Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Převodovka Eat 8


Vlada_dv

Recommended Posts

Hm, práve to plachtenie v zime na voľnobeh mi to robí. Čiže po pustení plynu auto nebrzdí motorom (spotreba 0) ale motor odpojí a ten si ide na voľnobeh aby sa zohrieval. Celkovo sa to správa ako na neutráli pri mechanickej prevodovke. V lete alebo pri teplom motore som nepozoroval žiadne plachtenie za žiadnych okolností, po pustení plynu auto vždy brzdí motorom, teda spotreba je nula, ale motor nie je odpojený. Možno tu len vznikol problém s názvoslovím, čo to plachtenie vlastne je. Je pri ňom ODPOJENÝ a VYPNUTÝ motor? Alebo je PRIPOJENÝ a VYPNUTÝ motor (brzdenie motorom)? Alebo je ODPOJENÝ a ZAPNUTÝ motor na voľnobeh "plachtenie v zime"?

Upraveno uživatelem AnotherOne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná není plachtění jako plachtění, každopádně u mě je to v zimě do ohřátí motoru jakoby s vymáčknutí spojkou a volnoběžné otáčky. Jindy jsem tento jev nezaznamenal a možná je to tím, že nemám volič jízdních režimů...

Edit: AnotherOne byl rychlejší a popsal to jako já 🙂

Upraveno uživatelem jardas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z internetu: Samočinnou osmistupňovou převodovku EAT8 vyvinul koncern PSA společně s japonskou firmou Aisin. Nejdříve byla osazena v modelu 308 GT BlueHDi (180 k),později i 3008 a 5008. Peugeot udává, že nová převodovka má spotřebu nižší zhruba o sedm procent. Kromě úspory dvou kilogramů nabízí režim tzv.plachtění, kdy při vhodných podmínkách sama vyřadí na neutrál. Děje se tak v rychlostech 20 až 130 km/h, ale výhradně při aktivaci Eco.

Možná se ještě zeptat nějakého PSA "odporníka", až bude @ChouLu @jarokare na školení, jak to s tímhle vlastně je :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Eko rezim nepouzivam a dost cast, kdyz sundam nohu z plynu, tak otacky spadnou na volnobeh a pak to pri pridani to ma diru. Pekne me to *neumím psát slušně*.

Ted jsem to pozoroval a atmjedu ve meste nebo mimo, do kopce nebo z kopce, takmsundam nohu z plynu a plachtim. Zkusim, zda to dela i na sport

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že nad tím moc laboruješ :myslim Je to zkrátka automat a není dokonalý. Ten se prostě jako tebou řízený manuál chovat nebude :nevim Ta řídící elektronika pracuje se spoustou informací a jede podle nějaké mapy. Jsou tam nějaké tolerance, kdy to může ve zdánlivě shodných situacích reagovat trochu odlišně apod. Jestli máš možnost, zkus se projet něčím jiným s EAT8, aby sis to chování porovnal a uvidíš. Abys zbytečně neřešil něco, co je vlastnost. Automat je o tom sednout a neřešit, i za cenu, že se převodovka občas zachová ne úplně logicky :myslim  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V traveleru se to chova jinak, nevyrazuje. U me v cca 30-40% vyradi. Ze automat neni dokonly chapu a lecos mu odpustim, ale toto mi prijde divny. Ve meste jedes z kopecka, brzdil bys motorem, ale me se auto na neutral rozjizdi a musim brzdit. Pak sundam nekde nohu z plynu do zatacky a na vyjezdu chci zrychlit a zase je tam neutral. 

Jinym to asi nedela a sam jsi psal, ze plachti v rezimu eko, ktery nepouzivam.

Upraveno uživatelem doctortom508
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem --ale u EAT 6 -- úplně stejný problém, i v manuálním modu při jízdě z kopce převodovka vyřadila a 6 kilometrů cestou z chaty jsem musel brzdit provozní brzdou :grr, po prohlídce v servisu všechno OK, takže ještě jeden servis , taky prý OK,  tak jsem se s autem rozloučil--nebyli jsme si asi souzeni :myslim, jinak jsem si automat pochvaloval :), ale to plachtění NEE

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

@doctortom508Nevím teď jaký máš motor ale já u 508 1.6 ještě plachtění nezažil. Prý to dělá v režimu Eco ale to jsem ještě ani nezkoušel, protože tento režim mě vůbec nezajímá. Z kopce běžně brzdím motorem a pokud je kvalt vyšší než bych chtěl, pádlem podřadím a auto kvalt drží. Nepřeřadí výš. Prostě ideál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam dvoulitr, eko rezim nepouzivam, jednou jsem ho jen zkusil. Me to proste plachti casteji nez mam predstavu, ve meste temer po rovine, mimo mesto. Jen se mi nepodarilo najit nejaky pravidlo, na stejnym miste se to chova ruzne, jednou plachti jednou brzdi motorem. Na palubce stale sviti zarazena rychlost, ale auto jede dle otackomeru na neutral. Drive jsem kolikrat chtel z kopce manualne podradit, ale padlem jsem jen zaradil tu rychlost, ktera svitila na budikach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsi ji naučil plachtit, tak plachtí. :D Podle okamžité spotřeby je fakt na volnoběhu? Např. stará AM6 mi dost často brzdí motorem na volnoběžných otáčkách,ale okamžitá spotřeba je 0 a je cítit, že lehoučce brzdí.

Sport režim nemáš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Aha tak to netuším, chová se mi to naprosto jinak. Spíš jsem jednou uvažoval proč mi to nikdy neplatí, pak jsem četl manuál a tam je uvedeno že dle verzí plachtí v Eco. Šlo mi spíš o zajímavost, ne že plachtění potřebuji. Přijde mi to jako naprostá zbytečnost. Na neutrál jsem nejezdil nikdy ani u manuál převodovky. 

Přikládám screen návodu. 

Screenshot_20210801-145226_Drive.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, doctortom508 napsal:

Jak muze brzdit motorem na volnobezny otacky? Nevim, co byt muselo byt v 50km/h zarazeno, aby to brzdilo pri cca 900ot a ve 120km/h by tam byla jaka rychlost? Sport rezim mam, ale nepouzivam, dost toci vysoko.

Že by to bylo tím, že je tam měnič :D. Ve 120 to nee, ale v cca 40-70ti z kopce mi to dělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...