Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Olej, vymena


rass76

Recommended Posts

@DaGr to čidlo měří KVALITU oleje nepřímo--podle počtu startů, teploty a bůhví čeho, takže u NOVEHO auta je nejlepší udělat první vyměnu oleje v motoru někde v rozmezí 5--10 tisíc KM, tohle ti neřekne technik v toyotě, ani v jiné značce, tohle je zkušenost z praxe (protože nový motor se opotřebovává nejvíce právě v prvních tisících kilometrech)

jestli máš teď najeto cca 20 tisíc, tak to už stejnak nestihneš :), ale být ta toyota moje, udělal bych výměnu okamžitě a pak měnil olej co cca 15--20 tisíc KM, nečekal bych na nějaké čidlo kvality oleje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...
  • O 1 měsíc později...

kontrolka by mohla bejt postavena primo na ph oleje ktere se meni jak se olej zakyseluje, a pocitat by to mohla proti predepsanemu oleji u nejz by mely byt parametry dane z vyroby.

Pro myho Travellera je to vyse zmineny Total Quartz INEO First 0W-30 ktery je tam pry i jako prvni napln z fabriky.
Mnozstvi oleje sem ale zatim nikde nedohledal, bo najit kloudny servisni manual na pazouta je horsi nez sem cekal. U Subara mam predepsano v manualu vse i treba olej do zadniho diferaku vcetne objemu a specu. U pazouta leda prdlajs.

"Plan udrzby" rika ze systematicka operace, jak se zda ze rikaj prohlidce co obsahuje i vymenu oleje a filtru, nastava kazde 2 roky nebo 50 tisic km.
Jako jo, to auto a ten motor to parkrat vydrzi, i kdyz je v nem vodicka 0W30. Ale sazet na to ze to se mnou sourduzi ve Francii mysli dobre vazne nebudu.
Interval je postavenej pro to aby leasingovka mela male naklady a auto prezilo zaruku a leasing, a potom potopa.
Podle myho pokud nejezdite v teplem podnebi kde se motor pekne zahreje, nejezdite s detskou nohou takze se olej neprehriva, tak ten olej ztrati strihovou stabilitu a retencni schopnosti na kyseliny ze spalovani tak do 10 az 15 tisic km.
A mluvim o syntetice.

Ja mam zanovni kus a chystam se menit max po 5 tis. Za cenu oleje me novej motor pozdeji stoji.

Nemate nekdo specifikace toho totalu ineo 0w30 ?
Hledam veci jako viskozity pri 40/100 stupnich, pour/flash pointy, HTHS (doufam v aspon 4.5), NOACK a TBN cislo (doufam ze zrovna tohle posledni je aspon 7 kdyz an nej pejou takovou chvalu).
Neco zakladniho z ASTM testu sem nasel tady http://www4.total.fr/asia-oceania/australia/Technical Data Sheets/TOTAL/TOTAL Automotive/01 - Passenger Car Engine Oil/04 - Specialised Top Tier/QUARTZ INEO FIRST 0W-30_34968.pdf
Ale zrovna ty nejzajimavejsi casti, tedy HTHS (strihova stabilita) a TBN (base number) jsem zatim nenasel.
Jinak ano, je to vodicka, ASTM D445 viskozita pri 40 st.Celsia 50.1 a pri 100st uz jen 9.8 .. pro predstavu 10W60 racing od Milers Oil ma temer 160/23, ale zase je dost tezko cerpatelnej pod -25 (ten total da -48, ale to u nas moc nebyva).
Nadije svitla v INEO EFFICIENCY 0W30 kde ASTM D2896 neboli TBN je 7.5, coz je dobrej zacatek (Milers ma pres 11 ale to je uplne jina liga oleje).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Lenin možná měl pravdu--,,učit se, učit se''..., jenže já asi tehdá chyběl..., i když celkem nevím, k čemu mi bude znát pour/flash pointy, HTHS, NOAC a TBN, nebo ASTM D445 při výměně oleje?? 😮🤣😂 🤠

mno, bude mi to k ho.nu :myslim, 50 roků totiž měním olej v polovině předepsané lhůty, spíše dříve, vždy nový filtr a furt jezdím 👨‍🔧:papa

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se právě z těch číslíček snažím vyčíst co to tam vlastně lěju a co doporučuje výrobce.
Kdyby výrobci a prodejci dělali věci v mém zájmu, abych třeba taky jezdil autem co mi vydrží 50 let a najede přes milion kilometrů, tak bych to neřešil.
Ale on už snad nikdo nevyrábí věci s profesionální hrdostí a tak aby vydržely 100 let. No a jelikož je cílem fabriky prodat mi nové auto každých 5 let jen co umře těsně po záruce, tak se tomu snažím v rámci mých omezených možností předejít. Ekofašistů co nařídí věci jako stop-start s vidinou/deklarací že to šetří životní prostředí máme až moc. To že podobné systémy na jedné straně ušetří deci paliva a pár gramů CO2, ale na druhé zrychtují baterii+motor+starter kde eko zátěž opravy možná přesahuje dalece ušetřené palivo/CO2 to jim neva, neb oni už mají čárku/splněno a hlavně dobrý pocit že jako teda něco dělaj proti těm smrdlavejm autům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

poradíte mi prosím číslo dílu nebo kde koupit zátku (šroub) oleje na té plastové vaně? 

https://www.citroeny.eu/jumper-iii-0406-/tesneni-olejove-zatky-vypustneho-sroubu-pro-motory-citroen-peugeot-2-0-bluehdi-1616854180.html

tohle je těsnění a ten šroub je na obrázku číslo 9 a závlačka 11

Někde jsem zaznamenal, že je vhodné to při výměně dávat nový, tak abych koupil správně. 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výpustný šroub se normálně nemění, pokud je v pořádku (nemá strhané hrany nevhodným klíčem atd.), ale měnit by se mělo těsnění (O kroužek) a ten koupíš tam, kde prodávají ložiska a klínové řemeny, nebo v autopotřebách, závlačku dej starou, nebo jsou ve Feroně

rozměry a materiál O kroužku jsou v tom tvém odkaze :)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...