brutall Odesláno 5. listopad 2019 Sdílet Odesláno 5. listopad 2019 Co vím, tak takové čidlo, které vyhodnocovalo kvalitu a poté servisní interval pro výměnu motorového oleje, měli už asi před deseti lety BMW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 5. listopad 2019 Sdílet Odesláno 5. listopad 2019 @brutall jako fakt čidlo? Já měl za to, že to řídící jednotka dopočítává podle různých parametrů, motohodiny, objem spáleného paliva atd. Ale že by opravdu čidlo vyhodnocovalo kvalitu oleje? na jakém principu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 5. listopad 2019 Sdílet Odesláno 5. listopad 2019 @DaGr to čidlo měří KVALITU oleje nepřímo--podle počtu startů, teploty a bůhví čeho, takže u NOVEHO auta je nejlepší udělat první vyměnu oleje v motoru někde v rozmezí 5--10 tisíc KM, tohle ti neřekne technik v toyotě, ani v jiné značce, tohle je zkušenost z praxe (protože nový motor se opotřebovává nejvíce právě v prvních tisících kilometrech) jestli máš teď najeto cca 20 tisíc, tak to už stejnak nestihneš , ale být ta toyota moje, udělal bych výměnu okamžitě a pak měnil olej co cca 15--20 tisíc KM, nečekal bych na nějaké čidlo kvality oleje brutall, Charlie 1 a mikem ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brutall Odesláno 5. listopad 2019 Sdílet Odesláno 5. listopad 2019 Čidlo asi přímo ne. Jak psal @ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jonáš Jiří Odesláno 26. duben 2020 Sdílet Odesláno 26. duben 2020 Kontrolka servisu oleje svítí cca při 20tkm.Vždy měním v servsu. V převodovce neměnili, ale v 83tkm se rozsypala a dávali novou v záruce. Peugeot traveller 130kW,eat8 r. v. 2018 98.000 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xSilver Odesláno 16. červen 2020 Sdílet Odesláno 16. červen 2020 kontrolka by mohla bejt postavena primo na ph oleje ktere se meni jak se olej zakyseluje, a pocitat by to mohla proti predepsanemu oleji u nejz by mely byt parametry dane z vyroby. Pro myho Travellera je to vyse zmineny Total Quartz INEO First 0W-30 ktery je tam pry i jako prvni napln z fabriky. Mnozstvi oleje sem ale zatim nikde nedohledal, bo najit kloudny servisni manual na pazouta je horsi nez sem cekal. U Subara mam predepsano v manualu vse i treba olej do zadniho diferaku vcetne objemu a specu. U pazouta leda prdlajs. "Plan udrzby" rika ze systematicka operace, jak se zda ze rikaj prohlidce co obsahuje i vymenu oleje a filtru, nastava kazde 2 roky nebo 50 tisic km. Jako jo, to auto a ten motor to parkrat vydrzi, i kdyz je v nem vodicka 0W30. Ale sazet na to ze to se mnou sourduzi ve Francii mysli dobre vazne nebudu. Interval je postavenej pro to aby leasingovka mela male naklady a auto prezilo zaruku a leasing, a potom potopa. Podle myho pokud nejezdite v teplem podnebi kde se motor pekne zahreje, nejezdite s detskou nohou takze se olej neprehriva, tak ten olej ztrati strihovou stabilitu a retencni schopnosti na kyseliny ze spalovani tak do 10 az 15 tisic km. A mluvim o syntetice. Ja mam zanovni kus a chystam se menit max po 5 tis. Za cenu oleje me novej motor pozdeji stoji. Nemate nekdo specifikace toho totalu ineo 0w30 ? Hledam veci jako viskozity pri 40/100 stupnich, pour/flash pointy, HTHS (doufam v aspon 4.5), NOACK a TBN cislo (doufam ze zrovna tohle posledni je aspon 7 kdyz an nej pejou takovou chvalu). Neco zakladniho z ASTM testu sem nasel tady : http://www4.total.fr/asia-oceania/australia/Technical Data Sheets/TOTAL/TOTAL Automotive/01 - Passenger Car Engine Oil/04 - Specialised Top Tier/QUARTZ INEO FIRST 0W-30_34968.pdf Ale zrovna ty nejzajimavejsi casti, tedy HTHS (strihova stabilita) a TBN (base number) jsem zatim nenasel. Jinak ano, je to vodicka, ASTM D445 viskozita pri 40 st.Celsia 50.1 a pri 100st uz jen 9.8 .. pro predstavu 10W60 racing od Milers Oil ma temer 160/23, ale zase je dost tezko cerpatelnej pod -25 (ten total da -48, ale to u nas moc nebyva). Nadije svitla v INEO EFFICIENCY 0W30 kde ASTM D2896 neboli TBN je 7.5, coz je dobrej zacatek (Milers ma pres 11 ale to je uplne jina liga oleje). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 16. červen 2020 Sdílet Odesláno 16. červen 2020 Jaký máš kód motoru? EHZ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 16. červen 2020 Sdílet Odesláno 16. červen 2020 xSilver ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 16. červen 2020 Sdílet Odesláno 16. červen 2020 před 1 hodinou, vagi napsal: No a (nejen) já jsem šel proti proudu Tak nejsem jediný.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 16. červen 2020 Sdílet Odesláno 16. červen 2020 před 1 hodinou, vagi napsal: ...ale manuál není to, co je pro motor vhodnější, že Souhlasím, zlatý automat ozzy56, Hafity, xSilver a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 17. červen 2020 Sdílet Odesláno 17. červen 2020 Lenin možná měl pravdu--,,učit se, učit se''..., jenže já asi tehdá chyběl..., i když celkem nevím, k čemu mi bude znát pour/flash pointy, HTHS, NOAC a TBN, nebo ASTM D445 při výměně oleje?? mno, bude mi to k ho.nu , 50 roků totiž měním olej v polovině předepsané lhůty, spíše dříve, vždy nový filtr a furt jezdím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xSilver Odesláno 17. červen 2020 Sdílet Odesláno 17. červen 2020 já se právě z těch číslíček snažím vyčíst co to tam vlastně lěju a co doporučuje výrobce. Kdyby výrobci a prodejci dělali věci v mém zájmu, abych třeba taky jezdil autem co mi vydrží 50 let a najede přes milion kilometrů, tak bych to neřešil. Ale on už snad nikdo nevyrábí věci s profesionální hrdostí a tak aby vydržely 100 let. No a jelikož je cílem fabriky prodat mi nové auto každých 5 let jen co umře těsně po záruce, tak se tomu snažím v rámci mých omezených možností předejít. Ekofašistů co nařídí věci jako stop-start s vidinou/deklarací že to šetří životní prostředí máme až moc. To že podobné systémy na jedné straně ušetří deci paliva a pár gramů CO2, ale na druhé zrychtují baterii+motor+starter kde eko zátěž opravy možná přesahuje dalece ušetřené palivo/CO2 to jim neva, neb oni už mají čárku/splněno a hlavně dobrý pocit že jako teda něco dělaj proti těm smrdlavejm autům. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oldamm Odesláno 15. květen 2021 Sdílet Odesláno 15. květen 2021 (upraveno) Jaký tam přijde olejový filtr? 2,0 110kw Upraveno 15. květen 2021 uživatelem oldamm upřesnění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jonáš Jiří Odesláno 15. květen 2021 Sdílet Odesláno 15. květen 2021 včerejší výměna v autorizovaném servisu kontrolka výměny hlásí cca co 20tis. km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinecondrej Odesláno 17. květen 2021 Sdílet Odesláno 17. květen 2021 poradíte mi prosím číslo dílu nebo kde koupit zátku (šroub) oleje na té plastové vaně? https://www.citroeny.eu/jumper-iii-0406-/tesneni-olejove-zatky-vypustneho-sroubu-pro-motory-citroen-peugeot-2-0-bluehdi-1616854180.html tohle je těsnění a ten šroub je na obrázku číslo 9 a závlačka 11 Někde jsem zaznamenal, že je vhodné to při výměně dávat nový, tak abych koupil správně. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 17. květen 2021 Sdílet Odesláno 17. květen 2021 (upraveno) výpustný šroub se normálně nemění, pokud je v pořádku (nemá strhané hrany nevhodným klíčem atd.), ale měnit by se mělo těsnění (O kroužek) a ten koupíš tam, kde prodávají ložiska a klínové řemeny, nebo v autopotřebách, závlačku dej starou, nebo jsou ve Feroně rozměry a materiál O kroužku jsou v tom tvém odkaze Upraveno 17. květen 2021 uživatelem ozzy56 xSilver ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mata100 Odesláno 17. květen 2021 Sdílet Odesláno 17. květen 2021 (upraveno) Hele,koupil jsem celé balení po 10,tady je odkaz : https://pegasdily.cz/zatka-vypustny-sroub-olejove-vany-ford-a-psa-sada-10-ks-asta a měním to celé s každou výměnou. Ean je :5903246522464 Upraveno 17. květen 2021 uživatelem mata100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinecondrej Odesláno 18. květen 2021 Sdílet Odesláno 18. květen 2021 díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave Fry Odesláno 23. červenec 2021 Sdílet Odesláno 23. červenec 2021 Servis po 50 tis. km (najeto 57 tis. km), placeno 12 717 Kč. Zklamání, čekal jsme poněkud odlišnou sumu. Představa, že úkony jsou násobkem ceny za material a náplně je dost znepokojivá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 23. červenec 2021 Sdílet Odesláno 23. červenec 2021 nevidim na fa nic zaludneho, co konkretne se ti nezda? Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.