Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Cestování do Itálie a technický stav auta


Recommended Posts

Koncem léta chci jet do Itálie starým BMW E34 a tady právě vzniká moje otázka. Auto je v technickém stavu 1A. Mám ho téměř celé udělané samozřejmě do originálu až na jednu věc a to jsou kola. Mám na něm 18" a na E34 se dávali max. 17" je to velký průšvih ? Jinak žádný laděný výfuk a podobné blbosti auto je tak, jak vyjelo z linky až na kola. Je velká šance, že mě třeba v Rakousku nebo třeba v Itálii budou dusit policajti ? Nebo spíše jdou po naftových autech bez filtru pevných částic ? Jo a prosím, ať odpoví pouze lidi co ví o čem mluví a ne někdo, kdo si přečetl nějaké bláboly na novinkách apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud tě v Rakousku zastaví tak už možná dál ani nepojedeš, ale taky je možný že tě stavět nebudou. Nas zastavili za rychlost a študoval uplně všechno, i popisky na gumách.

Radši bych pořidil kola co tam mají být.

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak pise @Radek Hurvajz Kdyz Te Rakusaci zastavej a chlapci z AFSINAG nebudou mit naladu tak v lepsim pipade Ti dovolej dat auto na vozejk a odvezt - pochopitelne s pokutou ale ze vema notama a RZ - do CR. V horsim prpade seberou noty a RZ, nalozis, odvezes do CR na vozejku, opravis VSECHNO co je potreba. Zpatky tim samym zpusobema na JEJICH technickou a musis projit jejich technickou. Teprve pak po zaplaceni technicke a pokuty vratej noty a RZ

Spocti si naklady a budes radsi shanet origos gumy!

 

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jooo, v A/D/S ma Cech, Slovak a Polak, castecne i Madar smolika....... Psal jsem minuly tyden na jinem vlakne anabazi s celorocnima cumama na P 106. Aby clovek mohl prejet v zime hranice, nestaci M+S se snehovou vlockou; to neberou. Guma musi mit älpsky symbol". Jinak Te Nemci odstavej a zpatky vozejcek s mastnou pokutou, Rakusaci otocej na hranicich....

A diesly se zaslepenym EGR nebo nefunkcnim FAP je pro tyhle zeleny terorisy jak cervenej hadr na bejka pri koride. Tahe sranda stoji tisicovky EUR, zlvast v zonach IG-L

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolego, a jak se tak pozná zaslepený EGR?  Na každém autě co mám a provozuju-myslím tím dodávky na autodopravu-jsem EGR zaslepil prakticky na nových autech ihned po koupi. Ty auta absolvovaly kontroly BAGounama v NDR a NSR, VOSA v Anglii, mnohokrát normální policajti po celé evropě a jestli je něco absolutně nikdy nezajímalo, tak to byly nějaké zaslepené egry. Ano, pneumatiky, na to kouknou vždy, ale spíše na stav než na rozměr, ale jinak jsme nikdy za ty statisíce kilometrů nezažili nějakou buzeraci za technický stav. Jednou se anglánům z VOSA zdálo, že na vozíku už gumy nejsou OK, nebyly sjeté, byly rozpraskané z boku, napsali mi papír, že můžu dojet na přístav a příště ty gumy musí být nové-jinak pokuta, ale nestálo mě to ani korunu.

Tak nevím, ale tisícovky eur....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna u těch zimních pneu se to v německu týká pneumatik vyrobených od roku 2018. Starší pneu nemusí mít alpský symbol, ale stačí M+S - mají na to přechodné období do roku 2024. A mastná pokuta, no nevím je to od 60eur za přistižení po 120eur pokud na nevyhovujících pneu způsobíš nehodu. 

Jinak auto na jiných pneu než zapsaných v TP je i u nás nezpůsobilé k provozu s pokudou do 50.000kč. 

Edit: co by mě ale zajímalo, jak policista v zahraničí zjistí co mám a co nemám zapsáno v TP?  Mají přístup do databáze kde je TP oskenovaný, či jak? 

Když jsem řešil dopsání kol, kdy je při dovozové STK zapoměli zapsat, tak mi na úřadě řekli, že v době dovozu auta se ještě dokumenty neskenovali, tak že to nezjistí a mám si to vyřídit buď na úřadě který to přihlašoval, nebo dopsat jinou cestou.

Upraveno uživatelem Charlie 607
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, @Charlie 607má pravdu, co se týká označení zimních pneumatik. Alpským symbolem musí být označené zimní pneu, vyrobené od ledna 2018. Před tímto datem, vyhovuje označení zimních pneu symbolem M+S. Samnozřejmě, že vzorek by měl být více, než je uváděná minimální hloubka 4 mm.
 Co se týká rozměrů pneu, tak i v zahraničí mohou vozidlo zkontrolovat na pojízdné STK  nebo kamené. V rámci spolupráce policie, lze si ověřit technická data uvedená v TP, na základě oopt. Je to jen o ,,lidech", zdali budou chtít daného řidiče (vozidlo) pokutovat Proto je lepší, mít vše dané legální cestou. Pokud by se stala DN, tak tam už jsou sankce opravdu velmi tvrdé a i se to řeší jinak, než u nás v ČR.

Upraveno uživatelem OK406
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tvé obavy jsem zažil tady u nás v ČR . Nakonec jsem zvítězil neboť ten divný rozměr kol jsem měl zapsaný ve VTP. Pokračovalo to ještě dál když časem s tím autem měla žena nehodu kterou nezavinila , pojišťovák šel po rozměrech kol jak slepice po flusu , při dodání velkého techničáku zkrotl jak beránek a platilo se celé plnění.

edit: a neni vůbec důležité co se dávalo na auto MAX ale to co je v danou chvíly zapsané v techničáku.

@ONDER138

Upraveno uživatelem Davidak79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pojišťovnu teď z hlavy nevím , likvidátor byl od viníka ale asi bych pojistnou událost dohledal . Nehodu nezpůsobila, stála v koloně , přiletělo auto a práskl to do zadku , odhodil jí na auto před ní , jenže to mělo závěs a hned ujelo ač bylo lehce poškozené. Likvidátor se zkoušel hádat že máme na autě kola jiného rozměru ( funglovky ) že je v tabulkách nemá a že auto bylo v době nehody díky kolům nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích. Moc nechybělo a dal jsem mu do držky. Doložil jsem techničák a vše bylo OK páč jsem si byl jist že jsem gumy kupoval dle TP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky mě vzalo zezadu auto, měl jsem kola a pneu co na auto nepatří, nikdo to neřešil, i když se kola píšou do protokolu. Ale věřim tomu, že kdyby to mělo jít z mojí havarijky, tak by to možná řešily. Jo rakušáci by mě je asi donutili sundat :D kamarád má upravenej Golf R36, je to nad zemí pár cm, úpravy zapsány v TP, rakušák vezme metr, podívá se kolik dle výrobce má být minimální výška auta a řekne: vyšteluj si podvozek jak máš, nebo si zavolej odtahovku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám to nijak ověřeno, ale myslím si, že pokud by nějaký zahraniční policajt někdy nějakou technickou záležitost řešil, tak mu techničák v zemi původu bude u prdele. Podle VINka si najde homologační údaje (něco jako u nás mají na STK údaje ZTP) a ty ho budou zajímat.  A naopak pokud budu mít v ruce nějaký certifikát o tom, že tohle křídlo, brzdy, kola, výfuk atd. homologovala nějaká zkušebna v EU pro provoz na daném autě, tak je jedno, že to nemám v TP.

Ono třeba například v UK nemají v techničáku vůbec nic, ani výkon motoru, ani rozměr kol, prostě nic. A taky například vehikly v UK ani nemusí mít světla, dostanou pak tzv. daylight MOT, STK pouze pro provoz za nesnížené viditelnosti. No a že nemusí mít na nápravě stejné pneumatiky, tak to už jsem vůbec nechápal. Nebyla vůbec vyjímka auto se čtyřma různýma gumama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak řeší se kola které výrobce vozu nedodává ale kola které na auto dle typového listu jdou zapsat do techničáku , vono kola z druhé ruky se těžko zapisují , to je určitě případ ondera , pokud by ty 18 koupil nové s typovým listem tak to neřeší.

EDIT : na mém předchozím autě výrobce dodával max 17" a já měl zapsané 19"

a díky bohu nejsme v UK :D

Upraveno uživatelem Davidak79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nijak nerozporuji předchozí posty, pouze jsem si dovolila malá poznámečka k tématu.

Ad UK: začal jsem tam jezdit před 20ti lety, tenkrát to byla země, která se mi fakt hodně líbila. Kam jsem přijel, tam byli hodní, ochotní, hned vařili kafe, ptali se jak to dneska u nás vypadá atd. , všichni znali beer a Havel. Dneska je to tam fakt divné, čech je v jednom pytli s polákem a černoch je pro ně víc, za náma už jsou jen "paki" (pákistánci). Už tam není o co stát a angličana aby člověk pohledal.  Anglie se změnila a my z východu jsme si tam tu pověst taky pěkně doje.... No dost už, trochu jsem odbočil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám stejnou zkušenost, jezdil jsem po převratě do A a D za prací, za dva dny jsem vydělal tolik, co tady za měsíc 😉, místní lidi super, ochotní atd., pak tam začali dělat čehůni nájezdy do obchodů a kradli co mohli...,prostě jsme si sami dodrbali reputaci a dneska je už znát odstup už na hranicích--je to prostě jiné a to tak, že horší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anglie je sice téma pro jiné vlákno, ale když už se tu o ní píše.. Byl jsem tam autem loni, a mám s místními pozitivní zkušenosti. Nejlepší byli na Manu, tam to bylo přesně, jak popisuje David o kousek výše, že to bylo před dvaceti lety. Prima byli i v Liverpoolu, ve Skotsku, v Severním Irsku. Jen Londýn byl takový ne úplně přátelský, velké město, turistů spousty.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pondeli jsme se vratili z Rimini. Tam ani zpatky jedinej policajt na silnici. Zato na jaderskem pobrezi po stare ceste na Klagenfurt  desitky a desitky funkcnich a oznacenych kamer na kontrolu rychlosti: pred kruhakama, ve mestech na 50 i po te statni ktera je vetsinou 70.:grr

Edit

cestou tam v Rakousku spousta opravovanych useku s sedesatkou. Cestou zpatky zazrak: na vsech opravovanych usecich nove znacky, dva pruhy a osmdesat!

Off topic

Taliani opet "upravili" cenu za dalnice, takze od Klagenfurtu po Rimini 39 Ecek a navic kolony jaxvina! Proto zpet po stare, kde s vyjimkou polskejch kamionu pro ktere plna cara prece neni zed pohoda, klidek tabacek:roker

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pesastor dálnice do Rimini se dá velice pěkně objet od Benátek až do Rimini podél  pobřeží, tak jak píšeš. No a od Klagenfurtu-Vilachu  jedu až do Udine taky mimo dálnici. Jezdím tama každý rok do SanMarina na Rallye Legend a oproti jiným, co jedou po dálnici jsem pomalejší o cca hodinu a půl(v noci a zpatky pozdě večer). To za ty prachy stojí.

Mmch, když jsi ten petrolhead, doufám, že jsi v Rimini navštívil museum Bimoty. Taky dobré.

 

Edit.jak to mám udělat, aby to "@pesastor" bylo jako odkaz?

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...