Jump to content
Sign in to follow this  
Joskaa

3008 zvýšení otáček při akceleraci

Recommended Posts

Zdravím a omlouvám se za možná stupidní otázku,auto je 2014 a má 65tisíc km koupil jsem ho když mělo 46tisíc.Motor se pěkně rozchodil a tak jsem začal prudčeji akcelerovat.při 1800 otáčkách je to jako by klouzala spojka.Otáčky se zvednou na 2300,poom klesnou zpět a auto normálně akceleruje.Nevíte jestli tam nemají ochranu proti poškození při prudkém zvýšení výkonu?Děkuji za odpovéď.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskaa:

klouže spojka. Ale přijde mi to dost brzo na to, aby byla opotřebená. Jestli je ovládána lankem od pedálu, chtělo by to nastavit předepsané vůle na lanku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hlavně na nic nečekej, spojku můžeš spálit --při 1800 ot. to má nejvyšší toč. moment, takže je jasné, že ho spojka nepřenese a klouže, žádná ochrana jak píšeš tam není

je to sice dost brzy, ale jestli se předchozí majitelka s autem učila jezdit, může to být na výměnu spojky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, to měl tchán na své C5 taky. Koupil ji jako 4 roky staré auto se 140tkm. Když jsem to byl projet, zjistil jsem, že klouže spojka - přesně jak píše tazatel. Při výměně spojky a preventivně i dvojhmoty se zjistilo, že spojka je kupodivu stále OK, ale že už z výroby byl špatnej přítlačák. Ovšem původnímu majiteli v AUTORIZOVANÉM SERVISU Citroenu nakecali, že se jedná o "speciální vychytávku Citroenu proti podtáčení motoru".:blicismajlik Borec s tím tedy těch 140tkm najezdil, holt jezdil opatrně, aby se "vychytávka" nemusela často aktivovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

holt kdysi se rozebrala spojka a na první pohled byla jasná závada--sjetá lamela :super

dnes sundáte spojku a lamela JAKO NOVA :mrk, setrvák zpravidla taky OK, takže zbývá přítlačák..., dělají ho dnes tak, že přenese jen předem stanovený točivý moment, navíc je poddimenzovaný sílou materiálu (tlaku talířové pružiny), takže stačí čipnout motor, nebo jezdit s vlekem, nebo prostě dát spojce párkrát ,,zakouřit'' při rozjezdu, v kopci atd., a můžete směle na výměnu spojky--navíc spojka je taková věc, kde se v autorizáku moc nenahádáte, vždycky řeknou, že chyba je v uživateli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...