Jump to content
Radek Hurvajz

Při chodu klimatizace po určité době ztráta výkonu, motor bez tahu, nejde do otáček, dusí se.

Recommended Posts

Mam zaludnou zavadu, myslel jsem si už vloni že je přidřený kompresor klimatizace. Pokud zapnu klimu tak normalně chladí, auto jede normalně jako by klima zapnutá nebyla ale občas se stalo že kompresor vydaval houkavé zvuky v zavislosti na otáčkách, taky bylo cítit že bere motoru dost výkonu, přisuzoval jsem to vadnemu kompresoru a počítal do budoucna s repasem.

Jenže v neděli po cca 30km jizdy s klimou auto ztratilo vykon, bylo uplně zdechlý, po přidání plynu na podlahu i na jedničku se tomu nechtělo nešlo do otáček a bylo citit jako když se to dusí, během přídávání to vždycky trochu cuklo a pomalu se zvedali otáčky, když jsem přidával zlehka tak se otačky zvedali o něco lepe, při prošlapávání plynu zpožděné reakce. Tak jsem klimu vypnul a s tím že to bude tím, jenže ani po opětovném nastartování se to nezlepšilo, klima vypnutá 30km celou cestu domů a autu se stále nechtělo, až ke konci cesty se to začalo probírat.

Motor 1,6 NFU, Klima manuální

Dneska cesta asi 50km a auto jede jak z praku, nechapu co to muže bejt?

Napada někoho něco?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muj selskej ozum neznalce fines Pezota ale prece jen technika mi rika ze to nebude chyba o oblsti kompresoru klimy: kdybys ztracel v te oblasti tolik vykonu, neco by Ti svitilo cervenym zarem - jako kdyz pojedes se zatazenou ruckou, tak to taky poznas.

Ze by povedeny zertik elektroniky Pazouta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo to jak když ucpeš sání, i zvuk byl takovej do hloubky víc. No jasně že kdyby to bralo tolik vykonu něco bude do červena :D Jenže nejspíš není, i když koukal jsem pod kapotu až doma, to mohlo už vychladnout

Ono kdyby to byli pistky či ložiska kompresoru tak by to vidět nejspiš nebylo a pobralo by to těleso kompresoru.

Edited by Radek Hurvajz

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bys poznal uz po ceste - smrad spaleniny a horko z motorovyho prostoru...... porad mam mrazeni v zadech z ficurovin elektroniky ktera se rozhodla Te trochu ve vcerejsich tropech zpotit :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

uz jsem o tom psal rano v jinem vlakne: milovani vyrobli [nejen ti se lvickem] se rozhodli ze budou myslet za nesvepravne oFcany; vypinat jim po 20 minutach radio, davat start/stop nebo zamknout po minute auto s klickem v zapalovani.... a tak do aut buduji jedno ku*vitko za druhym. Ze by i Tvuj pripad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzduchač jsem kontroloval, ten je OK, a přiští tyden ho stejně vyměním, komplet olej filtry. Svičky bych vyloučil, děla to jen někdy, spíš zapalovací rampa mě napadá, je měněná vloni, stará byla asi OK, ale nechal jsem tam tu novou. mužu zkusit prohodit až to udělá znovu.

Zkusim ještě jestli diagnostika neukaže nějakou chybu čidel, stejně se musi načíst kvuli ty chybě airbagu, tak se to sfoukne při jednom.

Edited by Radek Hurvajz

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, Radek Hurvajz napsal:

Nestrašte. Nechtěl jsem VTI kvuli problemum s nim spojených a tak mám NFU a spoustu problémů okolo toho. :(

No vidíš, a my máme VTI a zatím klid... Člověče to co popisuješ mi úplně připomíná jak se nám na konci začala sypat třistašestá... Počti si ve vlákně... Taky se (a bohužel řadu měsíců) nedařilo přijít na to, co to je. Ale tam byla klima KO už mnoho let takže ta za to nemohla. Motor samozřejmě jiný, KFW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám VTi a je to vyloženě jarní a podzimní auto. Když je zima, je tuhý řazení, když jsou vedra, tak mi to hůře táhne. Diagnostika v autorizáku nic nezjistila. Já už 2 roky lavíruji s tím, že nechám preventivně vyměnit teplotní čidlo.

Dneska tu byla mega bouřka. Proudy vody jak od hasičů, ptostě strašný tlaky. A u spolujezdce bylo pár kapek na koberečku. Nevím, jestli tam nenateklo dveřmi nebo až při otvírání. Každopádně už jsem tu folii nechával 2x přetěsňovat... V autorizáku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono kdyz se zapne klima, info o pozadavku na vyssi vykon jde i do ECU motoru, aby s tim pocitala. Mozna, ze diky te velke zatezi spatne fungujiciho kompresoru, se rozhodily adaptivni hodnoty v ECU natolik, ze pak trvalo takhle dlouho, nez se to vratilo do normalu. U moji 406 se nekdy stane po vypnuti klimy, ze jeste treba 20km drzi motor zvyseny volnobeh, jakoby pocital s moznosti nahleho sepnuti kompresoru a eliminoval tak riziko chcipnuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...