Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prilis nizky tlak oleje v mechanickem rezimu - P15A1


Petr Bednář

Recommended Posts

Zdravim panove,

Potrebuji poradit ohledne hlasky,kterou mechanikovi vyflusla diagnostika "P15 A1 -prilis nizky tlak oleje v mech. rezimu"

Auto je 5008 puretech 130 r.v. 2015 , najeto cca 70000

Cca pred 2 mesici delanej olej a to Total Quartz Ineo First 0w-30,stejne tak delany vsechny filtry,vcetne svicek...Benzin tankovan vyhradne na Benzine a aditivovan (muze treba to aditivum tomu motoru "nesmakovat" ?)Pri zahratem voze se zaplou klimou,pri jizde cca 100-130 napr.vyskoci chyba motoru a nasledne me mechanik sdelil vyse uvedenou hlasku.Oleje je porad stejne a to cca 8/10 na merce...

Vsem vam moc diky za rady 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

něco z google v ANGL. jazyce:

https://www.carbon-cleaning.com/diagnostic-auto/code-obd/p15a1-peugeot-essence

 

P15A1 - Fuel Economy Mode Switch Performance / MOTOR DRIVE MODULE TEMPERATURE SIGNAL CIRCUIT HIGH INPUT

možné příčiny:

  • Faulty Fuel Economy Mode Switch
  • Fuel Economy Mode Switch harness is open or shorted
  • Fuel Economy Mode Switch circuit poor electrical connection
  • Signal line open
  • Signal GND line open
  • Sensor failure

P15a1 Description

The Engine Control Module (ECM) supplies 5 V reference voltage, through the 5 V reference voltage circuit, to the S87 fuel economy mode switch. The 5 V reference voltage causes current to flow through a series of resistors in the switch to the switch ground circuit. The ECM monitors the reference voltage through a discrete fuel economy mode switch signal circuit. When the switch button is momentarily pressed, the switch contacts allow the 5 V reference voltage to by-pass one of the resistors. The ECM detects the resulting voltage drop as a fuel economy mode request and sends a GMLAN message to the Transmission Control Module (TCM) indicating the request. When the TCM receives the request, throttle progressions and transmission shift points are modified to optimize fuel efficiency. The Instrument Panel Cluster (IPC) also receives the fuel economy mode request message from the ECM and illuminates the fuel economy mode indicator lamp. The fuel economy mode switch must be pressed for between 0.094-1.5 s to activate the fuel economy mode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

V tomto motoru je rozvodový řemen v olejové lázni, tedy přímo v motorovém oleji. Olej poškozuje horní vrstvu rozvodového řemenu, ta se drolí a odlupuje a zanáší sací koš olejového čerpadla. Musí se s tím do servisu, kde vymění rozvodový řemen  a vyčistí sací koš. Čím dříve tím lépe, protože to skutečně nemaže a hrozí úplné prasknutí řemene a poškození motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpoved,

kamos-mechanik,to mel napichnuty na diag.,a meril tlaky,ktery se pohybovaly okolo 3 kPa(pokud si dobre pamatuju) a rikal,ze to je v pohode,ze to maze.Tak dosel k tomu,ze bude problem v cidle (spinaci) oleje,ktery je umisten vlevo od olejove merky...Btw.,proc si myslis,ze se rozvodovy remen droli?Auto ma najeto 70tis.,olej delanej v autoriz.po 20 tis.(dle servisky),ja jsem ho udelal po deseti a mam to tak v planu delat i dal.Olej Total Quartz Ineo First 0w-30...Proc by se mel ten remen drolit???

Predem Ti dekuji...

P.S.zitra odtah do Peugeota 😠

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...