Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Problémy s motorem 2,2 Hdi v P406


Autoškolič Dodo

Recommended Posts

Zdravím všechny příznivce tohoto informačního média🤗.

Už 1,5 roku jsem majitel P406 2,2 Hdi break r.v. 2003 s nájezdem 204 204 km a bohužel nepříliš šťastný.

Od začátku jsem bohužel musel řešit problémy. První nastal hned při koupi, ale jednalo se o známý problém špatně fungujícího FAPu, který byl v době koupi ještě aktivní. Byla provedena známá akce, kterou snad mají v dnešní době všechny 406 s tímto motorem a tím byl problém vyřešen. Byla provedena úprava mapy, zvednut výkon a hlavně snížena spotřeba. Na dálkách (auto mi slouží k dopravě do práce na trase Adamov - Mnichov) spotřeba klesla při úsporné jízdě pod 5l a já byl chvíli šťastnej jak blecha. Pak se mi začal projevovat na dálnicích v Německu problém se ztrátou chladící kapaliny při rychlejší jízdě, který se zhoršoval. Takže auto do servisu na výměnu těsnění pod hlavou s kompletní GO hlavy, výměny rozvodů dále jsem nechal vyměnit turbo, které už mělo vůle. Bohužel se oprava začala prodražovat, protože po repasi dílů jako hlava a vstřiky se při montáži přišlo na to, že je křivý blok, tak se musel srovnat i on. Bohužel po vrácení auta začaly odcházet repasované vstřiky ( po 3 výměně vstřiků kvůli natavení jejich špiček, kdy měly i nafialovělou barvu zjištěn ucpaný poslední díl výfuku. Výfuk byl komplet vyměněna problémy se vstřiky ustaly.) Dále turbo zlobilo v oblasti regulace. Bohužel i když jsem dal oboje reklamovat, tak práci servisu, který s repasí turba a vstřiků neměl nic společnýho jsem musel platit. Prostě sečteno,podtrženo oprava do teď stála 38 000,- a auto stejně nejede jak má. Byl jsem s ním i ve značkovým servisu, a ty se vyjádřili, že bude asi pořád problém s turbem.Vypůjčil jsem si proto jiné turbo a nechal ho vyměnit a stav nezměněn. Prostě pokud se motor dostane nad 2500 otáček skutečný tlak turba je o cca 0,3 baru menší než požadovaný. auto má o cca 1-1,5 litru větší spotřebu, předjíždět s ním je o strach, protože prostě motor netáhne a v Německu jsem zkoušel maximálku, tak ta činí celých 170 km/h. 

Dotaz zní.

Je tu někdo, kdo by se na to mohl podívat? Jsem ochotný s tím dojet i někam dál od Brna.

Myslím si, že problém bude s podtlaky.

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rika se tomu zadlabani bloku. Majiteli predemnou bouchlo tesneni pod hlavou a on jen sundal hlavu, vymenil tesneni a zase to sesrouboval. Videl jsem ten motor pred montazi zrepasovane hlavy a bylo videt, ze vrsek valcu brousili.

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš diagnostiku? Vieš spraviť log za jazdy a hodiť ho sem?

Príp. aspoň chyby? Zvuk motora, výpadok výkonu (stále, nepravidelne, v určitom spektre otáčok), dym? Skús sa možno viac rozpísať pokiaľ sa dá.

Inak ani repasovaným dielom sa dnes nedá veriť...

Upraveno uživatelem misho.1709
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky @misho.1709

Diagnostiku me dela jeden klubak. O vikendu se s nim domluvim.

Jinak pro uplnost.

Repasovane turbo bylo reklamovano z duvodu prutoku oleje do sani v mnozstvi cca 1l / 8000km a vyskakovani chyby "Prilis vysoky tlak turba". Turbo rozebrano, vycisteno a tyto problemy ustaly.

Na motoru byly vymeneny tyto cidla na zaklade chyb hlasene diagnostikou:

Cidlo polohy plynoveho pedalu

Cidlo tlaku turba u intercooleru

Cidlo vysokeho tlaku paliva

Ted momentalne je nahrana v RJ original mapa. V pripade, ze se nahraje chip se sice zvedne vykon, ale taky auto zacne cerne kourit, i kdyz je to ta stejna mapa na kterou jsem pred opravou tesneni pod hlavou najezdil cca 15000 km a bez problemu. Naroste ale i spotreba, ktera je i ted vcelku vysoka. Nechal jsem udelat i mapu, kde byl pozadavek na tlak zvysen na 2,7 bar, coz je o 0,2 baru vic, nez je limit, kdy by mela vyskocit chyba "Prilis vysoky tlak turba" ale z nejakeho duvodu se toto nekonalo. Odjeto s touto mapou cca 1500 km bez hlaseni Antipolution fault. Proste to turbo neni schopno tlakovat na pozadovanou hodnotu. Proto jsem si od stejnyho klubaka, co mi dela diagnostiku pujcil jeho rezevni turbo a nechal ho vymenit a....... Zmena zadna, takze pochybuju, ze je to turbem. To by obe musely mit spatne nastavenou podtlakovou regulaci.

Momentalne me diagnostika hlasi dve chyby, ktere ale s timto nesouvisi. Ty chyby se tykaji rele zhaveni a rele sahary.

Motor se toci v klidu, bez vibraci i na volnobeh, zvuk normalni. Za jizdy do kabiny se zvuk motoru prenasi jen minimalne. Muj pocit ale je, ze za studena je vykon motoru v nizsich otackach ( do 1200ot /min.) velice mizerny a z techto otacek i pri mirnem stoupani a zarazene "dvojce" motor auto neutahne a musim podradit a motor poctive drzet nad 1500ot. Vim, ze tyto motory maji do tech 1500 otacek turbodiru jak prase, ale muj pocit je, ze je to horsi, nez to bylo pred servisem.

 

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysoký tlak turba súvisí len s variabilitou turba, zväčša 2 problémy: mŕtva regulácia turba, únik podtlaku (vadný swirl, prasknutá podtlaková hadička). 

Variabilita u toho turba sa nenastavuje, banka (membrána) sa napojí na tiahlo regulácie (nemá to klasickú variabilitu s natáčaním). Väčší tlak je pri bežnom stave (zasunutá regulácia), preto pri poškodenej regulácii (membráne) turba to hádže vysoký tlak. Motor funguje, len to obmedzuje výkon kvôli vysokému tlaku.

Na skúšku by som skúsil vymeniť elektroventil ovládania turba. Ale lepšie je to stále pozrieť cez diag za jazdy. Váha vzduchu dáva koľko?

Inak pri tej chybe žhavenia skontroluj konektor vedľa motora, či sa nerozpadol. Mal som podobný problém.

Upraveno uživatelem misho.1709
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, vysoky tlak turba je vyresena zavada. Zasekavala se regulace na turbu. To vyresili cca pred 3 mesicama, co jsem daval turbo na reklamaci. Navic, jak jsem psal. Obe turba ( jak to repasovane, tak ted to pujcene) davaji o 0,3 baru mensi tlak, nez je pozadovana hodnota ridici jednotky. Toto bylo zjistene diagnostikou za jizdy. Elektroventil byly prohozen za jiny nepotrebny co ovlada EGR i ten druhy co ma nastarost FAP. Zmena zadna. Je to zahada. A to ze byl vymenen a pred 14 dny i znovu proveren Swirl jsem zapomel napsat.

 

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...