Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Pískání od nápravy a zvýšená spotřeba


Bóča

Recommended Posts

Ahoj,

při pomalejší jízdě, tak do 40-50 kmh je slyšet pískání od nápravy a při brzdění zvuk přestává být slyšet. Nejvíc bylo pískání hlasitější při couvání do garáže v plném rejdu a do mírného kopce. Poslední dobou sleduji i lehké zvýšení spotřeby, ale nejsem si jistý, jestli to společně souvisí. Ještě mi zbývá ověřit, jestli se nehřejí kotouče.

Kotouče na zadní nápravě jsou zralé na výměnu. Už jsem měnil přední kotouče i destičky a u toho jsem vyměnil uvolněný kulový čep.

Napadají mě další možnosti oprav: výměna ložisek, dotáhnutí náboje? Nebo bude potřeba repas nápravy?

Prosím o nějaké rady a zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, to jsem měl v plánu. Zítra vyzkouším a dám vědět. Jestli budu měnit ty ložiska, tak budu potřebovat manuál na opravu, abych věděl, jestli na to budu mít stahovák. Dá se někde sehnat zadarmo? Protože jsem narazil jenom na placené verze, kterým moc nevěřím.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kotouče se nezahřívají. Takže to vidím na výměnu předních ložisek, našel jsem pár návodů na jiné Peugeoty, viděl jsem tam vyndavání ložiska lisem nebo složitým vyklepáváním (což se mi nezdá jako dobrá varianta). Jaká možnost je nejvhodnější? Jaký typ uložení ložiska má 5008?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. 

Když to přestane při brzdění, ložiska to nebudou.

Mě to dělalo váznoucí vedeni brzdových destiček, je nutné vyčistit a když to nepomůže, což mě nepomohlo, tak vyměnit plovoucí třmen. Od té doby ani nehlesne a kotouče se mi taky nehřály. Jistým vodítkem je nestejné opotřebování vnitřní a vnější destičky a z vnějšku na pohled pěkný brzdový kotouč, ale z vnitřní strany nepěkný pohled. 

 

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 6. 2019 at 17:17, Markusenka napsal:

je nutné vyčistit a když to nepomůže, což mě nepomohlo, tak vyměnit plovoucí třmen

Děkuji za odpověď, protože třmen mě vážně nenapadl. Měnil jsem vpředu kotouče i destičky a chyběla ta indikace opotřebení destiček nebo kotouče, ale pískání se projevovalo před i potom. Koukal jsem, že se prodávají i sady na opravu třmenu, ale jelikož s opravou/výměnou třmene nemám žádné zkušenosti, tak nevím, jestli oprava nejsou vyhozené peníze a není lepší ho rovnou vyměnit. Minimálně ho zkusím vyčistit. Ještě jsem uvažoval o promazání ložiska - kvůli ověření. Každopádně o víkend bych se měl dostat na zvedák, kde mohu lehce vyzkoušet běh všech kol. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Jde o to, že destičky jsou nějakým způsobem vedeny. Někde jen to kov na kov, jinde je ve třmenu vložen předpružený vodící plýšek, který je v sadě s destičkama, tedy 8 kousků. 

Ty se mění vždy s destičkama. Jenže pod těma plíškama ten třmen pěkně koroduje, bobtná, tak je potřeba to pořádně vyčistit, aby se tam pak vešel plíšek a destička. Já to měl už v takovém stavu, že jsem dal třmen nový.

Samozřejmě jsem také měnil opravnou sadu vedení třmenu, ale v tom problém nebyl. Třmen by se i po vodících čepech (trnech) hejbal, ale díky nepohyblivým destičkám v jejich vedení to bylo prd platné. Sice to brzdnou sílu mělo, ale pak, hlavně, když už člověk najel nějakej ten kilometr se to ohřálo a v odbrzděným stavu to skrípalo, pískalo v závislosti na otočení volantu, hlavně ve městě kolem 50. Po výměně pouze destiček a nedbalém vyčištění to vydrželo nepískat tak maximálně 2 až 3 tisice Km, pak to začlo znova stejně.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundal jsem kolo abych prohlédl třmen a destičky. Zjištění bylo, že vnější destička nepatrně škrtá o kotouč ve spodní části (blíže středu). Vyčistil jsem třmen a u toho jsem přišel, že ta vnější destička je tam poměrně volná.  Zároveň se kotouč nezahřívá a třmen běhá poměrně hladce. Určitě to pískání způsobuje dotek destiček.

Otázkou tedy je:

1) Je to normální, než se destičky zajedou (teď mám na nich cca 150 km) a pak to přestane?

2) Je to výběrem destiček, protože u jiných aut jsem viděl, že destičky z venkovní části mají lepivou plochu, díky které po prvním brzdění lépe přilnou k třmenu?

3) Je to třmenem (válcem), že se špatně vrací a je to tedy na výměnu celého třmenu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...