stejnou rychlosti. Nekde se pise, ze plachti jen na eko, me i na normal. Kolega ma travelera a jemu pry neplachti, JanysR taky pise, ze neplachti a HonzaZ taky neplachti. Ja sundam nohu z plynu a otacky mam na volnobehu.

Upraveno uživatelem doctortom508
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, Agrafik napsal:

Jestli to nebude tím, že mu vice šlapeš na krk a nemá čas plachtit. Zkus jezdit více na klobouka, třeba začne.

Jezdím i klobouka samozřejmě 😉 Ne vždy je možné jet svižně a taky ne vždy je nálada 🙂 Prostě neplachtí nikdy, tak jak píše @HonzaZA když chci brzdit motorem z kopce, pádlem podřadím a nikdy nepřeřadí výš ale drží. Takže se to chová přesně jak chci. Nevím, možná je to v 508 naladění jiné než u 5008? Jak to že se nám to s Honzou chová stejně a u vašich 5008 je to jinak... 🤔 A to mám benzín a Honza naftu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skopirujem z ineho fora, mozno pomoze.

Jazda s plachtením je aktivovaná, keď:
- je zaradená poloha "D"
- je plynový pedál uvoľnený pomaly
- je aktivovaný režim „ECO“ alebo "NORMAL"
- je rýchlosť vozidla medzi 15 a 160 km/h
- je bočná akcelerácia menšia než 5 m/s² nad 30 km/h
- je teplota motorového oleja medzi 20 a 120°C
- je prevodový stupeň zaradený automatickou prevodovkou medzi "dvojkou" a "osmičkou"
- je vozidlo na svahu so sklonom medzi -8 a 5%
- nie je aktivovaný tempomat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak @slimboy bude mit asi pravdu. Rano jsem zkousel asi na 3km a vypada to, ze je fakt rozdil jestli pustim plyn rychle a auto brzdi motorem nebo pomalu a pak plachti. Budu to sledovat.

Jen bych takovou informaci cekal od predejce nebo servisu a ne ze na me cumej jak telata a vyraz plachteni nikdy neslyseli. Prijimaci technik me dokonce k plachteni rekl, ze mu obcas zadek auta na nerovnosti taky uskoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...