pap13 Odesláno 11. červen 2019 Sdílet Odesláno 11. červen 2019 Ahoj, zaznamenal jsem na zahraničních forech více poznatků, že některých majitelům 5008 SUV rezavějí Alu disky. Má s tím někdo z vás podobnou zkušenost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 11. červen 2019 Sdílet Odesláno 11. červen 2019 Myslíš asi oxidaci hliníku. Děje se nejčastěji u leštěnych kol. Stačí kamínek a ideální sůl v zimě a je o zábavu postaráno. Tady příklad kol z Octavie Scout , tyhle trpí na oxidaci extrémně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pap13 Odesláno 13. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 13. červen 2019 (upraveno) jj pravdu máš... myslím tohle... Upraveno 13. červen 2019 uživatelem pap13 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zenes Odesláno 13. červen 2019 Sdílet Odesláno 13. červen 2019 Osobnu skusenost nemam, no na zahranicnom fore to niekto na peugeote mal a vyreklamoval to v autorizaku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 14. červen 2019 Sdílet Odesláno 14. červen 2019 (upraveno) Já mám osobní zkušenost, ale ne s disky Peugeot, ty nepoužívám v zimě. Zimní (oxigin) jsou na kompletní opravu a přestříkání. Docela mne to překvapuje, přesto, že nebyly mechanicky poškozené, sůl se dostala pod lak. A to je hned. Jinak u hliníku je to jinak, klasická oxidace, způsovující reznutí u oceli naopak povrch zušlechťuje, dokonce se tato úprava provádí jako ochrana (eloxování), problém jsou kyseliny či zásady rozpuštěné ve vodě, které povrch naleptávají, poškozují. Stejně tak leštěná kola mají povrchovou úpravu taky takto zušlechtěnou (elox). Takže jakmile se sůl dostane pod barvu nebo se leštěný povrch škrábne, tak je zaděláno na problém. Leštěné disky výrobci příliš nedoporučují na zimní provoz. Mě se to začlo na zimních objevovat zhruba po 4 letech. Po posledních dvou zimách to výrazně zrychlilo, přesto, že jsem to co 14 dní umyl. Máš to podobně jako u mne, nejvíc trpí hrany, kde je barva nejslabší, a odtud se to rozrůstá, následně se odlupují celé kusy barvy protože hliník pod ní se sype, V záruce bych o určitě řešil. Upraveno 14. červen 2019 uživatelem Pacho69 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 14. červen 2019 Sdílet Odesláno 14. červen 2019 Tohle je bohužel bolest asi všech leštěných kol Měl jsem na 508 fungl nová kola a po jedné zimě to začalo. Takže pěkně každé léto opravovat a opravovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo1976 Odesláno 30. červen 2019 Sdílet Odesláno 30. červen 2019 Dural prostě v zimě trpí. Zlatý plecháče. Člověk v zimě na parádu moc nejezdí btl.a ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.