Jump to content
Mirmar

Spínací relátka větráku chladiče

Recommended Posts

Ahoj. Chci se zeptat jak se dostanu na relátka větráku chladiče,  nespíná mi.  Lze se na ně dostat přes masku chladiče? Nechci sundavat celý nárazník. Mám peugeota 307 kombi 1.6 benzin. Jestli máte někdo nákres rozborky masky , tak budu taky rád když ho sem přiložíte. Děkuju. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, přístup tam moc není a ideálnější je shodit nárazník :) je za 20 minut dole.

 

Ale u 307 si neuvědomuji, zda tam ještě relátka jsou, nebo už je to řízené z BSMky půlzně :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ty právě potřebuji skouknout protože prohlížel jsem pojistky i čidla a vše bylo dobrý . Akorát ještě ty relátka. Prosímtě ChouLu mohl bys mi zjistit typ těch relátek a jakou mají funkci abych je mohl objednat a až to budu rozebírat tak je rovnou vyměním. Abych to nedělal dvakrát. Děkuju ti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obycajne autorelatka   5 vyvodove    30-40 amper (kupis hocikde v mototechni)

mas tam este rezistor  na pomalu  rychlost sahary 

ale ako prve by som za chodu motora odpojil cidlo teploty chladiacej kvapaliny 

ak sa sahara roztoci tak to mas ok 

alebo zopnut cez diag  saharu (odtestovat) netreba hned vsetko rozoberat 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To s tím čidlem jsem už dělal právě. Odpojil jsem ho, je to takovej modrej konektor s jedním drátem ne, a větrák nereagoval vůbec. Proto jdu po relátkách.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Já myslel že je to ten druhý ten modrý. Protože ten zelený jsem měnil loni , špatně mi ukazoval teploměr. A přeci jedno to čidlo je na teploměr a to druhý dává signál na sepnutí toho větráku .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem to právě odzkoušel a musím říct že jsem se opravdu mýlil s těma relátkama. Odpojil jsem zelený čidlo na termostatu, nastartoval , budík vylítl na maximum , rozsvítila se kontrolka STOP ale větrák jel jak o závod. Takže budu muset vyměnit zelené čidlo . Ale nechápu to čidlo jsem minulý rok dával nové a jak to počítám tak mi odešlo během půl roku? Divné. Asi nějaký aušus. Každopádně děkuju za rady, celou dobu jsem měl zafixováno že modrý čidlo dává signál na sepnutí ventilátoru. Kluci díky.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ci ukazuje spravne si overis cez diag 

kolko bude ukazovat diag a kolko budik a porovnas to 

tipujem ze mu nic neni 

proste nedosiahnes teplotu  na zopnutie sahar podla mna 

alebo ti keca to modre a na budiku vidis viac nez realita 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavní problém je ten že když s autem jedu tak je všechno v pořádku, budík teplom. ukazuje 90 stupňů možná lehce před, což asi je správná provozní teplota u těchto aut. Ale když stojím v koloně nebo na kolejích nebo popojíždím ručička teploměru začne stoupat ke 100°  a více a ne a ne klesnout tím že by se roztočil větrák. Někdy raději i vypnu při delším stání motor . Mám obavy aby mi něco neprasklo. Teplota se srovná na 90°až když se opět rozjedu a stále jedu. Jak se říká chladím vzduchem. 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne na starej 1.8 16 v spinala sahara pri 110 stupnoch 

a tam to spinalo prakticky stale ,motor zije dodnes 

nechaj to stat namieste s nastartovanym motorom a cakaj 

kedy zopne ,chladic prikrij niecim aby sa to urychlilo

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ked chces mam doma to zelene cidlo nove nepouzite 

tak ho strcim do vriacej vody a napisem ti aky ma mat odpor pri 100 stupnoch (to cidlo meni svoj odpor podla teploty ,to asi vies)

a to same si potom pomerias ty ked budes mat 100 stupnov  ci sa to bude cca zhodovat 

 

napis ak chces zbytocne to robit nebudem

 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobře zkus to udělat jak říkáš. Ale potom mi napiš postup jak si to dělal abych to udělal stejně a správně. Nikdy jsem nic podobnýho takhle neproměřoval.

 

 

 

 

 

Edited by Mirmar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...