Jump to content
waldym

Sahara odebírá hodně napětí

Recommended Posts

Ahoj, mám dotaz...když mám ohřátý motor a stojím na volnoběh, během chvilky se spustí sahara...akorát odebírá hodně napětí a altík zřejmě nestíhá tolik dodávat a kolísají mi na volnoběh otáčky....Jako by si motor sám přidával plyn...skáče to mezi 900-1100 ot./min. Nevíte co s tím? Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On si motor ten plyn sám přidává, respektive dělá to řídící jednotka. Takhle to funguje od dob, kdy se místo karburátoru zavedlo vstřikování. Regulace volnoběžných otáček. Ale proč to leze tak vysoko, to nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sahara má nějakých 250W, tzn cca 20A, altík dodává min 90A, takže tam bych problém nehledal.

Neuvádíš co máš za motor, ale kolísání otáček klidně může dělat špinavej egr ventil nebo xxx dalších věcí

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha  zapomněl jsem napsat omlouvám se...307 sw r.v.2007 benzin+LPG 1.6 16V 80kW....mám místo zapalovače takový měřáček na baterku, kolik má na start a jestli dobíjí...při jízdě mám 14-14,3....Na volnoběh 13,8-14....A při zapnutí sahary to lítá od 12-12,5 a začnou kolísat ty otáčky a vypadá to jako byste každé dvě sekundy šláply lehce na plynový pedál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud ti otáčky nekolísají při jiném proudovém zatížení, např sepnutí klimatizace výhřevu oken, zrcátek, sepnutí více spotřebičů najednou, tak bych hledal problém v sahaře. Je potřeba ji prohlédnout co se týká kabeláže a změřit proud za chodu, může se zkratovat kvůli opotřebení, prodření atd. a pak je proudové zatížení vysoké a skáče napětí i proud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatím jsem si nevšiml, že by to pri vyhrevu čelního skla skákalo, při ostatních spitrebicich také ne, ještě zkusím zapnout klimatizaci, ale to si myslím že je to samé jako když se spustí sahara kvůli chlazení 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, myslím, že problém bude v té sahaře nebo jejím napájení. Zkusil bych zajet někam na vrakoviště a vyzkoušet tam jinou funkční saharu. Myslím, že by to nebyl problém, bývají tam ochotní hoši a není to moc práce, vyloučil bys tím jeden možný problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

při klimatizaci ti běží sahara na první rychlost, tohle se muže dít při druhé. Pokud to takle lítá, tak bych zkusil saharu otestovat na diagnostice na malou a velkou rychlost a měřit přímo na baterce ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám uplně stejný auto (307 sw r.v.2007 benzin+LPG 1.6 16V 80kW) a začalo mi to dělat co začaly ty vedra. Pokud auto stoji delší dobu ze zapnutou klimou. Před tím jsem si toho nevšiml

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...