Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 207 1.4 Vti 8FS chyby P1025, P101A, P1062


matus1991

Recommended Posts

Dobry den,

před dvěma měsíci jsme zakoupili Peugeot 207 SW s motorem 1.4 VTI 70 Kw Kód motoru: 8FS,. Auto má najeto 86 000 km a je z roku 2008.

Bylo potřeba udělat nové rozvody kvůli vytahanému řetězu, vozidlu psalo chyby a špatnému nastavení vačkových hřídelů.

Po nových rozvodech závada odstraněna. Momentálně přetrvávají závady načtení proměnného zdvihu sacích ventilů. Motor píše závady P1025, P101A, P1062. Všechny se týkají tohoto problému.

Mám originální diagnostiku DIAGBOX, zkoušel jsem reset adaptačních hodnot bez úspěchu. 

prosím o radu jak postupovat dále, aby se pod podařilo odstranit chybu. Kontrolka závady motoru nesvítí, motor má pouze malý výkon. Jinak nejsou žádné další příznaky. Problém byl už před výměnou rozvodů.

Předem děkuji

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Upraveno uživatelem matus1991
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nenačítá to polohu sací vačky, všechny chyby se týkají této závady. Buď je vadné čidlo polohy sací vačky, případně kabeláž nebo konektor, ale je taky možné, že jsou rozvody špatně nastavené. Zkusil bych vyměnit čidlo a pokud to nepomůže, je potřeba se podívat na nastavení rozvodu. Ještě se zeptám, zkoušel jsi diagnostikou jak funguje motor pro nastavení excentrické hřídele sacích vaček, musí být slyšet, že se otáčí, chyba může být i v motorku nebo jeho kabeláži.           Teď se ještě dívám, že je tam pravděpodobně závada relé, takže v první řadě přezkoušej diagnostikou zda motorek otáčí hřídelí, jak jsem napsal výše.

 

Upraveno uživatelem Sale
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo motorek sem zapomel zminit. moje chyba. takze druhy pokus 😉 zavada se jak spravne rikas tyka excentricke vacky na promenny zdvid sacich ventilu. vymenil jsem uz ten motorek na otaceni te vacky. pry je po tom nutna udelat pres diagnostiku oprava-vymena dilu- a tam zvolit tento dil. to jsem udelal. chce to jenom mit studeny motor a nechat ho ohrat. to nepomohlo. kdyz se pokusim ty chyby smazat tak je slyset ( po sundani vika i vydet) ze motor projede krajni polohy ale hned se zase chyby objevi ( proste nejdou smazat ) coz me vede k tomu ze bud je moturek k ovladani spatne zkalibrovan ( stary motor byl zrejme v poradku ) a nebo jak rikate je spatny snimac natoceni. muzete mi poradit jak mohu overit jestli ten snimac spravne funguje? ( proste kde najdu dignostikou hodnoty z cidla a jake by asi mely byt. mam dia chvily a nejsem v ovladani profik) diky za odpoved. jeste dodam ze kdyz dam test akcnich clenu tak motorek nereaguje. neotaci se. z youtube vim ze by mel projizdet krajni polohy ale me to nic nedela. pritom kdyz pri mazani zavad si s tim auto otoci. 

Upraveno uživatelem matus1991
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč jsi vyměnil ten motor ventilového ovladače, zkusmo kvůli chybě nebo proč? Pokud starý fungoval správně, dal bych ho tam zpět a zkusil vyměnit čidlo vačky. Při diagnostice  musí ovladač udělat několik úvratí než se zastaví, takže pokud to reaguje při mazání chyby jen krátce, není tam zřejmě informace o poloze vačky. Teď ti nepovím přesně jestli se dá senzor zkontrolovat přes dia, ale asi jo, najdeš to někde v testech akčních členů, pakliže vykáže chybu, tak vyměnit, je to docela častá závada. Taky když už máš sundané víko, zkontroloval bych postavení sací vačky vůči rovině hlavy, je možné, že to při výměně neudělali přesně nebo to vůbec nezměřili. Sám to asi neuděláš, pokud nemáš sklonoměr, zeptal bych se tam, co ti dělali rozvody. Tak teď si to ještě jednou čtu a vidím, že je tam odchylka mezi řízením a polohou systému, takže asi zkusit to čidlo, to je nejjednodušší a potom kontrola rozvodu, pokud je to posunuté, čidlo zřejmě nezachytí koncovou polohu. Ono by taky nebylo od věci, kdybys napsal, jaké chyby to vykazovalo před výměnou rozvodu, jestli stejné nebo nějaké jiné.

Upraveno uživatelem Sale
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mel jsem pred tim auto v orig servisu a chtel jsem prehrat software motoru na aktualni verzi prave kvuly chybam. pry to mohl pomoci. tam mi rekly ze soft je nejnovejsi a ze ty chyby bude zpusobovat urcite ten motor co to ovlada. primo mi ukazal vykres kde oznacil tento dil. tak proto sem ho menil.pres diagnostiku jsem sledoval zdvih ventilu a pri manualnim otaceni moturkem - a tou vackou na zdvih - ukazovalo auto stale stejnou hodnotu zdvihu ventilu. takze asi bude opravdu spatne cidlo. ale primo hodnoty z neho jsem v dia nenasel. pristi tyden zajedu do neautorizovaneho servisu na peugeoty a uvidim co mi reknou.rad bych si to nechal potvrdit. preci jen moturek stal 2500 a to cidlo podobne tak at to neni zase dalsi zbytecna investice. dekuji za rady. pak nepisu jak to dopadlo. treba to taky nekomu pomuzu.a tady jsou ty puvodni chyby 

IMG_20190412_155815.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, takže nekvalitní práce autorizovaného servisu. Snad měli odstranit všechny závady a ne doporučovat zákazníkovi co si má opravit a ještě zřejmě špatně. Tak potom napiš, jak jsi dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...