Bóča Odesláno 17. červen 2019 Sdílet Odesláno 17. červen 2019 Ahoj, při pomalejší jízdě, tak do 40-50 kmh je slyšet pískání od nápravy a při brzdění zvuk přestává být slyšet. Nejvíc bylo pískání hlasitější při couvání do garáže v plném rejdu a do mírného kopce. Poslední dobou sleduji i lehké zvýšení spotřeby, ale nejsem si jistý, jestli to společně souvisí. Ještě mi zbývá ověřit, jestli se nehřejí kotouče. Kotouče na zadní nápravě jsou zralé na výměnu. Už jsem měnil přední kotouče i destičky a u toho jsem vyměnil uvolněný kulový čep. Napadají mě další možnosti oprav: výměna ložisek, dotáhnutí náboje? Nebo bude potřeba repas nápravy? Prosím o nějaké rady a zkušenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 17. červen 2019 Sdílet Odesláno 17. červen 2019 jaký typ traktoru?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. červen 2019 Sdílet Odesláno 17. červen 2019 (upraveno) Má to v těch výložkách pod názvem tématu.... 5008, 2010, hdi, 110kW.... Taky si občas nevšimnu.... Upraveno 17. červen 2019 uživatelem Hafity Bóča a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. červen 2019 Sdílet Odesláno 17. červen 2019 Před hodinou, Bóča napsal: je slyšet pískání od nápravy No a od které? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bóča Odesláno 17. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 17. červen 2019 (upraveno) Od přední. Bylo to slyšet už před výměnou. Upraveno 17. červen 2019 uživatelem brixtr necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. červen 2019 Sdílet Odesláno 17. červen 2019 Zkus tu teplotu kotoučů.... Vyber rovnou cestu, kde nebudeš muset použít brzdu, abys po ujetí (aspoň kilometr) nechal auto samovolně zastavit (a přitom nikomu nepřekážel).... inoxing ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bóča Odesláno 17. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 17. červen 2019 (upraveno) Ok, to jsem měl v plánu. Zítra vyzkouším a dám vědět. Jestli budu měnit ty ložiska, tak budu potřebovat manuál na opravu, abych věděl, jestli na to budu mít stahovák. Dá se někde sehnat zadarmo? Protože jsem narazil jenom na placené verze, kterým moc nevěřím. Upraveno 17. červen 2019 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. červen 2019 Sdílet Odesláno 17. červen 2019 před 8 minutami, Bóča napsal: Dá se někde sehnat zadarmo? Protože jsem narazil jenom na placené verze, kterým moc nevěřím. Nerozumím řeči tvého kmene.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bóča Odesláno 17. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 17. červen 2019 (upraveno) Když jsem projížděl forum nenašel jsem nikde nic - odkaz nebo něco. Upraveno 17. červen 2019 uživatelem brixtr necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 17. červen 2019 Sdílet Odesláno 17. červen 2019 Jo aha.... Zadarmo manuál, ne zadarmo stahovák.... Blik.... Bóča ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bóča Odesláno 18. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 18. červen 2019 Kotouče se nezahřívají. Takže to vidím na výměnu předních ložisek, našel jsem pár návodů na jiné Peugeoty, viděl jsem tam vyndavání ložiska lisem nebo složitým vyklepáváním (což se mi nezdá jako dobrá varianta). Jaká možnost je nejvhodnější? Jaký typ uložení ložiska má 5008? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 18. červen 2019 Sdílet Odesláno 18. červen 2019 (upraveno) Ahoj. Když to přestane při brzdění, ložiska to nebudou. Mě to dělalo váznoucí vedeni brzdových destiček, je nutné vyčistit a když to nepomůže, což mě nepomohlo, tak vyměnit plovoucí třmen. Od té doby ani nehlesne a kotouče se mi taky nehřály. Jistým vodítkem je nestejné opotřebování vnitřní a vnější destičky a z vnějšku na pohled pěkný brzdový kotouč, ale z vnitřní strany nepěkný pohled. Mára Upraveno 18. červen 2019 uživatelem Markusenka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 18. červen 2019 Sdílet Odesláno 18. červen 2019 Ložiska to nebudou.... Ložiska hučí.... Bóča ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bóča Odesláno 19. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 19. červen 2019 V 18. 6. 2019 at 17:17, Markusenka napsal: je nutné vyčistit a když to nepomůže, což mě nepomohlo, tak vyměnit plovoucí třmen Děkuji za odpověď, protože třmen mě vážně nenapadl. Měnil jsem vpředu kotouče i destičky a chyběla ta indikace opotřebení destiček nebo kotouče, ale pískání se projevovalo před i potom. Koukal jsem, že se prodávají i sady na opravu třmenu, ale jelikož s opravou/výměnou třmene nemám žádné zkušenosti, tak nevím, jestli oprava nejsou vyhozené peníze a není lepší ho rovnou vyměnit. Minimálně ho zkusím vyčistit. Ještě jsem uvažoval o promazání ložiska - kvůli ověření. Každopádně o víkend bych se měl dostat na zvedák, kde mohu lehce vyzkoušet běh všech kol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 20. červen 2019 Sdílet Odesláno 20. červen 2019 před 10 hodinami, Bóča napsal: Ještě jsem uvažoval o promazání ložiska Jak to chceš udělat? ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 20. červen 2019 Sdílet Odesláno 20. červen 2019 Ahoj. Jde o to, že destičky jsou nějakým způsobem vedeny. Někde jen to kov na kov, jinde je ve třmenu vložen předpružený vodící plýšek, který je v sadě s destičkama, tedy 8 kousků. Ty se mění vždy s destičkama. Jenže pod těma plíškama ten třmen pěkně koroduje, bobtná, tak je potřeba to pořádně vyčistit, aby se tam pak vešel plíšek a destička. Já to měl už v takovém stavu, že jsem dal třmen nový. Samozřejmě jsem také měnil opravnou sadu vedení třmenu, ale v tom problém nebyl. Třmen by se i po vodících čepech (trnech) hejbal, ale díky nepohyblivým destičkám v jejich vedení to bylo prd platné. Sice to brzdnou sílu mělo, ale pak, hlavně, když už člověk najel nějakej ten kilometr se to ohřálo a v odbrzděným stavu to skrípalo, pískalo v závislosti na otočení volantu, hlavně ve městě kolem 50. Po výměně pouze destiček a nedbalém vyčištění to vydrželo nepískat tak maximálně 2 až 3 tisice Km, pak to začlo znova stejně. Mára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bóča Odesláno 23. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 23. červen 2019 Sundal jsem kolo abych prohlédl třmen a destičky. Zjištění bylo, že vnější destička nepatrně škrtá o kotouč ve spodní části (blíže středu). Vyčistil jsem třmen a u toho jsem přišel, že ta vnější destička je tam poměrně volná. Zároveň se kotouč nezahřívá a třmen běhá poměrně hladce. Určitě to pískání způsobuje dotek destiček. Otázkou tedy je: 1) Je to normální, než se destičky zajedou (teď mám na nich cca 150 km) a pak to přestane? 2) Je to výběrem destiček, protože u jiných aut jsem viděl, že destičky z venkovní části mají lepivou plochu, díky které po prvním brzdění lépe přilnou k třmenu? 3) Je to třmenem (válcem), že se špatně vrací a je to tedy na výměnu celého třmenu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 23. červen 2019 Sdílet Odesláno 23. červen 2019 V podstatě to pískání jsou vysokofrekvenční vibrace.... Ta lepivá vrstva na rubu by to měla eliminovat.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.