Jump to content
popest

Čištění výparníku

Recommended Posts

Zdravim,

 

máte někdo zkušenosti s nastříkáním čistící pěny přímo do prostoru kde je výparník? Zde: https://www.drive2.ru/l/481829086109369201/ popisují postup, kde stačí oddělat plast ze strany spolujezdce a pak je zde vidět nějaká trubička se zátkou po jejímž odstranění lze zavést hadici s pěnou přímo k výparníku. Zajímalo by mě zda to opravdu vede do výparníku. V nákresu v serviceboxu nic moc nevidím.

Zkoušel jsem hledat kde na spodku auta je otvor pro odtok kondenzátu. Něco jsme našel, kapala z toho maličko voda, ale do toho se určitě nic strčit nedá....

 

Díky za názor.

 

EDIT: jedná se o to zelené viz. foto. Nejsem si jistý zda to je opravdu zátka...

EDIT: uz to asi chapu... ta zelena vec je potrubi a ten konec toho potrubi (zde ta spinava cast nakonci) se zasune do odtoku vody co je v podlaze. Takze nejspis staci vytahnout trubku z otvoru v podlaze a strcit hadici s penou...

vyparnik.jpg

odvod vody.JPG

Edited by popest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upřímně - vybodnul bych se na čištění výparníku svépomocí pěnou. Od toho jsou firmy, které provedou výplach výparníku. Nemyslím takové ty vychcánky, kteří čistí na parkovištích před hypermarketem za pár stovek. Já se zanedbanou klimou bojoval dva roky, pomohl právě až výplach výparníku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výplach výparníku. Píšu si do slovníku. Doposud pro mne neznáme slovní spojení. Zvlášť v souvislosti s jeho vnějším čištěním z důvodu zápachu :myslim  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co konkrétně znamená výplach výparníku? Čištění ozonem je super, ale dezinfikuje a zbavuje to zápachu hlavně interiér. Pokud je ve výparníku bahínko z prachu, tak to ozón prostě neumeje. Trochu váhám s tou pěnou, abych ji tem nedal moc a nedostala se až někam výš kam nemá. Přeci jen i v prostoru výparníku je nějaké čidlo, jestli se nepletu. Možná ideálně strčit tam napřed kameru a prohlédnout....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobně si myslím, že výparník nejlépe opláchne používání klimatizace v těchto vedrech. Stačí 1/2 hod jízda a z odtoku se valí kondenzát proudem a s ním i ta usazená špína. Proto mají se zapáchající klimou problémy hlavně ti, kteří ji používají nepravidelně. Nám ostatním, co jedou "AC-ON" celoročně stačí jen pravidelně měnit filtr a po smrádku ani památky ;) 
Jinak u 308 a 307 (kde se bohužel režim "auto" nepoužívá) čistím klimu buď aerosolem přes větrák otvorem filtru, nebo stačí vyprázdnit sprej s pěnou výdechama v palubce. Pěna steče k výparníku a pozabíjí bakterie. Pak to chce klimu pustit na "LOW" aby se výparník pořádně orosil a všechno to odteklo. Ale třeba letos jsem 308 ani nečistil. Jak se začalo dělat teplo, stačilo pár jízd s klimou a už nesmrdí.
Každopádně ten návod z RU fóra je celkem zajímavý a asi ho v létě při servisu 308 vyzkouším :super 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omlouvám se, pokud jsem tu zbytečně vzbudil emoce. Nejsem samozřejmě odborník na klimatizaci, vycházel jsem jen z toho, že "běžná" dezinfekce mi od zápachu nepomohla. Pomohlo až to, co mi utkvělo v paměti jako "výplach výparníku". Možná jen zkomolenina ze strany servisu, možná jsem to popletl já. Každopádně jsem to svěřil do ruky servisu a jsem s výsledkem spokojen.

Mimochodem, o proplachování se píše např. zde https://www.autoklima.cz/proplachovani-autoklimatizace-cisteni.html, takže asi to tak úplná blbost nebude.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten odkaz nade mnou je na úplně jiný proplach klimatizace, jde o propláchnutí VNITŘNICH částí klimatizace v případě výměny kompresoru, kdy v systému zůstanou kovové oděrky z provozu starého kompresoru a ty je nutné vypláchnout ven, aby nepoškodily nový kompresor

jinak--když budete klimu vypínat 5 minut před cílem cesty a necháte běžet jen ventilátor, nikdy nebude smrdět, protože se tímto postupem nevytvoří podmínky pro život všelijakých breberek, které na výparníku pak žijí, kakají, hnijí...

a nakonec japonec--čím více budete vytvářet podmínky pro život breberek ve vaší klimě, tím více jich tam bude, takže až tam  budete valit jeden sprej za druhým, určitě uvolní breberky z výparníku a ty pak zcela určitě ucpou odtok z klimatizace 🙂

ano, taky kdo používá klimu stále, nemá problém...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já mám celoročně auto AC. A od loňska bojuji s krátkým zápachem po nastartování. Je to takový cca 5 vteřinový zápach vlhko/zatuchlina. Různé čištění, měněné filtry a vždy to vydrží tak 14 dní. Po těch 5 vteřinách je to OK. Byly čištěné i ty vstupy vzduchu. Kondenzát odkapává, jak má...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri zápachu klimatizácie robím dezinfekciu sprejom, ktorý som kúpil pár rokov dozadu. Neviem jeho značku ale je s mechanickým rozprašovačom. Treba vybrať kabínový filter a do jeho priestoru pri zapnutej klimatizácii nastriekať, aby to prebehlo výparníkom, vždy mi to pomohlo minimálne na rok. Čo nikdy nepomohlo a ani z princípu pomôcť nemôže, je výmena kabínového filtra. Samozrejme ho pravidelne mením ale na ňom sa usadzuje suchý prach, ktorý nemá ako zapáchať. Preplach výparníka je istotne ešte lepší spôsob (povrchu, nie vnútra kade cirkuluje chladivo) len trochu by som sa možno obával, aby tekutina nezatiekla niekam, kam nemá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...