Radek Hurvajz Odesláno 7. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 7. červen 2019 No tohle mě už taky napadlo, je zajimavý když zapnu klimu tak se mi volnoběh zhoupne směrem dolů, na okamžik, a pak drží stejný otáčky jako bez klimy, cca 750ot. U 406 se mi volnoběh s klimou zvednul skoro na 1000ot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 7. červen 2019 Sdílet Odesláno 7. červen 2019 u benzínů tohle zakolísání otáček při zapnutí klimy je normální, u dieselů jsem nic podobného nezažil, můj nynější 1.2 benz. puretech taky zakolísá při zap. klimatizace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 7. červen 2019 Sdílet Odesláno 7. červen 2019 No jo, ale ne k 1000ot/min při současných teplotách 20 stupňů. Tím myslím, že při -20 stupňů se volnoběh může pohybovat u studeného motoru i na 1200+. Na P307 stejného roku výroby, jak má Radek P207, také NFU- sepne klima a je cítit nějaké zakolísání, ale bavíme se třeba o maximálně 100 ot/min). Takže dejme tomu, nastartuju motor- zahřátý motor, a dám pokyn A/C, sepne klima spoljka a otáčky se stále drží kolem +- 750 ot/min. Vypnu pokyn A/C a otáčky stále stejné (+-). To, jak tady psal kolega, že mu u 406 drží volnoběh i po vypnutí klimatizace nějakou dobu 1000 ot/min je podivné, ale 406 tak neznám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
flacek Odesláno 7. červen 2019 Sdílet Odesláno 7. červen 2019 Měl jsem NFU v Berlingu, při zapnutí klimy se volnoběh zvýšil cca na 1000ot/min a držel i cca 30sec po vypnutí klimy. Byla znát částečná ztráta výkonu, ale rozhodně ne tak, že by se s tím nedalo jezdit a to jezdím v létě z 99% případů s klimou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 12. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2019 No tak servis to vidí zatím tak že to nemusí mít souvislost přímo s klimatizací, myslí si že by to mohli dělat lambda sondy jejichž hodnoty jsou sice ještě v toleranci ale už jsou ujetý na hraniční čisla Zatim jsem to nechal tak. ceny tech Lambda sond co mi nabizel servis jsou dost vysoké a výsledek je nejistý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šalda Odesláno 12. červen 2019 Sdílet Odesláno 12. červen 2019 Tohle se mě teď zdá že dělá taky, s klimou to nemá tak velkej tah, ale při jízdě to jede normálně, spíše při rozjíždění musím motor dát víc do otáček. Třeba když téměř stojím, a dám 2 tak trvá o poznání dýl než se auto rozjede. Ale je to poznatek teprve jen teď pár dní, jak je takový horko, tak ještě uvidím dál co bude, a zkusím to za jízdy s vypínáním klimy, jestli to na to bude mít vliv, zda to poznám. Jezdil jsem bez klimy asi 7 let, takže je to pro mě teď jakoby novinka, tak uvidíme, každopádně tehdy u 406 2.0hdi 66kw jsem poznal jen že auto jelo pomaleji, teď se mě zdá že to jakoby úplně zdechne a je to líný, ale jen při rozjezdu, pak už to jede normálně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 12. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2019 No třeba u 406, 208 a u Fordu Fiesta s 44kw jsem vubec na vykonu nepoznal že běží klima. Tady je to taky tak podobný, ale potom najednou to zdechne a je to zdechlý, ale jako hodně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 12. červen 2019 Sdílet Odesláno 12. červen 2019 Nemyslim si, že to je lambda sondou primàrně. Aspoň tak jak to popisuješ. Jedna lambda original Bosch stojí kolem 1300Kč. Obě jsou tam skokovky, nejsou tam drahé WB sondy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 12. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2019 Tak ja ji koupim na Kelly za 1500 a druhou za 1000, servis ma cenu 2400 a 1500, nabizeli taky bosche original, že s nahradama jsou problemy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 12. červen 2019 Sdílet Odesláno 12. červen 2019 (upraveno) S náhradama nevím Radku, ale pro Peugeot to vyrábí Bosch. A sondy jsou úplně stejné až na konektor. Jinak není rozdíl žádnej ani v zapojení. Upraveno 12. červen 2019 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 12. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2019 Jj, ja vim že Bosch, je to i s origo konektorem, jen se přecvakne. Taky si nemyslim že to dělá lambda sama o sobě. Ma na to vliv ten kompresor, tam bude nějaká zrada pochazející od něho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 12. červen 2019 Sdílet Odesláno 12. červen 2019 Ja jen k té ceně 2400 a 1500, že je tam takový rozdíl ceny a lambda sondy jsou stejné (vrchní a spodní lambda). Ok, jedna má delší dráty a jedna kratší, ale takový rozdíl v ceně, když vodiče nejsou ani z mědi... Ještě jde sehnat univerzální lamda sonda od Bosche, ta je taky stejná, jen si nakrimpuješ piny. Ta je "nejlevnější". Ale jestli tehdy byla cena +- 150Kč za orig nebo uni, když jsem ji kupoval, tak je to moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 12. červen 2019 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2019 Tak ty moje ceny jsou z kelly po slevě na klub, beze slevy odpovidají asi prodejní ceně servisu. Dokud mně někdo nepřesvědčí že je to tím tak to necham tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 17. červen 2019 Sdílet Odesláno 17. červen 2019 Lehni si pod auto, nebo zda nemáš pracky jako já, můžeš i z vrchu, rozpoj konektor, který je na klimakompresoru, sedni, nakopni auto a jeď, za jízdy zkus zapnout klimu, pokud tam problém bude, je někde chyba v elektrice nikoliv v mechanice, jelikož spojka klimakompresoru je ovládaná elektronicky. Zadřené ložiško na spojce klimakompresoru nemůže mít vliv na otáčky či výkon auta. Otáčky na volnoběh při zapnuté ať už funkční či nefunkční klimě se nějak drasticky nemění ač tam mohou být menší výkyvy ale nic znatelného, jediné co je napojeno a závislé je spínání sahary. Cívku přes origo dia poznáš při kontrole okruhu, spíše si myslím, že tam buď nejde luft jak by měl = škrt.klapa nebo něco špatně spaluje = svíčky/rampa nebo lambda ale ta jde taky vyloučit přes origo dia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 3. červenec 2019 Autor Sdílet Odesláno 3. červenec 2019 (upraveno) No tak mam vypozorováno, po převzetí auta ze servisu po vyměnně oleje atd, to jelo uplně super, nasledně cca 500km se zapnutou klimou, chladila, kompresor byl občas slyšet a postupně bylo cítit jak občas při přidání plynu auto netáhne, jako by se dusilo, i při prošlapávání plynu se tomu nechce do otáček, sání má dunivý hluboký zvuk. Po vypnutí klimatizace se to chová stejně, ujel jsem asi 250 km a postupně se to zlepšovalo, ted po ujetí cca 400km od vypnutí klimy už je to zase OK a auto jede jako drak. Takže, co to dělá, proč to dělá a jak to dělá? Dá se nějak vyčíst adaptabilní hodnoty z jednotky ted a pak při tom když je problem a porovnat je, ovšem pomuže to něčemu, dělá to skutečně kompresor??? Chystám se odpojit kompresor a zkusit co to budě dělat. Upraveno 3. červenec 2019 uživatelem Radek Hurvajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 3. červenec 2019 Sdílet Odesláno 3. červenec 2019 Možná blbost, ale pokud nezapneš klimu, tak to neudělá? Ono to vypadá, že klimatizace nějak abnormálně ovlivní a přenastaví adaptační hodnoty ECU a pokud se to po vypnutí klimy znovu nenastaví, což nějaké kilometry trvá, tak to prostě netáhne. Je otázka, jestli je problém v ECU nebo v kompresoru, takže asi tak. Asi napojit dia a trochu pojezdit, musí se to potom dát vyčíst, jak to na zapnutí klimy reaguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 3. červenec 2019 Autor Sdílet Odesláno 3. červenec 2019 (upraveno) Jo, dokud nezapnu klimu tak to neudělá, jezdí to pořád dobře. Po zapnutí klimy a naježdění nějakých kilometru to začne ECU je vloni po repasu na stolici a nahrán nový soft Upraveno 3. červenec 2019 uživatelem Radek Hurvajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 3. červenec 2019 Sdílet Odesláno 3. červenec 2019 Tady je každá rada drahá, ale problém bude v ECU, to prostě není jinak možné. Přehrátí softu zřejmě nepomůže, jak říkáš, takže asi jedině výměna nebo ještě vyzkoušet jiný kompresor. Prvně bych ale zkusil udělat pořádnou diagnostiku za provozu, a nechat posoudit někým, kdo má k tomu patřičná data a je schopný říci co je norma, jinak pokus omyl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 4. červenec 2019 Sdílet Odesláno 4. červenec 2019 Jak jsem již psal, odpoj/rozpoj ten konektor a pak za jízdy zapni klimu, bude-li to blbnout něco je špatně v elektrice a né v mechanice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 5. červenec 2019 Autor Sdílet Odesláno 5. červenec 2019 Muže mi někdo prozradit patent na ten konektor? Ulamal jsem si už všechny prsty, zespoda tam nevidim ale přistup je dobrej a zezhora tam nedostanu, naslepo to prostě nerozpojim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.