Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Při chodu klimatizace po určité době ztráta výkonu, motor bez tahu, nejde do otáček, dusí se.


Radek Hurvajz

Recommended Posts

No jo, ale ne k 1000ot/min při současných teplotách 20 stupňů. Tím myslím, že při -20 stupňů se volnoběh může pohybovat u studeného motoru i na 1200+. Na P307 stejného roku výroby, jak má  Radek P207, také NFU- sepne klima a je cítit nějaké zakolísání, ale bavíme se třeba o maximálně 100 ot/min). Takže dejme tomu, nastartuju motor- zahřátý motor, a dám pokyn A/C, sepne klima spoljka a otáčky se stále drží kolem +- 750 ot/min. Vypnu pokyn A/C a otáčky stále stejné (+-). To, jak tady psal kolega, že mu u 406 drží volnoběh i po vypnutí klimatizace nějakou dobu 1000 ot/min je podivné, ale 406 tak neznám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem NFU v Berlingu, při zapnutí klimy se volnoběh zvýšil cca na 1000ot/min a držel i cca 30sec po vypnutí klimy. Byla znát částečná ztráta výkonu, ale rozhodně ne tak, že by se s tím nedalo jezdit a to jezdím v létě z 99% případů s klimou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak servis to vidí zatím tak že to nemusí mít souvislost přímo s klimatizací, myslí si že by to mohli dělat lambda sondy jejichž hodnoty jsou sice ještě v toleranci ale už jsou ujetý na hraniční čisla

Zatim jsem to nechal tak. ceny tech Lambda sond co mi nabizel servis jsou dost vysoké a výsledek je nejistý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle se mě teď zdá že dělá taky, s klimou to nemá tak velkej tah, ale při jízdě to jede normálně, spíše při rozjíždění musím motor dát víc do otáček. Třeba když téměř stojím, a dám 2 tak trvá o poznání dýl než se auto rozjede. Ale je to poznatek teprve jen teď pár dní, jak je takový horko, tak ještě uvidím dál co bude, a zkusím to za jízdy s vypínáním klimy, jestli to na to bude mít vliv, zda to poznám. Jezdil jsem bez klimy asi 7 let, takže je to pro mě teď jakoby novinka, tak uvidíme, každopádně tehdy u 406 2.0hdi 66kw jsem poznal jen že auto jelo pomaleji, teď se mě zdá že to jakoby úplně zdechne a je to líný, ale jen při rozjezdu, pak už to jede normálně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jen k té ceně 2400 a 1500, že je tam takový rozdíl ceny a lambda sondy jsou stejné (vrchní a spodní lambda). Ok, jedna má delší dráty a jedna kratší, ale takový rozdíl v ceně, když vodiče nejsou ani z mědi...

Ještě jde sehnat univerzální lamda sonda od Bosche, ta je taky stejná, jen si nakrimpuješ piny. Ta je "nejlevnější". Ale jestli tehdy byla cena +- 150Kč za orig nebo uni, když jsem ji kupoval, tak je to moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lehni si pod auto, nebo zda nemáš pracky jako já, můžeš i z vrchu, rozpoj konektor, který je na klimakompresoru, sedni, nakopni auto a jeď, za jízdy zkus zapnout klimu, pokud tam problém bude, je někde chyba v elektrice nikoliv v mechanice, jelikož spojka klimakompresoru je ovládaná elektronicky.

Zadřené ložiško na spojce klimakompresoru nemůže mít vliv na otáčky či výkon auta. Otáčky na volnoběh při zapnuté ať už funkční či nefunkční klimě se nějak drasticky nemění ač tam mohou být menší výkyvy ale nic znatelného, jediné co je napojeno a závislé je spínání sahary.

Cívku přes origo dia poznáš při kontrole okruhu, spíše si myslím, že tam buď nejde luft jak by měl = škrt.klapa nebo něco špatně spaluje =  svíčky/rampa nebo lambda ale ta jde taky vyloučit přes origo dia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

No tak mam vypozorováno, po převzetí auta ze servisu po vyměnně oleje atd, to jelo uplně super, nasledně cca 500km se zapnutou klimou, chladila, kompresor byl občas slyšet a postupně bylo cítit jak občas při přidání plynu auto netáhne, jako by se dusilo, i při prošlapávání plynu se tomu nechce do otáček, sání má dunivý hluboký zvuk.

Po vypnutí klimatizace se to chová stejně, ujel jsem asi 250 km a postupně se to zlepšovalo, ted po ujetí cca 400km od vypnutí klimy už je to zase OK a auto jede jako drak.

Takže, co to dělá, proč to dělá a jak to dělá?

Dá se nějak vyčíst adaptabilní hodnoty z jednotky ted a pak při tom když je problem a porovnat je, ovšem pomuže to něčemu, dělá to skutečně kompresor???

 

Chystám se odpojit kompresor a zkusit co to budě dělat.

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná blbost, ale pokud nezapneš klimu, tak to neudělá? Ono to vypadá, že klimatizace nějak abnormálně ovlivní a přenastaví adaptační hodnoty ECU a pokud se to po vypnutí klimy znovu nenastaví, což nějaké kilometry trvá, tak to prostě netáhne. Je otázka, jestli je problém v ECU nebo v kompresoru, takže asi tak. Asi napojit dia a trochu pojezdit, musí se to potom dát vyčíst, jak to na zapnutí klimy reaguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je každá rada drahá, ale problém bude v ECU, to prostě není jinak možné. Přehrátí softu zřejmě nepomůže, jak říkáš, takže asi jedině výměna nebo ještě vyzkoušet jiný kompresor. Prvně bych ale zkusil udělat pořádnou diagnostiku za provozu, a nechat posoudit někým, kdo má k tomu patřičná data a je schopný říci co je norma, jinak pokus omyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...