Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Převodovka Eat 8


Vlada_dv

Recommended Posts

Ahoj, mám 5008 rv 2019 1.2 puretech Eat 8.

Najeto 3000km

Chci se zeptat majitelů automatu Eat 8 jak jim to řadi? Mě u 2 stupně kolísají otáčky když jedu pomalu. Někdy spadnou úplně a někdy to cukne když zmáčknu plynový pedál.

Dále píšou že nepoznám že to řadi,ale sem tam to trochu cukne hlavně při 4 a 5 stupni.

Dsg u škodovky se mi zdá že řadí hladceji.

Je to jen můj pocit nebo to tenhle typ převodovky dělá? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém nebude v prevodovke, toto robí motor. Mám 3008 s týmto motorom a manuálnou prevodovkou a mám od začiatku podobné symptómy. Pri nízkej rychlosti občas kolíšu otáčky, hlavne býva problém v kolónach alebo pri plynulom pohybe nízkou rýchlosťou. Ale nerobí to vždy. Zatiaľ sa snažím tento jav čo najviac odpozorovať a pri ročnej servisnej prehliadke na to upozorním a budem žiadať opravu, aj keď kdesi v hĺbke duše už počujem odpoveď typu “závada sa neprejavila” resp. “Jedná sa o vlastnosť daného motora” a potom ma asi zažijú nahnevaného...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím říct že 5008 je na venek huj ale jinak hnůj kvalita zpracování u auta za 800 tisíc je teda hodně špatná.. budu reklamovat to cukání ne lícuje mi kufr, něco rachotu ve spolujezdcovych dveří a nad pásem při nízké teplotě rachoti plast. 

Upraveno uživatelem Vlada_dv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som to zase tak čierno nevidel, treba sa posadiť do áut iných značiek v podobnej cenovej kategórii a mysím si, že 95% konkurencie je čo sa týka interiéru čistá bieda. Také suzuki, škodovka renault a pod. to škoda hovoriť, vrzgá všetko na čo človek zatlačí + lacno vyzerajúce materiály, všeobecne napr. japonci čo sa týka opracovania karosérie tak to je doslova bieda keď človek trochu vidí do procesu výroby (samé viditeľné zvary, nezafalcované plechy na dverách....). Myslím si že v danej cenovej kategórii je na tom peugeot čo sa týka kvality materiálov nadpriemerne. Horšie je to potom vo výbere mechanických komponentov (napr. klimakompresory do niektorých motorizácií sú made in china) - hlučné kompresory, pazvuky z prevodoviek a podobné veci, na ktoré keby si dali fakt pozor pri schvaľovaní komponentov, mohli by byť kvalitou ešte o ďalší stupeň vyššie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Vlada_dv napsal:

Musím říct že 5008 je na venek huj ale jinak hnůj kvalita zpracování u auta za 800 tisíc je teda hodně špatná.. budu reklamovat to cukání ne lícuje mi kufr, něco rachotu ve spolujezdcovych dveří a nad pásem při nízké teplotě rachoti plast. 

ono na druhé straně--co bys za 800 tisíc vlastně chtěl, někteří známí a třeba i v rodině máme mercedesy, audi, bmw a majitelé říkají to samé, rok co rok větší šunt... 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám EAT8 v 308sw GT 2.0HDi 130kW, žiadne kolísanie otáčok som nezaregistroval. Preradenie cítiť jedine keď akcelerujem a prevodovka preradí v momente, keď pustím plyn. To je ale myslím normálne.

Spracovanie je dnes fakt katastrofa, mal som týžden k dispozícii LandRover Discovery 3.0 V6 v benzíne s 25tkm na tacho a tam hrkalo všetko od dverí, až po rolety strešných okien. Spravil som na ňom 800km...

K mojej polročnej 308 mám tiež výhrady, pri prvej prehliadke predložím zoznam "chýb".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To kolísání otáček je jenom na 2 když jedu pomalu jakoby si přidávala a ubírala jak na spojce, při 20 km/h to spadne na volnoběh.

Jestli to není tohle zavedení 8 převodových stupňů a lepší účinnost díky rozšíření funkčního intervalu systému Stop & Start až do 20 km/h, nižší hmotnost a kompaktní rozměry (vzhledem k EAT6 až o 2 kg),

Upraveno uživatelem Vlada_dv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznať to tak, že po pustení plynu by otáčky klesli na voľnobežné. Ale ako vravím, ja by som to nevidel v prevodovke ale skor v motore... Ja budem mať tiež dosť ťažkú úlohu prinútiť servis aby sa mojim motorom zaoberal, nakoľko tie problémy niesu vždy, voľnobeh je ok ale pri nízkej rýchlosti sa ten motor nechová moc dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám motor 1,6 a žádný cukání nevnímám. Snad jen pokud do kopce podřazuje, nepatrně je cítít snížení rychlosti jak se zvednou otáčky podřazeného motoru, ale říkám jen málo citelně. Jinak jen částečně souhlasím se zpracováním interiéru...vše je OK a nic neklepe a nehrká, plasty si myslím, že jsou o hodně kvalitnější než v předchozí 5008ce (na té jsem najel 100 tis, než jsem ji po 5ti letech prodal) ...ale mezi plasty před spolujezdcem, jak končí stříbrná lišta, tak směrem k řidiči je mezera asi 2mm a to je dost ošklivé. Při koupi jsem se díval i na jiné 5008 a měli to také. Máte to taky ? nebo to byla nějaká série. Já mám datum výroby 5/2019.

JInak hezké jízdy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 7. 2019 at 6:33, shark734 napsal:

Ten S&S je dosť agresívny, ja to vypínam, leze mi to na nervy. Nemá náhodou ten automat funkciu "plachtenie" v kombinácii s benzínom? Mne to plachtí len pár minút po štarte v závislosti od teploty motora.

Pokud to nazýváš plachtěním, tak já plachtím tak, že ťuknu do páky řazení o jeden chod dopředu, tím mám neutrál a otáčky na volnoběhu. Jakmile chci zase přidat přikloním páku o jeden chod k sobě a přidám plyn. Jinak S&S někdy vypínám, ale na delší jízdy s tím nemám problém, spíš po městě ...pokud stojím 3 vteřiny na křižovatce, zdá se mi, že úspora benzinu je až moc na úkor opotřebování startéru a ostatního zařízení.

V.H.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na automate by si počas jazdy nemal dávať neutrál, ak ho teda nechceš zničiť. Pri zastavení automat vyradí a motor nie je v zábere, aj keď to nesignalizuje. Teda pokiaľ nemáš zapnutý športový režim, vtedy je v zábere stále. V koncerne PSA je S&S riešený reverzným alternátorom, ktorý je myslím konštruovaný na 500 000 štartov. 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zatím mám svůj první automat, nejsem žádný odborník, ale myslím, že vyřazením (třeba jízdou z kopce) se nic moc neničí (v manuálu jsem to dělal taky). Pak je ještě jedno řešení a to přeřazení pádlem na vyšší stupeň nebo pokud chci brzdit motorem, tak zase na nižží. Co si o tom myslíte ostatní, má podstatný vliv na opotřebení nechat automat automatem, nebo si pomoci vyřazením. Dělám to hlavně pro to aby motor z kopce netočil 2,5 tis. otáček, ale šel ve volnoběhu.

Domnívám se, že takto nějak výrazně motor ani převodovku nezatěžuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HrnKo228 -  já teda u automatu neutrál nedávám, nevidím v tom smysl, už třeba jen proto, že pak by to nebyl automat...  🙂

ale taky někdy si zkus dát režim P bez brzdy, po zařazení mi auto dost cukne, hlavně pokud není na rovině a to stojí.

Teď si představ, že tam jebneš rychlost z neutrálu třeba v 50 km/h, no nemyslím, že by se to převodovce líbilo.

A při jízdě bez plynu z kopce má točící se motor spotřebu nulovou, při neutrálu tam nějaká je cca 0,5 l/100 km

Na manuálu běžně neutrál používám, a automatem mě to ani nenapadlo.

Upraveno uživatelem Husky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, HrnKo228 napsal:

myslím, že vyřazením (třeba jízdou z kopce) se nic moc neničí (v manuálu jsem to dělal taky)

Jenže automat není manuál , řazení neutrálu za jízdy u automatu je blbost (nejde ani tak o to vyřazení na N , ale o zpětný zařazení rychlosti za jízdy - to se automatu moc nelíbí a ničí ho to) . To , že motor z kopce točí 2,5 tis. ot. je normální , motor to nezatěžuje , naopak šetříš palivo (dojde k vypnutí vstřikování) a brzdy (brzdíš motorem) .

Tohle je výňatek z návodu , tak se mrkni , k čemu je určená poloha N ;)

at8.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK díííky za radu, říkám, že jsem automat nikdy neměl... změním styl jízdy , alespoň nebudu mít ochmatanou řadící páku. Mám ale pocit, že budu muset z kopce i trochu přidat plyn, pokud budu chtít jet rychleji a už tam bude 8mý kvalt.

Hezké kilometry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Jasně, s tímto druhem automatické převodovky do neutrálu za jízdy nedávat! Problém není ani tak samotné vyřazení - prosté rozepnutí spojky planetového soukolí konkrétního převodového stupně, ale hlavně opětovné zařazení jiné rychlosti při následném opětovném zařazení polohy D. Tam může dokonce dojít k zařazení neodpovídající rychlosti!

Plachtění u této převodovky a motorizace se dá vypozorovat v zimě za chladného počasí krátce po startu, kdy je to ústupek vůči rychlému zahřátí motoru = motor není poháněn zpět od kol s nulovou dávkou paliva, ale je odpojen a tak dostává stále dávku paliva pro volnoběh, čímž se dále zahřívá spalováním. Dělá to i EAT6.

Řazení je vysoce komfortní, navíc máš ještě velmi surovou a čerstvou převodovku i motor. To že to občas škubne velmi závisí na aktuální zátěži motoru, poloze plynového pedálu, sklonu pojížděného terénu. Řazení se dá efektně ovládat právě plynem (pedálem), má to takzvanou silovou regulaci, čím více plynu, tím vyšší otáčky pro přeřazení. Zde se projevuje subjektivní stránka řidiče, když ubereš plyn, stačí trošku, auto často na to zareaguje přeřazením na vyšší stupeň = nesmí se ti třást noha :) . Přeci jenom je přenos kroutícího momentu a výkonu, kde každá jeho skokovitá změna je v soupravě, autě, drobně znát a tvoje auto nepatří mezi nejlehčí.

K přeřazování na vyšších rychlostech asi tolik, že AET převodovky disponují funkcí blokace měniče, což znamená, že odpadnou ztráty v oleji, zvýší se účinnost převodovky na srovnatelnou s normální mechanickou převodovkou = měnič když je vyloučen z činnosti, nemůže dál tlumit změny v přenosu kroutícího momentu. proto se může zdát, že přeřazení je více cítit, ale mnoho lidí řadí podstatně hůř :)

K houpajícím otáčkám, si bych si zjistil jak funguje nový Start/Stop a zkusil bych ho vypnout, zda se to bude chovat stejně. Funkce Start/Stop je jinak podmíněna řadou parametrů, jako teplota chladící kapaliny, okolní teplota, teplota požadovaná v kabině - klimatizace, potřeba dobíjet baterii. Proto to zdánlivě nevyzpytatelné chování.

Myslím si, že DSG ve srovnání s měničovou převodovkou co se týče hladkosti změny převodových stupňů i podle testů jednoznačně prohrává, měničová převodovka má možnost vše vyhladit. V rozsahu kdy měničová převodovka přijde díky blokaci o měnič jsou pak obě převodovky srovnatelné. Vždy to bude ale o aktuální konfiguraci zátěže, výkonu, polohy plynu a dalších aspektů, včetně softwaru ŘJ.

Jěště bych být tebou počkal. V záběhu si určitě jezdil s autem jako "posera" podle zásad a pokynů dealera. Teď ho začněš více zatěžovat, což znamená zásadní změnu požadavků řidiče. Tomu všemu se EAT přizpůsobuje včetně předvídání řazení a celkového stylu jizdy = adaptační data, tvořící se stovky až tisíce kilometrů.

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...