AnotherOne Odesláno 24. červenec 2021 Sdílet Odesláno 24. červenec 2021 (upraveno) Hm, práve to plachtenie v zime na voľnobeh mi to robí. Čiže po pustení plynu auto nebrzdí motorom (spotreba 0) ale motor odpojí a ten si ide na voľnobeh aby sa zohrieval. Celkovo sa to správa ako na neutráli pri mechanickej prevodovke. V lete alebo pri teplom motore som nepozoroval žiadne plachtenie za žiadnych okolností, po pustení plynu auto vždy brzdí motorom, teda spotreba je nula, ale motor nie je odpojený. Možno tu len vznikol problém s názvoslovím, čo to plachtenie vlastne je. Je pri ňom ODPOJENÝ a VYPNUTÝ motor? Alebo je PRIPOJENÝ a VYPNUTÝ motor (brzdenie motorom)? Alebo je ODPOJENÝ a ZAPNUTÝ motor na voľnobeh "plachtenie v zime"? Upraveno 24. červenec 2021 uživatelem AnotherOne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jardas Odesláno 24. červenec 2021 Sdílet Odesláno 24. červenec 2021 (upraveno) Možná není plachtění jako plachtění, každopádně u mě je to v zimě do ohřátí motoru jakoby s vymáčknutí spojkou a volnoběžné otáčky. Jindy jsem tento jev nezaznamenal a možná je to tím, že nemám volič jízdních režimů... Edit: AnotherOne byl rychlejší a popsal to jako já Upraveno 24. červenec 2021 uživatelem jardas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 24. červenec 2021 Sdílet Odesláno 24. červenec 2021 U studeného motoru a převodovky nedojde k přemostění měniče dokud olej v převodovce nedosáhne teploty 15 st. Celsia. Při záběru dochází k prokluzování a při brždění k jízdě jako na volnoběh s vyřazeným kvaltem. Je na to TSB v Service boxu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 24. červenec 2021 Sdílet Odesláno 24. červenec 2021 pokud motor jede na volnoběch tak to není plachtění , možná jen rekuperace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 24. červenec 2021 Sdílet Odesláno 24. červenec 2021 Z internetu: Samočinnou osmistupňovou převodovku EAT8 vyvinul koncern PSA společně s japonskou firmou Aisin. Nejdříve byla osazena v modelu 308 GT BlueHDi (180 k),později i 3008 a 5008. Peugeot udává, že nová převodovka má spotřebu nižší zhruba o sedm procent. Kromě úspory dvou kilogramů nabízí režim tzv.plachtění, kdy při vhodných podmínkách sama vyřadí na neutrál. Děje se tak v rychlostech 20 až 130 km/h, ale výhradně při aktivaci Eco. Možná se ještě zeptat nějakého PSA "odporníka", až bude @ChouLu @jarokare na školení, jak to s tímhle vlastně je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
doctortom508 Odesláno 24. červenec 2021 Sdílet Odesláno 24. červenec 2021 Eko rezim nepouzivam a dost cast, kdyz sundam nohu z plynu, tak otacky spadnou na volnobeh a pak to pri pridani to ma diru. Pekne me to *neumím psát slušně*. Ted jsem to pozoroval a atmjedu ve meste nebo mimo, do kopce nebo z kopce, takmsundam nohu z plynu a plachtim. Zkusim, zda to dela i na sport Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
doctortom508 Odesláno 31. červenec 2021 Sdílet Odesláno 31. červenec 2021 Tak jsem se ptal v servisu a cumel na me jak puk. Nevi, zda to ma delat nebo ne. Pak koukal do pc a nasel premosteni menice pro ohrati, ale me to dela furt, ale nepravidelne. I po 2 hodinach jizdy, nebo na stejnym miste pri stejny rychlosti jednou brzdni motorem a jindy vyradi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 31. červenec 2021 Sdílet Odesláno 31. červenec 2021 Myslím, že nad tím moc laboruješ Je to zkrátka automat a není dokonalý. Ten se prostě jako tebou řízený manuál chovat nebude Ta řídící elektronika pracuje se spoustou informací a jede podle nějaké mapy. Jsou tam nějaké tolerance, kdy to může ve zdánlivě shodných situacích reagovat trochu odlišně apod. Jestli máš možnost, zkus se projet něčím jiným s EAT8, aby sis to chování porovnal a uvidíš. Abys zbytečně neřešil něco, co je vlastnost. Automat je o tom sednout a neřešit, i za cenu, že se převodovka občas zachová ne úplně logicky Charlie 1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
doctortom508 Odesláno 31. červenec 2021 Sdílet Odesláno 31. červenec 2021 (upraveno) V traveleru se to chova jinak, nevyrazuje. U me v cca 30-40% vyradi. Ze automat neni dokonly chapu a lecos mu odpustim, ale toto mi prijde divny. Ve meste jedes z kopecka, brzdil bys motorem, ale me se auto na neutral rozjizdi a musim brzdit. Pak sundam nekde nohu z plynu do zatacky a na vyjezdu chci zrychlit a zase je tam neutral. Jinym to asi nedela a sam jsi psal, ze plachti v rezimu eko, ktery nepouzivam. Upraveno 31. červenec 2021 uživatelem doctortom508 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. červenec 2021 Sdílet Odesláno 31. červenec 2021 (upraveno) měl jsem --ale u EAT 6 -- úplně stejný problém, i v manuálním modu při jízdě z kopce převodovka vyřadila a 6 kilometrů cestou z chaty jsem musel brzdit provozní brzdou , po prohlídce v servisu všechno OK, takže ještě jeden servis , taky prý OK, tak jsem se s autem rozloučil--nebyli jsme si asi souzeni , jinak jsem si automat pochvaloval , ale to plachtění NEE Upraveno 1. srpen 2021 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
btl.a Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 Čtu to tady a jen zírám. Najeto necelých 40 tisíc km a tento problém jsem nezaznamenal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
doctortom508 Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 Pri prohlidce pry smazou data z prevofovky, aby se mohla ucit. Ale moc si od toho neslibuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 @doctortom508Nevím teď jaký máš motor ale já u 508 1.6 ještě plachtění nezažil. Prý to dělá v režimu Eco ale to jsem ještě ani nezkoušel, protože tento režim mě vůbec nezajímá. Z kopce běžně brzdím motorem a pokud je kvalt vyšší než bych chtěl, pádlem podřadím a auto kvalt drží. Nepřeřadí výš. Prostě ideál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
doctortom508 Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 Mam dvoulitr, eko rezim nepouzivam, jednou jsem ho jen zkusil. Me to proste plachti casteji nez mam predstavu, ve meste temer po rovine, mimo mesto. Jen se mi nepodarilo najit nejaky pravidlo, na stejnym miste se to chova ruzne, jednou plachti jednou brzdi motorem. Na palubce stale sviti zarazena rychlost, ale auto jede dle otackomeru na neutral. Drive jsem kolikrat chtel z kopce manualne podradit, ale padlem jsem jen zaradil tu rychlost, ktera svitila na budikach. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 Jsi ji naučil plachtit, tak plachtí. Podle okamžité spotřeby je fakt na volnoběhu? Např. stará AM6 mi dost často brzdí motorem na volnoběžných otáčkách,ale okamžitá spotřeba je 0 a je cítit, že lehoučce brzdí. Sport režim nemáš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
doctortom508 Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 Jak muze brzdit motorem na volnobezny otacky? Nevim, co byt muselo byt v 50km/h zarazeno, aby to brzdilo pri cca 900ot a ve 120km/h by tam byla jaka rychlost? Sport rezim mam, ale nepouzivam, dost toci vysoko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 Aha tak to netuším, chová se mi to naprosto jinak. Spíš jsem jednou uvažoval proč mi to nikdy neplatí, pak jsem četl manuál a tam je uvedeno že dle verzí plachtí v Eco. Šlo mi spíš o zajímavost, ne že plachtění potřebuji. Přijde mi to jako naprostá zbytečnost. Na neutrál jsem nejezdil nikdy ani u manuál převodovky. Přikládám screen návodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 před 58 minutami, doctortom508 napsal: Jak muze brzdit motorem na volnobezny otacky? Nevim, co byt muselo byt v 50km/h zarazeno, aby to brzdilo pri cca 900ot a ve 120km/h by tam byla jaka rychlost? Sport rezim mam, ale nepouzivam, dost toci vysoko. Že by to bylo tím, že je tam měnič . Ve 120 to nee, ale v cca 40-70ti z kopce mi to dělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
doctortom508 Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 No ale kdyz tam bude v 50-ti zarazena 4, tak podle me kdyz tam budou volnobezny otacky, tak to nemuze brzdit motorem, to by to nemohlo mit tech cca 800 otacek, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 1. srpen 2021 Sdílet Odesláno 1. srpen 2021 To je jasné, že tam musí být zařazená vhodná rychlost. Díky automatu to nemusíš řešit. Stejně jako když jedeš na manuální režim, taky nemusíš řadit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.