Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 206 Stále odpaluje 4.vstrik


piskamarm

Recommended Posts

Ročník 2004

Vin VF32CHFXA44009095

Auto má namontované LPG Landi renzo

Po diagnostice TGS3s vyhazuje chyby 0410 - přívod sekundárního vzduchu do výfuku 0170 - vstřikování paliva 0300 - vynechání zapalování
0304 - vynechání válce 4 .... eventuálně 1327 - Zjištění fáze při startu

Jednotka magneti marelli IAW 48P2.77 byla na repasi a vrátili ji že je v pořádku bez závad.

Už potřetí během 2let a cca 15000km to odpálilo čtvrtý vstřik a benzín jede pouze na 3valce. Na plyn jede jakžtakž ok ale cuka. Výrazné vibrace při plne zahřátém motoru, auto cuka při sešlápnutí pedálu akcelerace. Kolísání otáček volnoběhu. Při studeném startu se musí čekat cca 2 minuty na volnoběh než se dám do pohybu jinak auto při rozjezdu chcípne...

 

Byl nějakej problém s bsi jednotkou, protože nesvítila levá strana auta. Mechanik to tenkrát vyřešil nějakým bypassem že to napojili aby to svítilo přes impuls okruhu pravé strany a udělal tomu zvlášť pojistku

 

Když jsem byl na diagnostice loni v Peugeotu tak mi žádné vady jednotek ve výpisu nevybehli

 

Jinak tam byl EGR a mechanik ho zaslepil

 

Taky mechanikovi na dílně shořelo levé zadní světlo tak musel pak měnit kabeláž...

 

Už si nevím rady, na tom autě už je vyměněná a zkontrolovana snad každá součástka.

 

Máte někdo prosím nějaké nápady?

 

 

Děkuju moc!

Marek, Praha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vstřik klidně odejde po týdnu, to se občas prostě stává ;) Chce to origo diag a vyčíst reálně co tam je za chyby. Egr byl jen zaslepenej, nebo i upravená jednotka?  V rámci Prahy bych ti to mohl na origo diag píchnout já ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, diky za reakci.

Egr zaslepili v katastrofálně amatérském servise Auto Perfect na Žižkově někdy v zimě v rámci několika zásahů které se tam dělali. Údajně nebyl nijak napojený na řídící jednotku a tak řekli, že se nic upravovat nemusí. Původně šlo auto do servisu pouze na výměnu vstřiku a poté, co ho vyměnili tak auto jelo (akorát se přidala po jejich zásahu nová závada - vibrace při zahřátém motoru)...teď po pár měsících stejný vstřik už potřetí...

Origo diag bylo provedeno na Kladně v Peugeotu předtím než jsem jim to tam v zimě odvezl na Žižkov. Neukázalo to nic jiného než moje "chytré auto" od tmobile nebo diagnostika co měli v servise ... (ale proč ne, skusit se to může)

 

poslední výstup minulý týden v servise z diagnostiky jsem vypsal v úvodu (pamět se mazala nějak po vánocích).... závěr servisu bylo , že neví co s tím ale že je na tuty chyba v řídící jednotce ... tak tu jsem zaslal na repasi, ale řekli mi že jí nic není ...

 

dal bych to dávno do peugeotu, ale  nechtějí mě nikam vzít s LPG ... 

 

je nějaká možnost, že to celé dělá nějak ten plyn nebo jeho elektronika?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by zajímalo, jak se ti může spálit vstřik a jestli jsi ty osobně vzal multimetr do ruky a údajně vadný vstřik si proměřil. Dodělávané LPG samozřejmě souvisí se vstřikama benzínu- aby LPG fungovalo, tak většinou firmy střihnou originál kabeláž ke vstřikům benzínu a napojí se mezi to kabeláž od LPG jednotky! Některá firma to udělá tak, že použije originál konektory a udělá to tak jak se má, ale někde to jen střihnou a zapájí a tam bývá po letech problém nebo někde na cestě k jednotce LPG. První co, tak jdi po tomhle. Většinou je to střihlý tak 10cm od vstřiku benzínu. Vstriky benzinu jsou od dodelavanyho LPG ovladany jednotkou LPG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, diky za odpověď

 

Já s auty neumím, ale mechanik to proměřil a je v haji ten co píše i diag. Je v háji ten co tam v zimě dával novej... Aspoň to mi řekli

 

To co říkáš zní pravděpodobně a nechám to prověřit v LPG servisu kam jsem zítra objednán na konzultaci... Dávalo by to smysl i vzhledem k takové jakoby mysterióznosti problemu...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diag může psát cokoliv, ale jediná správná informace je přímo ten vstřik změřit ohmetrem. Jednotka dokáže vstřik odpojit i sama (když vyhodnotí nějakou nianci na válci), ale ne ho odpálit. S dodělávaným plynem jsou problémy a čím novější a chytřejší auto, tím horší to je. Jestli se nepletu, tak by měl mít vstřik okolo 12ohm. Odpálenej vstřík slyším prvně, protože je tam jen cívka, kterou by dokázalo odpálit jen snad vysoké napětí a nevim, kde by se v palubní síti vzalo. Možné je samozřejmě vše, ale nevěřím tomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, ...

Říkám mechanik v tom servisu mi řekl že to měřil a že je ko (ale nevím jestli nekeca)...tak 5tis km...už potřetí....

 

Na plyn to jede relativně bez problémů normálně na 4valce...tak se vypravim do LPG do Jinonic a uvidíme co mi řeknou... vyřídím tvoje poznatky, děkuji moc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozumím tomu, na LPG to klidně může jet normálně, protože LPG vstřiky jsou napájeny zvlášť od jednotky LPG. Kdežto vstřiky benzínu normálně napájí řídící jednotka motoru a aby se mohl zapojit LPG systém, tak firma musí kabeláž od jednotky motoru ke vstřikám benzínu přerušit a dráty vyvést do jednotky LPG, která si pak ovládá benzín a plyn jak potřebuje. Tam bych hledal problém, V tomto přemostění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže...

Vstřik vyměnili dneska. Proměrili to ale byl to jiný než který říkali v tom lemplovskem servisu (ne 4. ale 1. ... - starej originál ještě ). LPG jsme dočasně odpojili a budeme to cca 6 měsícu sledovat a pak se rozhodne co dál s LPG...

Jinak na LPG žádné chyby nenašli a ani v tom benzínovém okruhu...Případně budu moct do autorizaku až se něco objevi protože je sundana i nádrž a LPG řídící jednotka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Po LPG servisu ( LPG jakoby teď vůbec není) auto jede celkově líp, téměř vůbec necuka...

Zůstaly závady -

Pri prvním ranním startu se rozbiha cca na 30 vteřin nějaká věc... Zvuk vychází jakoby z leve strany z pohledu řidiče. Otáčky cca 1100. Pak se to vypne, přestane hucet a otáčky se sníží... jenomže při tom snižování to div nechcipne... otáčky zakolísaji, zaprdi to a asi po 7sekundach to běží normálně okolo 800....   (Obvykle se v této první minutě nedá rozjet protože to při přidání plynu chcípne)

 

Když je motor zahřátý na provozní teplotu (ukazuje ručička cca 80-85 stupňů) tak auto citelne vibruje...

 

Při zapnutých výstražných světlech kolísání otáček ve chvíli když sepne bliknuti

 

Jenom pro upřesnění......

Motor je tam z citroena 1,1, zaslepeny EGR a v bsi jednotce nefungovalo osvětlení levé strany vozu (tak to mechanik udělal že levou stranu rozsvěcí signál z pravé strany a udělal tomu vlastní pojistku)

 

 

Nějaké nápady?

Děkuju!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.1 má egr? Citroen/Peugeot je to stejný. Záleží na typu motoru (KFW, NFU, 5FW atd...) Že je z citroena je úplně jedno, musí být jen stejný typ motoru.

Musíte zkontrolovat další věci, který dokáže odrovnat LPG na motoru- katalyzátor, lambda sonda, svíčky, kompresní tlaky (jestli nejsou podpálený sedla ventilů atp.). Filtry sání/oleje nový? Olej novy? Zakladni udrzba ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, díky za odpověď.

podle vin je to TU1JP / TU1A (HFX), 1.1i 60 HP 8V (1 124 cm3), 44 kW, benzín   

na obrázku je ilustrativní fotka jak to vypadalo nez to zaslepil (takove to kolecko vlevo od zlute merky oleje) ..  v servisu to loni zaslepili a rikali ze to neni spojene s ridici jednotkou....

ja vlastne nevim jestli ten měněný motor je uplne stejný.... co jsem si vsimnul, tak v miste kde se ma uchytit egr tak neni závit ale jenom ploška... takže možná je to verze motoru která byla bez egr...

olej ok, filtry taky, kompresni tlaky nevim, svicky cca 10tis, lambdy obě cca 10tis, katalyzator nevim

auto_image_5845904345.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No každopádně bych se podíval na to, jestli není ucpaný KAT, protože to, čemu říkáš EGR není EGR, ale ventil pro přísun čistého vzduchu od sání nad KAT. A jestli je to na LPG, tak v určitých jízdních režimech mohlo sekundární čerpadlo nasávat LPG, který šlo přímo nad KAT, kde mohlo dohořívat. A to ten KAT odrovná/zbortí/ucpe výfuk. To, co ti tam vrčí je pravděpodobně to vzduchové čerpadlo někde u filtru (sekundární čerpadlo vzduchu). Zde funguje tento systém tak, že nepřepouští výfukové plyny zpět do sání- k znovuspálení; ale funguje zde tak, že nad KAT pumpuje čerstvý vzduch (ta bandaska nad parohama je jen ventil). Problém může být, že jakmile "odstřihnete" tento emisní výmysl a dáte tam motor, který nebyl původně se stejným řízením/elektropříslušenstvím, tak to jednotka může špatně vyhodnocovat. Tvůj motor původně byl EURO 4 (což na rok 2004 bylo docela dost brzo), tím zaslepením dochází k chybám na sekundárním čerpadle, jak je v prvním příspěvku uvedno. Jednotka motoru tuto absenci/zaslepení pozná z údajů od lambda sondy, pak to může dělat problémy. Řešením je buďto zkustit překódovat jednotku na EURO 3- pokud je odemčena funkce v jednotce motoru nebo vrátit původní parohy a systém vrátit do původního funkčního stavu. Odpojování vstřiku bude mít souvislost jenom ve spojení se zmršenou kabeláží od LPG systému/LPG jednotkou. Chyba P1327 je jenom chyba modulu/svíček zapalování (možná jenom díky provozu na LPG). A chyba se sekundárním čerpadlem jsem popsal.

 

 

Bez názvu.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle co říkáš zní pravděpodobně...

Mimochodem sekundární vzduch čerpadlo se dávalo před 2 roky nové.

Vidíš no, ty servisy stojí za vyliž.... Já tomu prd rozumím. Všichni říkali že to je EGR... Bože...

Než se k tomu dostanu, je v tomto stavu potenciál že by to nějak ničilo motor nebo něco jiného?

 

K těm vibracím při zahřátém motoru te něco napadá...?

 

Děkuju!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Recirkulací to nazývá i ServiceBox, takže no stress, je to taková komedie. Kdo řekne, že je to egr, tak není daleko od pravdy v tom smyslu, že to je kvůli emisím, ale jako egr to zde nefunguje, ale vypadá to podobně. Těch aut a modifikací je už tolik, že si nejde pamatovat všechno. Vibrace může způsobovat kde co, špatný silenbloky na motoru atp. Prvně vyřešte motor, ať chodí jak hodinky, pak ostatní. Zkontrolujte si typ motoru (HFX), jestli je to vůbec stejný motor po HW stránce a nemá jiný vačky/kompresi atd. Pak by to nešlo odladit nikdy.

To čerpadlo se sice mohlo dávat nový, ale jestli to zaslepili, tak jede naprázdno. Problém je, že jakmile jednotka očekává vhánění kyslíku nad KAT, tak se logicky očekává od vrchní lambda sondy signál se změnou obsahu kyslíku. Když je to zaslepené, tak signál z lamda sondy ukazuje něco jiného a je to chyba na ECU motoru.

Podívejte se, jestli není nějaká hadice na sací straně odpojená nebo netěsná (nebo jakákoliv netěsnost), to může dělat neplechu, protože by to sálo falešnej vzduch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...